dan zit er een ruiter op die aan de voorkant zit te rukken&plukken, uit het ritme op de rug stuitert, en de achterhand vergeet, en als de ruiter herinnert dat er een achterhand mee hoort te komen, krijgt het paard een tik met de zweep, sporen in de buik, maar geen ruimte aan de voorkant
dan denk ik bij mezelf: bok maar
maar ja doet het paard dat, dan wordt ie al helemaal even bijgewerkt

Quentin bokt ook, bij nieuwe oefeningen, bv bij het omstellen tijdens het zigzag appuyeren, dat vind hij zo moeilijk, en dan komt er even een bokje of een huppeltje, dan krijgt ie voor wat ruimte, even mn been er meer bij dat ie wel weet dat hij moet blijven lopen ipv huppelen en dan is het over
vreugdebokjes geven kent hij niet, is ie te lui voor

in t bos bokt mn andere paardje weleens, als ik haar laat gaan in de galop, of juist wanneer ik haar rustig bij me wil houden, maar die heeft een beetje energie over en is dan zo blij dat ze even mee mag en haar beetjes mag strekken dat er een vreugdebokje bijkomt, daar wordt ik dan niet boos om, wel geef ik even extra been, als waarschuwing dat ze het niet te gek moet maken
?
). Als ie al een bokje heeft is het uit stilstand om aan te tonen dat ie geen zin heeft in werken. Dat is nu twee keer voorgevallen en ergens begrijpelijk als je weet dat ie al ruime tijd geen moer meer moest uitvoeren
Een andere voorval was dat m'n dochter per ongeluk te ver naar achter zat (op z'n kont) en dat vond meneer niet kunnen
. Overigens kun je dergelijke bokken nog wel voorkomen door even los te gooien vantevoren of je kunt ze ook wel opvangen doordat je ze aan voelt komen.