Als jij zeker weet dat je paard je begrijpt als je 'foei' zegt is dat natuurlijk niet gelijk verkeerd, ik wil er alleen mee zeggen dat je voor de meeste paarden toch echt duidelijker moet zijn.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sofieenhans"]
[quote="xKatleentjex schreef:mmm.. Ik ken nog zo een paardje hoor.
Bijt je neus lettelijk af als je durft op stal te komen. Als je wilt opzadelen, kom dan maar met minstens 2 en blijf bij de deur staan want hij stampt je het licht uit.
Misschien dit paard zijn terriotirium maar respecteren en hem maar niet opzadelen?
Of je wilt de stal uitmesten en je paard staat op stal. Paard vind het niet leuk dat je in zijn territorium staat en geeft je een trap. Kruiwagen weer weg en paard maar laten staan, want je staan in zijn territorium?
Een leider heeft het recht om te gaan en staan waar hij wil in de paardenwereld. Als ik zin heb om mijn paard om te duwen, dan duw ik haar ook om en dan vraag ik het niet lief. Als ik langs haar wil staan, dan schuif ik niet om als zij denkt dat ik dat niet mag, zij moet mij maar gehoorzamen.
Mijn paard heeft niets te klagen hoor...
niet naar mij en niet naar anderen en zelfs niet zomaar naar andere paarden
Goede opvoeding gehad