Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Ragdollcat schreef:Wat als jouw pasrd ziek wordt?
Ga je dan dagelijks op en neer en soms 2 x per dag?
En, je kan niet n hele week niets doen met je paard om ineens in het weekend flinke ritten te gaan maken. Dat vraagt ook om problemen.
Dat kunnen mensen die werken en een gezin hebben vaak ook niet. Wil niet weten hoe vaak ik 100 redenen/smoesjes heb gehoord waarom mensen niet konden komen, niet zelf iets konden verzorgen etc.
SusanH schreef:Ik zou het nooit doen. Stel je paard krijgt een peesblessure en je moet er iedere dag mee stappen. Of een wond die iedere dag verzorging nodig heeft. Buiten dat, je rijdt wat af. Wij zijn om die reden ooit dichter bij huis gaan staan. Stonden eerst op 30 minuten enkele reis. Dat vonden wij al ver weg. Nu max 10 minuutjes met de auto. Ik heb paarden gezien hoor, die zo gehouden werden. Je moet wel echt een top plek hebben wil zoiets werken. Ik heb een paard om zelf (bijna) dagelijks te zien en meerdere keren per week lekker mee te tutten en te rijden. Ik zou het niks vinden om alleen in het weekend te kunnen gaan.
superpony: daar moet je als stalhouder gewoon heel duidelijk in zijn en een duidelijke grens aangeven.
Dilan93 schreef:Ragdollcat schreef:Wat als jouw pasrd ziek wordt?
En, je kan niet n hele week niets doen met je paard om ineens in het weekend flinke ritten te gaan maken. Dat vraagt ook om problemen.
Ik heb dus 2 maanden lang 2x per dag op stal moeten zijn om mn paard te koelen.
Had mn paard op 2u rijden gestaan, had ik dat dus niet kunnen doen ivm werk en de hoeveelheid uren in een dag
superpony schreef:Ragdollcat schreef:Wat als jouw pasrd ziek wordt?
Dat kunnen mensen die werken en een gezin hebben vaak ook niet. Wil niet weten hoe vaak ik 100 redenen/smoesjes heb gehoord waarom mensen niet konden komen, niet zelf iets konden verzorgen etc.
En je kan prima in het weekend een leuke bosrit maken als je paard de hele week voldoende vrij kan bewegen.
Als je paard vrij kan bewegen is 2 dagen intensieve dressuur en spring training misschien wat veel. Maar een gewone bosrit kan echt prima.
Er zijn eerder mensen die teveel trainen en hun paard te weinig rust tussendoor geven. Maar alles valt of staat met voldoende vrije beweging.