Mensen die je paard ongevraagd "snoepjes" geven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van mensen die je paard "snoepjes" geven

Irritant
144 (79%)
Maakt mij niks uit
32 (17%)
Iedereen mag mijn paard wat geven
6 (3%)

Totaal aantal stemmen: 182

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:02

Ik vind het lastig in de zin van: je weet niet WAT ze geven, je weet niet HOEVEEL ze er geven, HOE ze het geven,... Verward

Ik zou het niet erg vinden moesten ze het vragen Haha! (hangt er natuurlijk af wat ze gaan geven Tong uitsteken ) Maar zonder het te vragen, dan kan het goed zijn dat ze je paard wat geven wat ze niet mogen eten, of jij zet je paard bijvoorbeeld maar op dieet, en toch blijft ie maar steeds even dik, of aandikken, je weet niet hoe het komt, maar als elk voorbijkomend mensje, hem een snoepje zou geven, eentje kan geen kwaad, maar iedereen eentje, dat zijn er een hele hoop!!! Verward

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:27

Montana staat op een pensionstal waar we met 6staan. Ze krijgt eigenlijk geen snoepjes van andere mensen, enkel soms eens van de kleinkinderen van de staleigenaar maar die komen dat dan altijd vragen. Overdag staat ze op de weide dus das altijd makkelijk want dan kunnen mensen ze geen snoep geven, héhé.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:09

Ik vind het kanp irritant dat mensen Miro wat geven, of het nou in zijn box is of als hij op de "poetsplaats" staat...Als iemand ook maar zijn eigen paard een worteltje geeft staat menneertje al te schrapen/bietsen Frusty

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:40

Ik heb aangeklikt: Maakt mij niet uit.
Ik sta op een redelijk kleine stal en af en toe krijgen de paardjes wel eens een wortel of appel ofzo. Die bolle van mij vindt dat heerlijk! IMO wordt ze daar neit slechter van.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:56

Ik vind het ook niet erg, die van mij staan op een kinderboerderij, dus kan er zelf toch redelijk weinig tegen doen....
De pony´s komen vanzelf niet meer als ze geen trek meer hebben.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:17

Sonja schreef:
Ik sta op een manege, maar onze paarden krijgen echt geen snoepjes oid hoor. Kwestie van je manegeklanten (hoe klein en Pennylief ook) opvoeden Haha!
Ik heb er de pest aan als ze snoepjes krijgen, worden ze alleen maar happerig van. Ik geef ze zelf ook niet vaak wat uit de hand, meestal gewoon uit de voerbak.

Idd Sonja.

Waarom ligt het altijd aan de manegeklanten?. Ken genoeg pension klanten die veel irritanter zijn en eens opgevoed moeten worden. Vooral het geren en gespeel door de gang. Mensen die hun zooi niet opruimen.
Bij ons staan de paarden achter tralies en dat scheelt al een hoop. Mensen hebben niet te zoeken bij de paarden.

Die van mij kijkt toch niet blij op stal en vaak lopen ze dan wel door (voordeel). Als ze vingers door de tralies steken is dat voor eigen risico hihi.

Als ik op stal kom en ik vind een niet bekend persoon in mijn stal heeft die echt een probleem. Ik haat dat je hebt niets in een stal te zoeken. Ook niet om te knuffelen of poetsen. Stel je voor dat er wat gebeurt Boos! .

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:24

hoi, dat er af en toe mensen nescio een appeltje ofzow geven, vind ik geen ramp, als het maar niet teveel word.
Afgelopenzomer heeft nescio een koliekaanval gehad omdat er meisjes waren die hem onrijp mais hadden gegeven!! Bloos! Bloos!
Het mais stond aan de overkant van de weg, en volgens de twee dames, stond hij er zo 'lief naar te kijken'
Nou, ik heb die meisjes behoorlijk bang gemaakt volgens mij Knipoog want ik was superkwaad! Scheve mond

Nu heb ik in de zomer een bordje er hangen... Verward als het dan zo moet...

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:57

Prisca schreef:
Waarom ligt het altijd aan de manegeklanten?. Ken genoeg pension klanten die veel irritanter zijn en eens opgevoed moeten worden.

