Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:Klopt, rond Amsterdam..Den Haag..
Weitjes, stapmolen, paddock in zetten/uit halen..alles komt nog boven op de standaart pensionprijs.
goldenarrow schreef:Popstra schreef:Klopt, rond Amsterdam..Den Haag..
Weitjes, stapmolen, paddock in zetten/uit halen..alles komt nog boven op de standaart pensionprijs.
Maar op zich is dat wel vrij logisch. Als je een auto koopt en je wil extra's moet je daar ook voor betalen. Of als je je caravan ergens stalt en verwacht dat de stalhouder hem iedere week wast. Dus waarom zou je dat voor een stalling niet doen? Het kost de pensionhouder wel allemaal extra tijd.
goldenarrow schreef:Ik vind ook dat paarden gewoon naar buiten moeten, begrijp me niet verkeerd. Maar ik snap ook dat een staleigenaar hier gewoon extra voor rekent. Je bent als eigenaar dan verantwoordelijk voor je paard en als je zelf geen zin hebt om 2x per dag naar stal te gaan om je paard buiten te zetten en binnen te halen, dan betaal je daarvoor. Het is maar net wat je uitgangspunt is: kale boxhuur met extra opties (waar voor betaald moet worden) of volpension voor een vast bedrag per maand, waarbij vooraf vastgesteld is wat hierbij hoort.
Buiten staan is dus geen luxe, maar het buiten zetten voor de eigenaar wel.
Dilan93 schreef:Vind ik ook afhangen van wat je aan service geleverd krijgt.
Volpension mag idd meee voor gevraagd worden. Maar dan moet het ook wel volpension zijn. Dus dat je als eigenaar alleen hoeft te komen en je paard te poetsen/rijden.
Vind het zelf niet erg om te helpen met uitmesten/weide onderhoud enzovoorts, maar dan wil ik niet hetzelfde betalen als voor een volpension stalling.
Dat je inlevert op je privacy, is een keuze die je maakt als pensionstalhouder. Ik zou de prijs daarop eerlijk gezegd niet aanpassen.
goldenarrow schreef:ik zou zelf gewoon 1 prijs rekenen. Dus rond die 500 all in. En genoeg personeel hebben waar je dat alles mee kunt bol werken. Denk dat veel paarden het dan ook beter gaan hebben omdat er niet beknibbeld kan worden op buiten komen o.i.d.Popstra schreef:Klopt, rond Amsterdam..Den Haag..
Maar op zich is dat wel vrij logisch. Als je een auto koopt en je wil extra's moet je daar ook voor betalen. Of als je je caravan ergens stalt en verwacht dat de stalhouder hem iedere week wast. Dus waarom zou je dat voor een stalling niet doen? Het kost de pensionhouder wel allemaal extra tijd.
__Toverbal schreef:Dilan93 schreef:Vind ik ook afhangen van wat je aan service geleverd krijgt.
Volpension mag idd meee voor gevraagd worden. Maar dan moet het ook wel volpension zijn. Dus dat je als eigenaar alleen hoeft te komen en je paard te poetsen/rijden.
Vind het zelf niet erg om te helpen met uitmesten/weide onderhoud enzovoorts, maar dan wil ik niet hetzelfde betalen als voor een volpension stalling.
Dat je inlevert op je privacy, is een keuze die je maakt als pensionstalhouder. Ik zou de prijs daarop eerlijk gezegd niet aanpassen.
Hier ben ik ook mee eens, het is en blijft nogsteeds een eigen keuze dat de pensionhouder zoveel werk op zich wilt nemen, plus inderdaad het stukje privacy/niet op vakantie kunnen wat zij inleveren, en anders maar iemand tijdelijk aannemen voor die periode. Maar ik neem aan dat elke pensionhouder dit van te voren zou moeten weten. En anders kom je er gaande weg wel achter, maar dan hoop ik ook dat ze zich zullen beseffen dat het niet raar is en erover zullen klagen.
Popstra schreef:Feit is wel er best wat meer betaald mag worden aan stalling als je bedenkt wat daar allemaal aan werk, inleveren van privacy e.d tegenover staat.
