Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
siskeh schreef:Maar TS, afhankelijk van jouw eigen paard: is een "pensioenpaard" dan niet iets?
iemand waarmee je de afspraak maakt dat die niet elke dag dus komt, maar in overleg ofzo.
Alfi2010 schreef:We hebben wel eisen, maar die zijn naar mijn ideeën niet onoverkomelijk en naar mijn idee niet meer dan normaal.
Gaat bv om opruimen eigen troep, dus poetsplaats aanvegen en haren in de prullenbak, mest opruimen uit de rijbak/longeerbak. En daar spreken we klanten ook op aan.
Verder geen ijzers alleen indien medisch noodzakelijk. Entingen op orde. Ontwormen na mestonderzoek en 1x per jaar na de eerste nachtvorst Equest pramox.
We adverteren regelmatig.
We veel stallen in de buurt maar niet met 24/7 buiten in kudde.
Euridicey schreef:Zoooo wat zie ik lage cijfers! Voor een stal waar ze overdag buiten kunnen, onbeperkt hooi, niet hoeven uit mesten?? ik betaal 270 euro en ik moet zelf uitmesten.
Het is ook heel belangrijk om mee te nemen hoe de omgeving is, rijgelegenheden, hoever van dichtbijzijnste wedstrijdorganisator..
Een manege die minder biedt dan jij vragen hier al 420
Noblesse_ schreef:Alfi2010, daar zou ik toch op afknappen hoor![]()
Ik sla mijn paard niet kapot met zweep, sporen etc,… en rijd heel vriendelijk.
Maar hij wordt wel geschoren, staat dus met een deken en heeft voor ijzers omdat we vaak wandelen.
Een stal waar de staleigenaar wil beslissen of mijn paard een deken of ijzers op heeft, ga ik dan ook niet heen.
Noblesse_ schreef:Jij zegt dat je geen idee hebt waarom je niemand kan vinden. Ik geef gewoon een verklaring die op mij van toepassing is, en op de meeste eigenaren die ik ken.
Mij lijkt dat je gewoon een heel specifieke doelgroep zoekt en dat het daarom wat moeilijker is iemand te vinden. Bedoel verder niks slechts hoor
Mindim schreef:Noblesse_ schreef:Jij zegt dat je geen idee hebt waarom je niemand kan vinden. Ik geef gewoon een verklaring die op mij van toepassing is, en op de meeste eigenaren die ik ken.
Mij lijkt dat je gewoon een heel specifieke doelgroep zoekt en dat het daarom wat moeilijker is iemand te vinden. Bedoel verder niks slechts hoor
Ik snap ook wel dat je niemand kan vinden om eerlijk te zijn, ik denk dat mensen toch liever zelf sommige zaken over hun paard beslissen.
Alfi2010 schreef:Iedereen heeft het recht om zelf te beslissen over zijn paard. En ik beslis dus voor mijn paarden dat ik er geen paarden bij wil met ijzers.
En het druist tegen mijn principes in om een paard eerst te scheren en dan een deken op te leggen. Ik ben niet tegen dekens, heb er zelf ook een onder een deken staan, maar puur om medische redenen.
En ik wil gewoon graag mensen om me heen en over het erf die op dezelfde manier over paarden denken als ik. Daar is toch niets mis mee? En dat zal de zoektocht best wat lastiger maken, maar niet onmogelijk denk ik, zo extreem zijn de eisen nu ook weer niet. Zat paarden die geen ijzers hebben zonder medische noodzaak en die niet geschoren worden.
Mindim schreef:Alfi2010 schreef:Iedereen heeft het recht om zelf te beslissen over zijn paard. En ik beslis dus voor mijn paarden dat ik er geen paarden bij wil met ijzers.
En het druist tegen mijn principes in om een paard eerst te scheren en dan een deken op te leggen. Ik ben niet tegen dekens, heb er zelf ook een onder een deken staan, maar puur om medische redenen.
En ik wil gewoon graag mensen om me heen en over het erf die op dezelfde manier over paarden denken als ik. Daar is toch niets mis mee? En dat zal de zoektocht best wat lastiger maken, maar niet onmogelijk denk ik, zo extreem zijn de eisen nu ook weer niet. Zat paarden die geen ijzers hebben zonder medische noodzaak en die niet geschoren worden.
Ja hoor, mag je helemaal zelf beslissen, zeg enkel dat ik me kan voorstellen dat men dan je stal voorbij gaat, das alles.
Alfi2010 schreef:Zoveel mensen, zoveel wensen.
Kan me niet voorstellen dat elk paard in NL geschoren wordt en onder een deken wordt gezet.
We zoeken rustig verder.
Bedankt voor de input.