Lastige buren / pensionklanten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:41

Ik zou er als eigenaar niet zo blij mee zijn dat een klant zich er zo mee bemoeit. Natuurlijk ben je klant maar dat houdt niet in dat je maar het recht in eigen hand kunt nemen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:46

Romeo2007 schreef:
Ik zou er als eigenaar niet zo blij mee zijn dat een klant zich er zo mee bemoeit. Natuurlijk ben je klant maar dat houdt niet in dat je maar het recht in eigen hand kunt nemen.

Volgens mij doet ze dat ook niet. Ze overlegd met de staleigenaar. Daaruit komt dat hij niks wil veranderen en daarmee is de kous zo’n beetje af.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 01:00

Ik vind het niet niks doen wanneer er elke keer de gootjes weer dicht worden gemaakt, er woorden vallen met de buren toe schreeuwend aan toe, er zelf draad en voorzieningen worden aangeschaft en gespannen. Hoe reageert de eigenaar daar eigenlijk op?

Ik zou het probleem echt bij de eigenaar neerleggen. Straks wordt jij er nog verantwoordelijk voor gemaakt als het escaleert en dat gun Ik je ook niet:)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 01:30

Romeo2007 schreef:
Ik vind het niet niks doen wanneer er elke keer de gootjes weer dicht worden gemaakt, er woorden vallen met de buren toe schreeuwend aan toe, er zelf draad en voorzieningen worden aangeschaft en gespannen. Hoe reageert de eigenaar daar eigenlijk op?

Ik zou het probleem echt bij de eigenaar neerleggen. Straks wordt jij er nog verantwoordelijk voor gemaakt als het escaleert en dat gun Ik je ook niet:)

Ik ga hier wel in mee. Snap dat die geulen erg vervelend zijn, maar als jij gewoon bij een boer staat die zelf weinig met paarden doet (aannames!), dan zou ik wel begrijpen dat diegene geen zin heeft in een burenruzie. En heb je het ook te accepteren of vertrek je. Als staleigenaar zou ik niet happy zijn wanneer klanten zelf ruzie gaan maken bij de buren, deze zelfs willen aangeven bij het kadaster, zelf weides anders gaan spannen, ...

Weet ook... die buren kunnen jou niets maken. dus als het uit de hand loopt, zullen ze al hun pijlen richten op je staleigenaar. Die waarschijnlijk ook wel ergens 1 stukje stal of hek of verharding zal hebben dat ergens niet mocht staan en zijn (ex?)pensionklant daarvoor zeer dankbaar zal zijn...

Kinke

Re: Lastige buren / pensionklanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:15

Nou, de gemiddelde boer zit ook niet te wachten op extra water op zijn land als het zo nat is dat de buren blijkbaar geulen moeten graven. Dat betekent tenslotte ook dat zijn land veel meer stuk gelopen wordt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:57

Misschien heeft de staleigenaar wel afspraken met de buren hier over over het gedogen en wordt hij alleen maar moe van TS. Ik denk ook waar bemoeit TS zich mee, niet haar grond. Als je niet wilt dat de paarden bij elkaar komen gewoon een draadje trekken als de staleigenaar dat goed vindt. Overleg kan best met een eigenaar maar eindeloos gezeur over dingen die je als eigenaar toestaat is not done. Ik denk vertrekken dan maar. Probleem opgelost.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:29

Eerlijk gezegd zou ik mij als pensionklant ook niet met de buren bemoeien... De staleigenaar bij wie mijn pony staat, heeft ook wel eens problemen met de buren, maar zou ab-so-luut not amused zijn als wij ons als pensionklanten daarmee gaan moeien. Als klant is het niet jouw grond, niet jouw bedrijf, niet jouw woning,... De eigenaar daarentegen heeft er wel zijn grond, zijn bedrijf, misschien zijn woning en moet nog een tijd door met die buren. Je kan wel eens aan de staleigenaar zeggen 'hé, klanten van je buren graven telkens geulen waardoor het water op jouw land loopt'. Maar als de staleigenaar daar vervolgens niets mee doet is dat zijn goede recht en heb je je daar in mijn ogen bij neer te leggen (of je legt je er niet bij neer en vertrekt daar met je paard).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:46

Polly schreef:
Gini schreef:
Pfff dat vind ik moeilijk hoor. Ik snap dat je staleigenaar geen ruzie wilt, maar jij bent wel betalende klant en dan zou ik het toch wel fijn vinden als de staleigenaar aan mijn kant van het verhaal zou staan.

Tsja TS is betalende klant, die komt alle dagen (?) een paar uurtjes en gaat dan weer, zoals ik het lees heeft ze ook eigen land dus wie weet hoe lang ze daar zou blijven staan.
De stalhouder woont de hele dag naast de buren, geen idee wat het gebruiksdoel is met de grond maar als stalhouder er verder geen plannen mee heeft behalve nu wat paardjes van een ander erop dan zou ik daar eerlijk gezegd ook geen burenruzie voor over hebben.