Als stalhouder sta je eigenlijk minimaal 6 dagen/week of meest wel 7 dagen van smorgens 7 tot Savonds 10 wel ,,paraat,, en dat is wat veel mensen niet zien.
goldenarrow schreef:Ik vind ook dat paarden gewoon naar buiten moeten, begrijp me niet verkeerd. Maar ik snap ook dat een staleigenaar hier gewoon extra voor rekent. Je bent als eigenaar dan verantwoordelijk voor je paard en als je zelf geen zin hebt om 2x per dag naar stal te gaan om je paard buiten te zetten en binnen te halen, dan betaal je daarvoor. Het is maar net wat je uitgangspunt is: kale boxhuur met extra opties (waar voor betaald moet worden) of volpension voor een vast bedrag per maand, waarbij vooraf vastgesteld is wat hierbij hoort.
Buiten staan is dus geen luxe, maar het buiten zetten voor de eigenaar wel.
goldenarrow schreef:Misschien dat ik er ook anders naar kijk omdat wij stallen willen verhuren aan iemand die ze gewoon in eigen beheer heeft. En daar kan ik voor een prijs best wat extra's voor doen.
Maar uiteindelijk wordt dat binnen en buiten zetten, voeren, mesten, etc. ook bij een volpension prijs gewoon doorberekend hoor, alleen zie je dat als huurder niet zo omdat het een all-in prijs is. Het is nog altijd geen liefdadigheidswerk natuurlijk
goldenarrow schreef:Misschien dat ik er ook anders naar kijk omdat wij stallen willen verhuren aan iemand die ze gewoon in eigen beheer heeft. En daar kan ik voor een prijs best wat extra's voor doen.
Maar uiteindelijk wordt dat binnen en buiten zetten, voeren, mesten, etc. ook bij een volpension prijs gewoon doorberekend hoor, alleen zie je dat als huurder niet zo omdat het een all-in prijs is. Het is nog altijd geen liefdadigheidswerk natuurlijk
superpony schreef:En voor de mensen die een paar pensionners hebben om de kosten van hun eigen paarden te dekken. Reken het goed uit! Sommige mensen komen echt bedrogen uit als je echt gaat rekenen.
Zelfde als met herstel werkzaamheden, zeggen mensen; Ja, die had ik toch al, want mn eigen paarden staan er ook.
Maar als het toevallig een pensionpaard is dat 10x door het draad gaat, dingen stuk maakt, zijn het wel echte extra kosten en arbeid.
Mensen denken vaak; dan kan ik dat aan de eigenaar wel vragen, maar daar komen vaak wel problemen van. Zodra het over geld gaat, veranderen mensen. Zeker als ze goedkoop staan en helpen.
superpony schreef:Of als je met een klein groepje bent en mensen TE eigen worden. Je zegt 1x; Je mag die van mij wel pakken en ze denken dat ze al je spullen mogen gebruiken. Je gaat er vanuit dat die aardige mensen netjes zijn met andermans spullen en toch gaan opeens dingen kapot of raak je ze kwijt.
Waar we stonden is bijv echt een mega ruzie geweest om kapotte dekens.........
En heb meer dan 1x meegemaakt dat mensen voer uit elkaars tonnen pakken en er veel wantrouwen en ruzies ontstonden.
En dat is raar, want ik ben een voorstander van eigen hardvoer, maar het is bijna geen doen als stal. Sommige mensen geven 3 of 4 soorten. Waar laat je het? Hoe geef je het? En als het buiten staat, het fatsoen om van elkaars voer af te blijven.
Daarom snap ik heel goed, net zoals de voorbeelden met uitmesten bijv en ruwvoer pakken dat stallen all in willen. Het geeft echt vaak meer rust. Wat je aanbiedt is duidelijk en voor iedereen gelijk.
Hoewel je dan weer krijgt; Maar ik heb een kleine pony en betaal 500 euro. Zij heeft een paard van 1.70m en die eet veel meer. Perfect doe je het nooit.
Poekkie schreef:Pillow: Hoe zie jij dat prijsverschil dan? Met welke grenzen? Want op zich... shet of trekpaard... de stal is bezet, de faciliteiten zijn in gebruik en het werk is evenveel.