Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amber_anne schreef:Ik ben zelf de eigenaar van een pony met een 'naam'. Op meerdere stallen gestaan waar ik weg moest omdat pony dominant was en trapte.
Echter staat ze nu in een kudde en er is nooit iets geweest. Geef ze gras en genoeg ruimte en het gaat perfect.
Ik vind het dus ook niks om een paard af te schrijven op horen zeggen en verhalen. Dat betekent namelijk niet dat het nu ook zo hoeft uit te pakken.
Die van mij wilt bijvoorbeeld een vaste kudde en genoeg ruimte. Paarden bijvoorbeeld snachts uit de kudde halen en smorgens er weer bij, of paarden in een kleine paddock met maar één voerplek dat geeft gedoe.
Ik ben zelf trouwens ook geen fan van een draadje. Geeft alleen maar frustratie
imaudy schreef:Dit is dan nog een wat grotere groep, dat is nog wat anders dan een klein clubje van 3 andere paarden.
Ayasha schreef:Amber_anne schreef:Ik ben zelf de eigenaar van een pony met een 'naam'. Op meerdere stallen gestaan waar ik weg moest omdat pony dominant was en trapte.
Echter staat ze nu in een kudde en er is nooit iets geweest. Geef ze gras en genoeg ruimte en het gaat perfect.
Ik vind het dus ook niks om een paard af te schrijven op horen zeggen en verhalen. Dat betekent namelijk niet dat het nu ook zo hoeft uit te pakken.
Die van mij wilt bijvoorbeeld een vaste kudde en genoeg ruimte. Paarden bijvoorbeeld snachts uit de kudde halen en smorgens er weer bij, of paarden in een kleine paddock met maar één voerplek dat geeft gedoe.
Je bent baas over je eigen paard maar niet over iemand anders zijn of haar stalling. Het staat je vrij om de dieren op te laden en een plek te zoeken die je wel aan staat veronderstel ik.
Ayasha schreef:Amber_anne schreef:Ik ben zelf de eigenaar van een pony met een 'naam'. Op meerdere stallen gestaan waar ik weg moest omdat pony dominant was en trapte.
Je bent baas over je eigen paard maar niet over iemand anders zijn of haar stalling. Het staat je vrij om de dieren op te laden en een plek te zoeken die je wel aan staat veronderstel ik.
Ayasha schreef:Amber_anne schreef:Wat? Ik heb werkelijk waar geen idee waar je op reageert
Mijn excuses, ik heb de verkeerde gequote zie ik nu. Die reactie was dus inderdaad niet voor jou maar voor TS die zich niet meer "baas over eigen paard" voelt. Kan het alleen nu niet meer aan passen.
Poekkie schreef:@TirzaSarah: Staleigenaar voor de kosten laten opdraaien ga je nooit hard kunnen maken en gaat niemand ooit in mee gaan. Zou wel makkelijk zijn als je zo je verantwoordelijkheid effe kon afschuiven
Ania schreef:imaudy schreef:Dit is dan nog een wat grotere groep, dat is nog wat anders dan een klein clubje van 3 andere paarden.
Hij was nummer 4 in een kudde van eerder 3. Maar wel in een grote wei. De paarden hebben ongeveer een halve tot 1 hectare per groep. Ze kunnen dus weg. Dat scheelt.
Onze stalbaas koppelt de paarden heel bewust op karakter. Nieuwe paarden staan ook de eerste 2 weken apart om ze te leren kennen en in de juiste groep te kunnen zetten.