joyce B schreef:Voor een binnenomheining ga ik niet meer voor lint. Koord bevalt veel beter ivm makkelijker strak spannen en minder windgevoelig. Alleen voor rantsoen draadjes gebruik ik nog wel smal kunt omdat die steeds verplaatst worden zien ze dat beter.
Bij vaste omheining weten ze gewoon waar ze langs kunnen en is 2 of 3 lagen koord prima. Onze buurvrouw had een tussenmaat koord en dat stond super netjes en strak. Een aantal vaste palen en er tussen kunststof palen.
Ik heb in mijn tussenweiden nu nog bovenste laag smal lint en onderste laag dun koord en op andere weide waar de draad ook makkelijk opgeschoven moet worden bovenste laag dik koord en onderste laag dun koord.
Buiten omheining heb ik dat ook.
Hier moet loonbedrijf er bij kunnen om bramen en onkruid te maaien en sloten schoon te maken en dan halen we de draden weg. Met houten omheining of permanent kabel kan dat niet.
Ik doe ook strookbegrazing en de paarden gaan regelmatig in het donker al naar buiten. Nooit moeite mee gehad met koord. Ze zien dat prima.
Die equifence vind ik ook wel mooi. Maar ivm flexibel willen blijven zou ik dat alleen buitenom overwegen. En we hebben nu buitenom hout staan. Dat vind ik toch wel het allerfijnste. Het geeft mij het meeste het gevoel dat je de paarden 'binnen' kunt houden.
(alleen het kostenplaatje als je dat moet zetten