Brainless schreef:Ik woon hier anders tussen meerdere mensen die hun dure huis in bv Almere hebben verkocht en veel goedkoper hier zijn komen wonen.
Mensen die prima een vrijstaand huis daar hadden kunnen kopen/laten bouwen, maar besloten hebben voor minder geld hier vrijstaand te wonen, ver onder hun maximale leenbedrag.
Het is dus wel zo dat sommige groter/vrijer willen gaan wonen, maar daar niet perse extra voor willen betalen.
Daarom zijn wij ook verhuisd.
Waarom (toentertijd) meer dan 5 ton betalen voor een woning die wij voor 275 hebben kunnen kopen?
Wij zitten ook bij lange na niet aan ons maximale hypotheek.
Genomen op alleen mijn mans salaris en was ook niet het maximale.
En hoezo kun je teveel verdienen voor je koopwoning?
Ik ken zulke mensen ook, maar dat zijn mensen die dan vaak hun vorige huis als appeltje voor de dorst hadden en minder zijn gaan werken of gestopt etc.
Wij gaan misschien na dit ook heel goedkoop en eenvoudig wonen met een 2e huisje/flatje in buitenland ofzo.
Hoezo kun je teveel verdienen? Omdat je niet teveel geld op de bank nutteloos wilt hebben staan. Investeren is altijd beter, zeker nu sparen 0,0 opbrengt.
En wij hebben ook een lagere hypotheek en meer ruimte en grond. Maar dan moet je dus soms, wel willen verhuizen naar een andere regio. Wij kwamen van de veluwe en hebben daar niet fijn kunnen settelen en missen het totaal niet. Dat is niet voor iedereen zo, dat ze ergens anders zo makkelijk werk kunnen vinden en het ervoor over hebben.
TS wil in haar regio iets kopen. Niet bekend welke regio, maar gezien de pension prijzen die ze noemt, niet de goedkoopste omgeving, ook niet de duurste.