) gezegd dat wij dat niet echt goed vinden, omdat het bitje misschien niet past. heeft ze ook meteen antwoord op haar vraag waarom hij het bitje vastneemt. meer moest dat toch niet zijn? al die reacties van stommeling en ik kan het beter (daarmee bedoel ik niet diegenen die advies gaven he) van sommigen... slaat op niets. paardje gaat er niet dood van. dat ze de vraag al stelt slaat erop dat ze om het paardje geeft, want het is maar een detail zeg maar. toch vraagt ze het. prima toch.
mijn mening: ik vind het fijn dat je naast dingen als halster, voetjes,... je pony ook aan het bit wilt leren wennen. wat je zou kunnen doen is het bitje eerst warmen met warm water, dat vindt hij fijner. neem een heel dun trensje (je gaat natuurlijk niet aan dat bitje trekken) en er bovendien zoals reeds geopperd eerst een DA naar laten kijken, of zijn tandjes het wel aankunnen. blijf er niet mee bezig, een pony onthoudt als een olifant
succes en doe geen domme dingen
dat het een verzorgpony is.
, maar hier dan toch liever serieus raad geven. 
) heeft later nog genoeg te tijd om 't te leren, juist op de momente dat het paard moet gaan werken, en dan heb je ook de meeste kans dat 't paard 't dan nog leuk vind. Zo creer je ook geen paarden die hun mond stijfhouden als er een bit te zien is.