Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:08

Esperanza schreef:
Als ik van de paarden naar huis rijd in een sneeuwstorm, dan tuf ik met 30 naar huis. Niets aan het handje. Hier kun je ook geen fouten maken want er is echt niet overal vangrail. }> Je moet echt wel even leren anders te gaan rijden. Als ik nu in Nederland op een B weg rijd word ik nog net niet overal de weg afgedrukt omdat ik duidelijk te langzaam rijd.

Tja, maar je snelheid aanpassen aan de weersomstandigheden is natuurlijk ook wel érg suf... -O-

En je hebt toch winterbanden? Nou dan. Karren! ~~}>

MaiNat

Berichten: 3476
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:09

Als het echt niet fijn fietsen is dan ga ik lopend. Half uurtje lopen :D

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:10

Héél voorzichtig met de auto.. De stalbaas zorgt voor water in de wei, maar mijn senioren moeten hun slobber wel gewoon hebben.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:40

Mijn vader rijdt. :))
Wegen zullen hier wel te doen zijn.

Edit
@Mainat, dat is dan wel een optie ja. Ik zou dan echt twee uur bezig zijn gok ik. :')

Isabonny

Berichten: 4359
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:49

Niet, heb morgen de beurt niet :D. Maar wel vandaag voor de zekerheid al een nieuwe lading hooi en stro gebracht, voor het geval de sneeuw komende week aanhoudt. Had nog voor ca. 1 week liggen. Nu kunnen we weer een paar weken vooruit.

Koekie73

Berichten: 2700
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:04

Met de auto. Ik heb winterbanden. Op wintersport rijd ik ook in deze omstandigheden, denk ik altijd maar. Ben ook niet bang ofzo. Tempo aanpassen en wat meer afstand houden dan is er weinig aan de hand.

Renske_W

Berichten: 13850
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:23

Hier ligt amper sneeuw, mijn man is het op de fiets naar stal gegaan om te voeren.

Charaz

Berichten: 24378
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:25

Met de auto en maar voorzichtig rijden, ze moeten medicijnen hebben dus ik moet naar stal toe.

MarjanB

Berichten: 16609
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:26

Bij ons hebben ze de stal dicht gedaan.. niemand is welkom paarden blijven ook binnen. -O- begrijpelijk maar wel lastig.

Charaz

Berichten: 24378
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:27

Bij ons staan ze volgens mij gewoon buiten met een bak hooi

tones

Berichten: 5291
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:30

Hier 3 stappen lopen.
Als ze straks hun “nachthooi” op hebben gaan ze lekker naar buiten.

kiki1976

Berichten: 16925
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:33

Hier ligt ook bijna niks. Sneeuwt wel maar is heel fijn met de harde wind.

Normaal doen we het onderling met het weekend altijd samen de verzorging. Maar stalhouder zei al, zondagochtend doe ik het. Wil niet dat er iemand want overkomt. Vanmiddag sta ik erop om het te doen, maar toen zei ze al we zien wel. Als het te gevaarlijk is om heen en weer te rijden doe ik het dan ook gewoon.

Voor nu blijven ze binnen, ze kijkt na 12 uur of ze nog even naar buiten kunnen zodat ze wel allemaal even hun benen kunnen strekken.
Maar mocht iemand toch heen gaan en hun paard buiten willen hebben dan is iedereen daar vrij in. De paarden die normaal 24/7 buiten staan hebben ze gisteravond in overleg met elkaar toch binnen gezet.

Stal is voor mij 12 km en ga met de auto.

MyWishMax

Berichten: 25545
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:41

Ik kijk straks hoe het is. Ligt best aardig wat bij ons.
Ze staat op bijna 15km van huis, dus te ver om te lopen. Als het echt niet te doen is ga ik een dagje niet. Gelukkig vol pension, maar ik.hoop dat de paddock niet vastgevroren is. In het weekend hebben we een schema met stalgenoten om buiten te zetten, maar sommige willen dat niet als de grond te hard is of ze kunnen er ook niet komen. Dan moeten we even overleggen met de staleigenaar, de mijne heeft geen ijzers dus geen probleem.