Pff, ja, ik was altijd liever een manegeklant dan een pensionklant. Mn paard werd eerst ook altijd verwend door een andere pensionklant, en die mogen ook veel meer flikken want die betalen meer, lijkt het wel soms!!

Wat wij nog wel eens als truc willen doen ---> als hij iets moet hebben om op te kauwen zodat ie het bit beter accepteert, en er staat toevallig een aaimeisje bij, dan mag die het geven. Meisje blij, paardje blij, wij blij (want dan bedelt ie bij haar en niet bij ons) Haha!.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:31

Ik vind het niet erg, mits ze het niet overdrijven natuurlijk. Daarom heb ik het liever niet, omdat ik dan niet weet wat mn paard eet. Mensen uit de buurt geven Sting wel eens gedroogd brood.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:14

Neem maar van mij aan: het zijn niet alleen kinderen die de paarden van alles toestoppen! Ik heb 't zelf ook aan de hand en mijn paard begint nu van heel beleefd naar gewoonweg onbeschofd te veranderen. Haar irritante gedrag wordt nog beloond met een snoepje ook!! Mijn antwoord luidt dus : ZWAAR IRRITANT !!

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:34

Dat vind ik dus ook mega irritant! Bij ons op de manege weten ze gelukkig dat Silke niks extra's mag hebben.
Silke heeft jarenlang in een weiland langs een fietspad gestaan en daar kreeg ze vanallerlei lekkers. Toen ik haar had gekocht en ze aan het werk moest vertikte mevrouw dit omdat ze lekkers wou.
TOen is ze op een streng dieet gegaan van alleen eten en geen snoep. Soms schiet het er wel eens bij in en doe ik haar iets lekkers (of iemand anders) en dat kan ik de volgende x met rijden precies merken... bokkerig niet opletten zeuren Boos!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:39

wat me opvalt is dat wel iedereen goed om de gezondheid van zijn of haar paard let, maar dat je eigen er nog wel eens bij in wil schieten.. hoe komt dat toch??? lekker off topic.. maar jah

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:40

Ik heb dus een verzorgpony verloren aan dat 'verwengedrag'. Had iemand haar slobberbix gevoerd, omdat ze zo lief was, maar goed, dat ging uitzetten --> slokdarm verstopt...
God zij dank was er een verzorgster aanwezig, die belde de eigenaar --> DA haalt de maag leeg... Het ging weer beter...
Volgende dag heeft Lieke (hier van bokt) haar dood in het land gevonden (de eigenaar was net weg om versterking te halen om haar weg te halen).

Voer de paarden niet, als je niet weet wat je moet voeren. Voer niet altijd uit de hand, want daarvan gaan ze bijten/happen. Geef niet iets om ze braaf te houden, want daar wordt het alleen maar erger van. Als je ze wat geeft, geef dat andere paarden ook wat, om voernijd te voorkomen (en dan niet gelijk volstoppen!)
maar ach... al deze 'regeltjes'... Wij weten ze wel, maar de meeste mensen niet... Verdrietig

Brigitte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 16:48

Clitia je spreek jezelf nu wel tegen:

Clitia schreef:
Voer de paarden niet, als je niet weet wat je moet voeren. Geef niet iets om ze braaf te houden, want daar wordt het alleen maar erger van. ..........................................Als je ze wat geeft, geef dat andere paarden ook wat, om voernijd te voorkomen (

Gewoon nooit andere paarden wat geven. Eventueel je eigen paard iets geven uit een emmer in een andere hoek zodat het buurpaard niet denkt mee te kunnen eten, maar zeker niet iets geven om het andere paard "zoet" te houden. Ongewenst gedrag wordt juist op deze manier beloond!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:57

bij ons is de situatie denk ik anders daarom ik stal op een mini pensionstal en eigeljk bemoeid iedereen zoch met zn eigen paard, maar als die dan eens een snoepje geeft of een stukje brood vindt ik het niet erg ik vertrouw ze ze zijn allemaal volwassen wil niet altijd wat zeggen Tong uitsteken

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:00

Gelukkig staan mijne normaal thuis, en nu ff op een privestal, daar heb ik er geen last van, ik zou het iig niet op prijs stellen.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:19