Vandaar dat ik inderdaad zeg dat het moeilijk is. Aan de ene kant snap ik dus 'het geen ruzie willen', maar als mijn grieven als betalende klant dan maar aan de kant geschoven worden, zonder zelfs maar een gesprek met de buren aan te gaan. Mmmm, dat voelt ook niet wauw.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:11

Het hangt er ook van af wat voor afspraken er zijn met de pensionhouder. Wordt het weiland gehuurd met het idee dat ts alles zelf doet? Of staan de paarden in vol pension?
Als huurder van een wei mag je m.i.de verhuurder wel aanspreken op dit soort zaken. Als pensionklant is het een ander verhaal.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:26

Kan wel snappen dat je geen ruzie/gedoe met de buren wil door een klant, een andere klant zou die gleuven misschien wel accepteren. Ik krijg het idee dat je aan het lijntje gehouden word door je verhuurder en dat hij gewoon chill met de buren is?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:27

Ik snap het probleem eigenlijk niet. Er wordt water geloost op een wei die niet van TS is. Daar komt zand mee mee. Nou én? Wat heb je daar voor last van? Het zal niet zo zijn dat de hele wei blank komt te staan.

Verder kunnen de paarden bij elkaar over de draad, dus er is een deken (of meerdere) gesneuveld. Als op de grens modder ontstaat door het lozen van het water, blijven de paarden vanzelf uit de grens, en is het dekens slopen ook gratis en voor niets opgelost. Ik zeg win-win. :+

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:57

Poekkie schreef:
Romeo2007 schreef:

Ik ga hier wel in mee. Snap dat die geulen erg vervelend zijn, maar als jij gewoon bij een boer staat die zelf weinig met paarden doet (aannames!), dan zou ik wel begrijpen dat diegene geen zin heeft in een burenruzie. En heb je het ook te accepteren of vertrek je. Als staleigenaar zou ik niet happy zijn wanneer klanten zelf ruzie gaan maken bij de buren, deze zelfs willen aangeven bij het kadaster, zelf weides anders gaan spannen, ...

Weet ook... die buren kunnen jou niets maken. dus als het uit de hand loopt, zullen ze al hun pijlen richten op je staleigenaar. Die waarschijnlijk ook wel ergens 1 stukje stal of hek of verharding zal hebben dat ergens niet mocht staan en zijn (ex?)pensionklant daarvoor zeer dankbaar zal zijn...

nou nou... je legt nu wel erg veel zaken bij ts neer. Volgens mij suggereerde iemand anders dat van het kadaster.. ts is dat helemaal niet van plan. Weide net zo... plan van anderen. Eigenlijk stelde ts gewoon een vraag:ik baal hiervan. Kan ik hier iets mee?
En ineens worden haar acties aangerekend die ze helemaal niet van plan was.. en dat draadje had ze volgens mij gewoon toestemming voor.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:23

IHN schreef:
[quote="Poekkie"

nou nou... je legt nu wel erg veel zaken bij ts neer. Volgens mij suggereerde iemand anders dat van het kadaster.. ts is dat helemaal niet van plan. Weide net zo... plan van anderen. Eigenlijk stelde ts gewoon een vraag:ik baal hiervan. Kan ik hier iets mee?
En ineens worden haar acties aangerekend die ze helemaal niet van plan was.. en dat draadje had ze volgens mij gewoon toestemming voor.[/quote]

Waar in mijn quote zeg ik dat TS dat gedaan heeft en/of zal doen?
Wat TS wel zegt is dat ze zelf ruzie is gaan maken bij de buren en zelf begint met materiaal aan te kopen en extra draden te spannen. Mijns inziens moet ze hier mee oppassen, want ze gaat nu ver buiten haar eigen verantwoordelijkheden. Hoe de stalhouder hierin staat weten we niet precies, ik zeg alleen dat ik als stalhouder het zelf echt niet zou apprecieren omdat haar acties voor de stalhouder zelf vergaande gevolgen zouden kunnen hebben. TS zegt zelf letterlijk dat ze gewoon opstapt als het te heet wordt (en dus impliceert dat stalhouder met de ggebakken peren zal blijven zitten in geval van een conflict).

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 21:20

Poekkie schreef:
IHN schreef:
[quote="Poekkie"

En ineens worden haar acties aangerekend die ze helemaal niet van plan was.. en dat draadje had ze volgens mij gewoon toestemming voor.

