Hoe snel weidegang opbouwen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:35

Talietjuh schreef:
Lukt het je niet dat beetje overgewicht eraf te krijgen in de winterperiode?

Zelf vind ik dat ideaal, dan krijgen ze hooi wat ik geef en zijn ze einde winter weer op gewicht. (Mocht er zomers helaas toch wat te veel opgekomen zijn)

Bij mij? Nee, ze krijgen hele jaar rond onbeperkt hooi. Lopen hele jaar rond 24/7 samen in onze vaste groep op ons pp. Zonder dekens ook.

Hij is te dik, maar niet gevaarlijk te dik. En uit elkaar halen etc werkt gewoon niet. dan staat alles stil over het hek/draad naar elkaar te roepen en te kijken.

Enige wat wij doen is de 3 quarters meer bijvoeren va 1 sept met wiesencobs en speedibeet, waar hij en de shet wat minder krijgen. Wel iets voor het idee, maar niet niks.

En een te dik paard uithongeren is ook echt niet goed. Ik geef liever extra beweging. Is zo gedaan en hij blijft er fit bij. Is nu 22, dus mag niet klagen.

Anoniem

Re: Hoe snel weidegang opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:40

Ja dat is het lastige van zo in een kudde, heb zelf de paarden in eigen beheer, dat is ook makkelijker in de hand te houden.

Is ook 1 v.d redenen dat ik het graag zelf regel.

Niemand heeft het over uithongeren trouwens ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:41

Talietjuh schreef:
Ja dat is het lastige van zo in een kudde, heb zelf de paarden in eigen beheer, dat is ook makkelijker in de hand te houden.

Is ook 1 v.d redenen dat ik het graag zelf regel.

Niemand heeft het over uithongeren trouwens ;)

Niemand anders verzorgt die van ons hoor. Eerst eigen plek en nu aan huis. Ze hebben een paddock paradise en zou niet anders willen ook. Ze zijn alle 5 van ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:46

Oké helder! Ja t is natuurlijk net wat je zelf wilt.

Zelf ben ik erg tevreden over mijn manier van houden, heb alle vrijheid ze te geven wat ze nodig hebben. Ze zijn actief, goed van vorm en zien er goed uit. Ook zijn ze niet megagefocust op eten. Ze staan regelmatig elkaar te verzorgen of te dutten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samen genieten van een dutje, beide shetlanders zijn slank.