meggiemeg schreef:Capriootje schreef:Hier afgelopen zondag de weides een beetje gevlakt en kunstmest gestrooid. Klein beetje regen gehad gisteren maar mag nog wel een buitje vallen. Wilde eigenlijk met Pasen de paarden erop hebben maar dat red ik nu niet. Wel fijn dat alles er nu goed bij ligt, nog wat schrik lint repareren aankomend weekend en dat is alles klaar voor het weide seizoen
Gooi jij de paarden er pas op als je ziet dat alle korrels zijn verdwenen of al eerder?
Ik houd de 3 weken aan die aangegeven wordt op de kunstmest zakken

). Maar ik wil dit jaar ook proberen om de landjes weer te bemesten met kunstmest zodra ze kaler zijn. De landjes zijn volledig omringd door een sloot en daar kan ik dan, als het niet gaat regenen, uit beregenen om zo de grasgroei te bevorderen. Althans, zo zit het nu in mijn hoofd. Of dat ook praktisch kan / gaat lukken, dat moeten we nog even zien uiteraard
Ik heb mesthoop van afgelopen jaar over weide dus mag best wel even goed regenen de komende weken. Maar ben bang dat het niks word. Hoop maar dat het gras wel wat gaat groeien. Ga de paarden wel strookgewijs in het land doen dan eerdaags. Zodat delen nog wat langer de tijd krijgen. En paarden kunnen wennen aan het gras.