En appel of een wortel af en toe vind ik niet erg, maar verder wil ik niet dat iemand mijn paard ongevraagd iets geeft. Snoep krijgt hij van mij (en hopenlijk van anderen ook niet) nooit. Sterker nog, ooit gaf iemand hem toch een suikerklontje, en dat spuugde hij uit. Heb die persoon daarna wel heel duidelijk gemaakt dat als ik nee zeg, ik ook echt NEE bedoel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:20

Mijn paarden staan aan huis. Soms vraagt iemand wel eens of ze iets mogen hebben. Dus ik ben er altijd zelf bij. Eentje lust helemaal geen lekkernijen, behalve haar eigen brokkies, en haar eigen haver. Ze wil dus geen appels, of suikerklontjes of zoiets. Dan trekt ze een heel vies gezicht en draait hooghartig haar hoofd de andere kant op. Alleen uit mijn hand eet ze brokkies (eigen merk natuurlijk), maar liever gewoon uit haar eigen voerbak.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:27

Sonja schreef:
Ik heb er de pest aan als ze snoepjes krijgen, worden ze alleen maar happerig van. Ik geef ze zelf ook niet vaak wat uit de hand, meestal gewoon uit de voerbak.

Idem hierzo! Lachen En gelukkig hebben we er bij ons duidelijke afspraken over (het is geen manege, dus dat scheelt ook). Bonanza krijgt af en toe wat lekkers van mij in z'n voerbak. Als iemand anders iets wil geven wordt het altijd keurig netjes aan de eigenaar gevraagd (als die persoon er is, anders wordt er gewoon nix gegeven). Haha!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:35

Ik heb er ook een hekel aan als mensen mijn paarden ongevraagd snoep geven. Een wortel in de voerbak gooien bij alle paarden is wat anders, maar het is zelfs een keer zover gegaan (toen ik vroeger op een manege stond) dat ik in de bak aan het rijden was en er dan kinderen voor mijn pony gingen staan om hem snoep te geven. Hallo, ik ben hier aan het RIJDEN!!!

Silly is al zo'n schooier, op het irritante af, dus die krijgt van mij bijna nooit snoep. Na het rijden als ze super heeft gelopen krijgt ze meestal een appeltje of iets dergelijks.
Saar precies hetzelfde, die heeft de neiging om de staldeur in elkaar te timmeren om aandacht of snoep. Daar heb ik een hekel aan... eerst goed je best doen, dan een beloning.
Bij ons op stal vragen mensen netjes of je paard wat mag hebben

Mazzel met Silly is wel dat ze bijna nooit iets van een vreemde aanneemt, ook niet als het in de voerbak gegooid wordt Haha!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:57

vreselijk vervelend!!!! Boos!
ik heb nu zelfs een keer meegemaakt dat een meisje haar softijs aan mijn merrie ging voeren, die daarna een show had Boos! Boos!
Of dropjes of ships. Nee dat wil ik echt niet hebben. Als ze het vragen en het is een paarden snoepje of iets gezonds, dan mag het altijd, maar geen mensen snoep (pepermunt uitgesloten...)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:07

ik heb een manege pony ook wel eens een waterijsje gegeven maar hij hoefde het niet. maar dat je een ander zijn paard ongevraagd iets gaat geven kan bij mij niet door de beugel.. niet doen!

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:52

Ik vondt het niet erg als ze mijn paard een wortel of zoiets gaven maar het loopt nu gewoon uit de hand, echt joh hij wordt modder vet gewoon.
Ga binnen kort ook een bordje maken of ze hem niet meer willen voeren.
Eerst waren het een paar die het gaven met mij toestemming maar nu doet bijna iedereen het en hij is nogal gevoelig om dik te worden.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:56

de stal waar ik sta met boef en vip heeft dat ook een poosje gedaan, steeds als zij hem bv. een plak hooi gaven en boef gaf een voetje beloonde ze hem, ZONDER het commando, dus nu doet hij het (gelukkig al minder) steeds als je met iets lekkers in je handen staat, heel irritant..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:52

klaske schreef:
ik heb een manege pony ook wel eens een waterijsje gegeven maar hij hoefde het niet. maar dat je een ander zijn paard ongevraagd iets gaat geven kan bij mij niet door de beugel.. niet doen!

Kan aan mij liggen, maar een manegepaard is toch ook een paard van iemand anders Verward