Waar in mijn quote zeg ik dat TS dat gedaan heeft en/of zal doen?
Wat TS wel zegt is dat ze zelf ruzie is gaan maken bij de buren en zelf begint met materiaal aan te kopen en extra draden te spannen. Mijns inziens moet ze hier mee oppassen, want ze gaat nu ver buiten haar eigen verantwoordelijkheden. Hoe de stalhouder hierin staat weten we niet precies, ik zeg alleen dat ik als stalhouder het zelf echt niet zou apprecieren omdat haar acties voor de stalhouder zelf vergaande gevolgen zouden kunnen hebben. TS zegt zelf letterlijk dat ze gewoon opstapt als het te heet wordt (en dus impliceert dat stalhouder met de ggebakken peren zal blijven zitten in geval van een conflict).[/quote]

Ik heb geen ruzie gemaakt hoor ;)
Heb alleen gezegd dat het graven van gleuven niet de bedoeling is en heb ze dicht gegooit waar de pensionklanten van de buren bij stonden.
Dag erna kwam de buurvrouw scheldend achter de draad staan.
‍♀️ Verder is er niks aan de hand

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:27

Als je er dan perse tegenin wilt gaan, gebruik dan in ieder geval wat in de wet staat.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 23:02

Zoals al eerder vermeld: DE STALEIGENAAR WIL GEEN RUZIE DUS LAAT ZE HUN GANG GAAN.
Zou het op prijs stellen dat hier niet meer gereageerd word aangezien ik zelf geen slotje kan plaatsen.
Ik zal ook niet meer reageren!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:38

Ok... top dat er uiteindelijk wel duidelijkheid is dan!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:40

En dan belt TS toch de wijkpolitie. Stomtoevallig kwam dit ter sprake op het schoolplein en sprak ik de buren en toen bleek dat ik dit verhaal kende en nu weet ik ook wie TS is

De staleigenaar ken ik ook en hij vind het beetje water geen probleem. De weilanden zijn groot genoeg en er komt amper water in. Hij Laat niet over zich lopen maar woont al jaren naast hun (ligt nog 1 huis tussen maar de weilanden grenzen aan ekjaar) en ze hebben geen problemen met elkaar.
Ts blijkbaar wel en stuurt zonder zijn toestemming een wijkagent naar de buren. Wat een lef!!

Daarbij is alleen bij de bak een enkele draad en bij de weilanden zou wel een ruimte ertussen zijn ( volgens de "buren" ) dus van dekens slopen over de draad heen zou geen sprake zijn.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:50

Zo zie je maar weer dat aan elk verhaal twee kanten zit en dat de staleigenaar de zelfstandige acties door TS idd niet op prijs stelt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:51

Aiiii andere kant vh verhaal is dus toch anders

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:57

Heb de hele tijd meegelezen, maar wil nu toch even reageren.

Om even advocaat van de duivel te spelen, wie kan mij garanderen dat Lynn hier 100 procent de waarheid verteld. Ze kan net zo goed de pensionklant zijn, waar ts mot mee heeft.
Of bevriend zijn met die mensen.

Dat is nu het feit met social media, je weet niet wie wel en wie niet de waarheid verteld.
Of zijn versie van het verhaal verteld.

Maar het afwateren op andermans terrein en deze ondervind daar hinder van, vind ik sowieso asociaal en provocerend gedrag op zich.

Uiteraard is er absurd veel water gevallen afgelopen periode, echter geeft dit niet het recht om een ander lastig te vallen met jouw water.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 23:14

Lynn_Nikita schreef:
En dan belt TS toch de wijkpolitie. Stomtoevallig kwam dit ter sprake op het schoolplein en sprak ik de buren en toen bleek dat ik dit verhaal kende en nu weet ik ook wie TS is

De staleigenaar ken ik ook en hij vind het beetje water geen probleem. De weilanden zijn groot genoeg en er komt amper water in. Hij Laat niet over zich lopen maar woont al jaren naast hun (ligt nog 1 huis tussen maar de weilanden grenzen aan ekjaar) en ze hebben geen problemen met elkaar.
Ts blijkbaar wel en stuurt zonder zijn toestemming een wijkagent naar de buren. Wat een lef!!

Daarbij is alleen bij de bak een enkele draad en bij de weilanden zou wel een ruimte ertussen zijn ( volgens de "buren" ) dus van dekens slopen over de draad heen zou geen sprake zijn.
Ik hoop oprecht dat je van zijn erf word afgeschopt met je gesteuk daar

ik heb helemaal GEEN wijkagent gestuurd!!!
hoe durf je zoiets te zeggen ????

Chetubetcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:15

Wat vervelend dat je hier last van ervaart. Als ik jou was zou ik echter niet meer zelf de discussie met de buren aan gaan. Het land is van de staleigenaar.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 23:17

Chetubetcha schreef:
Wat vervelend dat je hier last van ervaart. Als ik jou was zou ik echter niet meer zelf de discussie met de buren aan gaan. Het land is van de staleigenaar.

zoals al vermeld had ik me er al bij neer gelegd.

Chetubetcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:18

MukiwaCobs schreef:
Chetubetcha schreef:

zoals al vermeld had ik me er al bij neer gelegd.

Ik heb alleen de openingspost gelezen.