CalipsoLover schreef:Ik vind het moeilijk om in te schatten. Zeker omdat ik 2 dierenartsen heb die zeggen dat ik er gewoon terug wat moet opkruipen. Ik weet het oprecht soms niet meer. Ik vind het ook moeilijk om naar mijn gevoel te luisteren. Want ik weet soms niet wat mijn gevoel zegt. Een stampmolen heb ik niet dus dat is voor mij ook geen optie
Heel herkenbaar dit. Wan het is ook heel moeilijk. Altijd die twijfel. Zoals vanochtend, Polie die ik van de wei afhaal, is wat langzaam, ze heeft geen zin om naar huis te komen. Dus gelijk bij mij de vraag: "stram?, toch teveel gisteren haar laten lopen aan de hand?".
Op het moment dat de koeien zonet langs kwamen (we hielpen met verweiden) gaan zowel Polie als Hercule draven en galopperen (koeien en paarden zijn bang van elkaar). Polie draafde net als vroeger, hartstikke recht met een mooie veer en ook de galop was prachtig om te zien. Zo zie je maar weer.
Waar ik ook aan heb zitten denken CL, is het misschien een idee dat als je paard gewend is aan zijn nieuwe leven, aan het weinig of niets doen, dat je hem dan 7x24 uur op de wei gaat zetten? Bijvoorbeeld over één jaar? Mijn vriendin hier heeft een paardenopvang van Nl paarden (ze is Nederlandse) die met (vervroegd) pensioen zijn en ze heeft Franse rescue paarden. Het is maximaal een groep van 12-15 paarden. Er zijn meer van die adresjes (Duitsland ook bijvoorbeeld). Je blijft dan zelf eigenaar, zij overlegt met je als dat kan of de dierenarts moet komen, je betaalt een klein bedrag per maand (wei en voeding) en de werkelijk gemaakte kosten smid, veearts , als je tijd en zin hebt kom je bij haar in de B&B om je paard te bezoeken en je paard heeft een heerlijk leven en jij zelf kunt eventueel zo gewenst met een ander paard in Nl aan de slag.
Voor dat ik heel bokt over me heen krijg, ik maak geen reclame voor haar, want het is maar de vraag of ze plek heeft, want dit soort adresjes staan vrijwel altijd vol. Zij heeft geen reclame nodig.
Als je dit nu al doet vind ik het zielig. Je paard heeft je nu nodig om aan zijn nieuwe leven te wennen en rijpaard af te gaan. Maar als dat gewend is dan wellicht de volgende stap? Dit in het kader van meedenken.