Coby schreef:Nu bezig met de laatste zak Hemperade Eucalyptus. Zal de heerlijke geur missen!
En dan dit weekend starten met equibedding. Heel benieuwd!
Mag ik vragen waarom je wisselt?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCid schreef:.Coby schreef:Nu bezig met de laatste zak Hemperade Eucalyptus. Zal de heerlijke geur missen!
Wij besproeien de bodembedekking met een zelfgemaakte spray. Water met daarin ( op een lepeltje honing opgelost) Eucalyptus, pepermunt en denne olie. Ruikt heerlijk en werkt prima. Doen we soms ook over het hooi want het is een prima boost voor de luchtwegen van paard en ruiter! De oliën kan je bijv. bij Holland en Barret/ De Tuinen kopen.
Overigens gebruiken wij nu ruim een jaar de Equibedding en die bevalt nog steeds prima. Een van onze paarden maakt echt een smeerboel van zijn stal dus die potten we nu op en de bovenlaag blijft goed droog en schoon. We halen bij hem alleen de mest er uit en strooien dan een emmer geweekte korrels er weer op; ca. 1 x per maand trekken we de natte plek er uit. Bij de ander halen we ca. 1 x per 2 weken ook de natte plekken er uit. Nummer 3 staat op vlas, de Equibedding beviel hem een beetje te goed en bij bleef er van eten met het gevolg dat hij echt vet werd. Nu op vlas gaat het beter en gelukkig is dit paard ook heel schoon op zijn stal . Omdat alle stallen hun eigen paddock hebben mesten de paarden ( behalve de viespeuk natuurlijk) eigenlijk hoofdzakelijk buiten en daarbij staan ze ook nog de hele dag op de wei. Maar al met al bevalt het ons dus erg goed, beter dan vlas wat we eerst voor allemaal gebruikten.
florie71 schreef:Coby schreef:Nu bezig met de laatste zak Hemperade Eucalyptus. Zal de heerlijke geur missen!
Mag ik vragen waarom je wisselt?
xmarliez schreef:Nadiine__x schreef:Zaagsel:
- stoffig, stinkt, zwaar mesten
+ niet, maar heb het maar 1 maand gebruikt
Serieus? Heb je echt zaagsel gebruikt of houtkrullen? Je hoort in een paardenstal namelijk houtkrullen te leggen en deze zijn alles behalve stoffig! En je moet in een stal met houtkrullen wekelijks de natte plekken eruit halen (dus niet potten zoals bij vlas) waardoor het juist helemaal niet stinkt!
En zwaar mesten? Krullen zijn super licht en je kunt de drollen er perfect tussenuit halen!
Ik zou niet anders meer willen, zie alleen maar voordelen van houtkrullen. En ik vind het ook heerlijk ruiken! Echt 'schoon'![]()
ElCid schreef:Wij besproeien de bodembedekking met een zelfgemaakte spray. Water met daarin ( op een lepeltje honing opgelost) Eucalyptus, pepermunt en denne olie. Ruikt heerlijk en werkt prima. Doen we soms ook over het hooi want het is een prima boost voor de luchtwegen van paard en ruiter! De oliën kan je bijv. bij Holland en Barret/ De Tuinen kopen.
Kinke schreef:ElCid schreef:
Helpt dat tegen stro ene ElCid? Zo ja, in welke verhouding meng je het?
Sassieja schreef:Leuk om te lezen dat het zo goed bevalt. Ik kan me ook voorstellen dat het minder ruimte in neemt op de mesthoop, of is dat niet zo?