Ouderwetse hooiruiters, ouderwets hooien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:17

crystal schreef:
Met deze methode hoef je inderdaad het hooi niet te schudden, maar kun je het vers op frames leggen. Dit scheelt een hoop werk en het geeft een hele goed kwaliteit hooi. Het einge nadeel van deze methode is dat je het gras of met de zeis of met een vingerbalkmaaier moet maaien, het gras mag namelijk niet gekneusd worden. Als het het gekneusd is houd het namelijk het vocht niet meer buiten en gaat het verrotten.

Wow, wat een detail om te onthouden, dat zoiets zoveel verschil kan maken. Maai je zelf ook met een zeis? Mijn opa had er een, maar dat is wel een handigheid om te leren.

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:07

Zunzuncito schreef:
crystal schreef:
Met deze methode hoef je inderdaad het hooi niet te schudden, maar kun je het vers op frames leggen. Dit scheelt een hoop werk en het geeft een hele goed kwaliteit hooi. Het einge nadeel van deze methode is dat je het gras of met de zeis of met een vingerbalkmaaier moet maaien, het gras mag namelijk niet gekneusd worden. Als het het gekneusd is houd het namelijk het vocht niet meer buiten en gaat het verrotten.

Wow, wat een detail om te onthouden, dat zoiets zoveel verschil kan maken. Maai je zelf ook met een zeis? Mijn opa had er een, maar dat is wel een handigheid om te leren.

Je kunt ook met een cyclomaaier maaien als er maar geen kneuzer op zit beschadig het gras net zo min als met een vingerbalk.

Antheman

Re: Ouderwetse hooiruiters, ouderwets hooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 23:06

En de buurman vroeg me of ik pannekoeken had gegeten. Traditiegetrouw eet je die als t hooi binnen is :) Wist ik niet!

Maflinger_S

Re: Ouderwetse hooiruiters, ouderwets hooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:16

Lijkt me een mooie traditie (jummie!).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 23:22

Maflinger_S schreef:
Lijkt me een mooie traditie (jummie!).

Voor de volgende keer :D