Petrichor

Berichten: 10576
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 09:49

Hier is met de auto echt niet te doen, dus ik moet vanmiddag ergens gaan lopen. Dat is 50 minuten enkele reis dus dat is best even, maarja het moet wel..

Renske_W

Berichten: 13850
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:57

Afbeelding
Afbeelding
Hier echt bijna niks omdat alles zo stuift.
Achter op de plaats blijft wel wat liggen omdat daar de wind niet meer bijkomt.

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:06

Gewoon met de auto en ja, ook over landweggetjes (laatste stuk met kanaal ernaast). Vroeger ook regelmatig moeten doen met veel sneeuw tot zware ijzel aan toe. Gewoon stapvoets rijden, desnoods het laatste stuk lopen, als het moet (maar dan moet het wel héél erg zijn). Met paarden op een doe-het-zelf plek en helemaal met een paard, die net uit de kliniek is met hechtingen (zwaar trauma opgelopen vorig weekend), gaan wij thuis niet miepen. Wat moet, dat moet. Komt vast goed!!

Myfairytale
Berichten: 5422
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:10

De deur van de bijkeuken uit en een paar meter lopen.
Ze staan aan huis, dus moet wel alles zelf doen.
Wonen in het bos en hier wordt niet gestrooid. Dichtstbijzijnde verharde weg wel als het goed is.

Kabayo

Berichten: 14173
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:10

Lopend :P ze staat 60m verder

Sanet

Berichten: 8024
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:22

Ik stap gelukkig sinds 5 jaar vanuit de serre, zo de bijkeuken in en dan de volgende deur door en ik ben op stal. Eerder stond ik op 45 minuten rijden en dat was toch echt wel oliebol geweest met dit weer.

Eerder heb ik eens met ijzel teruggereden toen, dik 2 uur over gedaan. Dat was echt niet grappig, met winterbanden en prima auto maar toch nagels in het stuur. Ik dacht: kan wel, niet zo moeilijk doen, maar meerdere auto’s naast de weg gegleden, zelfs op de snelweg (ik reed altijd binnendoor, maar had toen bedacht maar de lange route over de snelweg te nemen).

xYaartje
Berichten: 1483
Geregistreerd: 25-05-10

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:33

Half uur geleden de fokker van mijn pony gebeld met de vraag of hij mijn voer beurt wilt overnemen vanmiddag. Dat wilt die gelukkig. Heeft mij ook op het hart gedrukt thuis te blijven. Het is niet te doen nu.
In mijn tuin alleen al ligt 23cm. En dan moet ik nog een pad sneeuwvrij zien te maken naar de schuttingdeur zodat ik er uit kan.
Zijn Pony's en mijn pony staan er gelukkig goed bij zei die. Dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken :) .

MarjanB

Berichten: 16609
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:10

Hier komen mensen de straat niet uit :')

Afbeelding

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:37

MarjanB schreef:
Hier komen mensen de straat niet uit :')

[ [url=m/SkPUBz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waar is dat?

Celebi
Berichten: 3882
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:39

Ik stap zo ook de auto in.. Vaseline heeft niet geholpen met de ijzers hoorde ik net dus ik moet zijn voeten zo ijsvrij maken en inpakken met iets.. Dus dat wordt stapvoets rijden ofzoiets. Hopen dat andere weggebruikers dat ook doen dan is er weinig aan de hand. Optrekken in twee en zo min mogelijk remmen en sturen. -O-

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:46

Wij gaan lopend tussen de middag. Het is ongeveer een kilometer of 5. Normaal gaan we s avonds ook nog om af te voeren. Maar de stal eigenaren zijn zo aardig dat ze dat vanavond voor ons doen :o . Dat scheelt weer een wandeling :D

MallyBelly

Berichten: 3558
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:21

Niet, ik heb het geprobeerd maar ben halverwege om gedraaid, had al 3x vast gestaan voor ik de wijk uit was. De gewone wegen waren amper te rijden.

De eigenaar van het huis, voert hooi en strooit wat stro op... Overleven ze wel n dag.