DuoPenotti schreef:Dat grenst aan terrorisme.....
Niet gehinderd door enige kennis
Inderdaad.
Zo enorm onrealistisch.
En mensen met landbouwgrond hebben ook huizen, waar gaan die ineens
Is dit dan niet wat er ook gebeut in Nederland? Hier in België wel.
Doordat ik begrazing doe, zit ik aan de bron van info.
Heb met boeren gepraat omdat ik aanvankelijk ook bang was.
Ja, als er compensatie grond nodig is voor bvb compensatiebossen of overstromings/ramp preventie ivm milieu problemen, gaat men over tot onteigeningen, wil je niet verkopen, gaat het via de rechtbank.
Uiteindelijk wordt iedereen er beter van. Sommige stoppen, andere stappen mee in begrazingsbeheer. De boer aan mijn gebied, heeft ook ern huis met weide eraan palend, die heeft hij wel kunnen redden, maar is gans proces geweest.
In totaal is meer dan 1000 hectares onteigend en natuurgebied geworden.
Mijn stuk ligt pal naast natuurgebieden, en vermoed dat ik ook op die manier het stuk zal kwijtraken, probeer daarom zoveel mogelijk authentieke autonome paarden te houden die mee kunnen in begrazing. De tijd van landbouwdieren houden komt aan zijn eind, de manier waarop het nu gebeurt. Dat is geen terrorisme, maar een trend die langzaam aan merkbaar wordt. Ik heb er alleszins al serieus mee te maken gehad.
Mijn hooiboer Richard heeft enkele weides die hij verhuurd aan paardemensen, maar er is golf van opkuis door natuurorgaanisatie's, hij heeft zijn omheining moeten verwijderen en is opniueuw natuurgebied geworden.