Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:Ik heb er wel eens pekelzout op gedaan. Gaan het ook goed dood van
Bedankt, daar heb ik nog een goede 10 kg van staan, gaat dus goed komen
Goed op de grond bij en in het hart vd plant leggen. Ik deed er een hand vol pekel op
Elitedeux schreef:Bij ons in de gemeente heeft de gemeente Jacobskruid in de berm geplaatst, grenzend aan de weilanden waar de paarden in staan.. De eigenaar van de pensionstal heeft al meerdere malen aangegeven dat dit niet verstandig is, want de paarden gaan het eten als het gedroogd is. Afgelopen weken dus regelmatig aan de slag geweest om alles uit de weilanden te trekken.
pillow schreef:Elitedeux schreef:Bij ons in de gemeente heeft de gemeente Jacobskruid in de berm geplaatst, grenzend aan de weilanden waar de paarden in staan.. De eigenaar van de pensionstal heeft al meerdere malen aangegeven dat dit niet verstandig is, want de paarden gaan het eten als het gedroogd is. Afgelopen weken dus regelmatig aan de slag geweest om alles uit de weilanden te trekken.
JACOBSKRUISKRUID
harriehoef schreef:Mijn gemeente heeft het ook zelf geplaatst in bermen, dus nog extra op de mega hoeveelheid die er al was. Laatste jaren en zeker dit jaar echt een explosie aan jacobskruid.. Was goed voor de insecten...Is er dan niks anders? Ben bang dat het over niet al te lange tijd de landerijen vol staan..
pillow schreef:harriehoef schreef:Mijn gemeente heeft het ook zelf geplaatst in bermen, dus nog extra op de mega hoeveelheid die er al was. Laatste jaren en zeker dit jaar echt een explosie aan jacobskruid.. Was goed voor de insecten...Is er dan niks anders? Ben bang dat het over niet al te lange tijd de landerijen vol staan..
Heb ik het er net met koeienletters boven staan, staat er weer Jacobskruid. Ik ben trouwens wel verbaasd dat ik in dit topic nog niet de variatie Sint jaobskruid ben tegengekomen.
mellamoshan schreef:Nou inderdaad, waar maak je je druk om. De essentie was toch duidelijk...
Goede tips wel om ervanaf te komen, zodra er weer wat de kop op komt ga ik zeker proberen met uitsteken en mest erop.
Zidore schreef:mellamoshan schreef:Nou inderdaad, waar maak je je druk om. De essentie was toch duidelijk...
Goede tips wel om ervanaf te komen, zodra er weer wat de kop op komt ga ik zeker proberen met uitsteken en mest erop.
met alleen mest ga je het niet redden, daar groeit hij vrolijk weer terug op dezelfde plek. Ik zweer bij het zout en dan daarna mest/kunstmest/koeienmest
Zidore schreef:compost met graszaad
Uitsteken werkte echt voor geen meter, gaten in het weiland en vanuit die gaten groeide vrolijk weer een nieuw plantje.
ook de tip met kalkkorrels werkte voor geen meter, is nu een grote witte vlek op het weiland met in het midden een groeiende.... juist ja, JKK...
Heleennn schreef:rensju schreef:Weet iemand of je de plant nog kunt herkennen nadat de wei gemaaid is?
de stelen houden vaak hun paarsige kleur, maar er zijn wel meerdere planten die dat hebben.
Popstra schreef:De bloempjes blijf je ook zien als deze gedroogd zijn