Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nikkel schreef:Ik spreek geen enkel oordeel uit, hoe paarden worden gehouden. Mij gaat het er puur om, hoe de paarden in diverse omstandigheden gehouden worden en waarom er een bepaalde keuze is gemaakt. Niets meer en niets minder.
nikkel schreef:Waarom zouden die mensen zich hier uitspreken? De kans dat de gelyncht worden is zeer aanwezig.
Door mij in ieder geval niet en ik ga ervan uit, dat anderen dat ook niet doen. Soms zijn dingen zoals ze zijn.
Leo schreef:Helaas zijn die boxen er wel...... Of althans, 2,5 bij 2,5 heb ik ze gezien, maar die halve meter maakt amper verschil. En nee, het waren geen kleine pony's die er in stonden
Ik vind het alleen maar goed als mensen meer gestimuleerd worden om na te denken over huisvesting en verrijking. Ieder stapje in de goede richting is er één.![]()
Oordelen doe ik niet, ik kom ook van uit een box, maar terug wil ik nooit meer. Dat is een proces, en hopelijk ziet de paardenwereld er over 10 jaar heel anders uit en is het 23/7 box-staan niet meer norm wat kinderen meekrijgen op de manege. Net als dat stands ook uit het manege-beeld verdwenen zijn uiteindelijk. Maar vooruitgang kost tijd. Ik hoop iig dat paardeneigenaren verder willen gaan kijken (en dan bedoel ik heus niet meteen alleen naar 24/7 buiten of paddock paradises)
Leo schreef:Helaas zijn die boxen er wel...... Of althans, 2,5 bij 2,5 heb ik ze gezien, maar die halve meter maakt amper verschil. En nee, het waren geen kleine pony's die er in stonden
Lieser schreef:Leo schreef:Helaas zijn die boxen er wel...... Of althans, 2,5 bij 2,5 heb ik ze gezien, maar die halve meter maakt amper verschil. En nee, het waren geen kleine pony's die er in stonden
Niet meer, toch? Een stal moet minimaal (2 x stokmaat)² zijn tegenwoordig.
DuoPenotti schreef:En ik hou ze nog steeds zo als dat ik 26 jaar geleden mijn eerste paard kocht....![]()
En dat is hetzelfde als waar ik de jaren daarvoor paard reed. Dus zeg 35 jaar.....
Lieser schreef:Leo schreef:Helaas zijn die boxen er wel...... Of althans, 2,5 bij 2,5 heb ik ze gezien, maar die halve meter maakt amper verschil. En nee, het waren geen kleine pony's die er in stonden
Niet meer, toch? Een stal moet minimaal 2 x (stokmaat)² zijn tegenwoordig. Voor een paard met stokmaat 1.60 is dat al 10 m2.
Leo schreef:DuoPenotti schreef:En ik hou ze nog steeds zo als dat ik 26 jaar geleden mijn eerste paard kocht....![]()
En dat is hetzelfde als waar ik de jaren daarvoor paard reed. Dus zeg 35 jaar.....
En daar alleen maar hulde voor![]()
fijn dat het ook op die manier al heel lang kan!
nikkel schreef: