Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:00

Ik weet dat hier in de regio de prijzen tussen de €200,00 en €300,00 ongeveer zitten (Zwolle zelf). Ik schat dus gezien het feit dat je zelf het voer moet inkopen dat de prijs tussen €200,00 en €250,00 echt wel een richtprijs is

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:33

Benzz schreef:
Ik vind tussen Apeldoorn en Zwolle niet echt midden Nederland. Midden Nederland is regio Utrecht en die is aanzienlijk duurder dan in jouw richting.


Niet echt midden-nederland? Wat is het dan? :+

Ik heb nog even hier in de buurt gekeken (Drenthe). Voor een stalling hier:
Binnenbak
Buitenbak
Grasland + zandpaddocks
Onbeperkt ruwvoer en stro
Exclusief krachtvoer en uitmesten
Inclusief binnen/buiten + voeren
Naast natuurgebied
Mestcontrole + ontwormen
Stalkast
Poetsplaats
Kantine

230 euro

Mizora

Berichten: 18159
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:36

Apeldoorn-Zwolle is toch Oost-Nederland?

Oehlala
Berichten: 4325
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:47

een stal waar eigenlijk aan de eerste behoefte van het paard (voldoende en goede kwaliteit ruwvoer) niet voldaan wordt, is in mijn ogen niks waard.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:57

liespower94 schreef:
Ik zou niet naar je toe gaan als je niet onbeperkt ruwvoer krijgt

Ik zou daar ook op afhaken.8 uur paddock klinkt leuk,maar wat moeten ze daar dan staan doen?Er is toch minstens wat hooi nodig.

En ,maar dat is persoonlijk natuurlijk,wil ik te paard buiten kunnen gaan. Voor een wedstrijd ruiter vind ik je bak net niet voldoen en als recreatie ruiter rijd ik dan net te graag buiten.Bij julie ben je al haast verplicht een trailer te hebben.

Hier betaal je 150 voor een stalling met deze facciliteiten.

Christiene
Berichten: 7751
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:36

Ligt ook gigantisch aan de regio noorden zit je vaak rond de 250
Terwijl bij ik noem maar wat Amsterdam bijna het dubbele rustig gevraagd word.

Het is ook vaak wat men er voor over heeft als je echt te duur bent staat het niet snel vol.

Liess__
Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:43

Gizeppie schreef:
Ik ben gek op buiten rijden.. Maar alle stallingen hier in de buurt staan de paarden nog korter buiten.. En dat wil ik niet. Dat gaat tegen mn principes in..

Alle paarden staan op het land ja.. Maar ze wisselen de stukken grasland af.


Ik heb het vermoeden op welke stal je staat. Dan klopt bovenstaande bewering niet.

Ik sta dan bij jou in de buurt, naast het bos met alle faciliteiten (binnenbak, solarium, stapmolen enz.) én iedere dag in zomer en winter op de weide en onbeperkt ruwvoer. Je betaald alleen wat meer dan op je huidige stal, maar het is er zeker wel! :)

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 13:56

Mizora schreef:
Apeldoorn-Zwolle is toch Oost-Nederland?


Oost Nederland, maar je kan het ook zien als t midden van t land. In iedergeval boven de rivieren..

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 13:57

beatje schreef:
liespower94 schreef:
Ik zou niet naar je toe gaan als je niet onbeperkt ruwvoer krijgt

Ik zou daar ook op afhaken.8 uur paddock klinkt leuk,maar wat moeten ze daar dan staan doen?Er is toch minstens wat hooi nodig.

En ,maar dat is persoonlijk natuurlijk,wil ik te paard buiten kunnen gaan. Voor een wedstrijd ruiter vind ik je bak net niet voldoen en als recreatie ruiter rijd ik dan net te graag buiten.Bij julie ben je al haast verplicht een trailer te hebben.

Hier betaal je 150 voor een stalling met deze facciliteiten.


Ze hebben slowfeeders. Dus ze kunnen de hele dag eten.. haha ik ben geen wedstrijd ruiter.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:31

Daar had ik overheen gelezen,daar zit dan kuil in?
Dan is het alleen s' avonds op stal een bergje kuil en een extra tas hooi dan ,wat je nog bij moet betalen?
Ben wel benieuwd wat je moet betalen dan?

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 15:18

beatje schreef:
Daar had ik overheen gelezen,daar zit dan kuil in?
Dan is het alleen s' avonds op stal een bergje kuil en een extra tas hooi dan ,wat je nog bij moet betalen?
Ben wel benieuwd wat je moet betalen dan?


Ja er zit kuil bij in, behalve in de avond mijn dubbele portie niet. Je krijgt dan een enkele portie bij extra betaling een dubbele.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:50

Ik moet zeggen dat ik zelf op zo'n soort stalling heb gestaan alleen kon je wel zo buiten rijden ,maar daar zat ook 1 xhooi bij en ik betaalde 140.

Ik heb nu zelf een stalling en bij mij betaal je 150 maar dat is met onbeperkt hooi en krachtvoer,keuze uit 4 soorten.Dat is wel 24/7 buiten bij mij.

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 17:05

beatje schreef:
Ik moet zeggen dat ik zelf op zo'n soort stalling heb gestaan alleen kon je wel zo buiten rijden ,maar daar zat ook 1 xhooi bij en ik betaalde 140.

Ik heb nu zelf een stalling en bij mij betaal je 150 maar dat is met onbeperkt hooi en krachtvoer,keuze uit 4 soorten.Dat is wel 24/7 buiten bij mij.


Mijn paard staat in de avond op stal. Mijn paard is niet geschikt voor 24/7 buiten staan. Toen ik Mn pony nog had betaalde ik ook zo n bedrag voor 24/7 buiten (exclusief krachtvoer)..

boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:13

Uhm voor de diensten Op papier aangeboden zou ik 250 eu voor over hebben, maar ik zou persoonlijk nooit kiezen voor die stalling. Ik rij veel buiten, mijne eet hele dag keuze menu voordroog of hooi, en staat 24/7 met vrienden dat is voor ons belangrijk , voor iedereen persoonlijk dus.
Als jij niet tevreden bent kun je 2 dingen doen, blijven Of gaan. En ik denk dat jij de enige bent die de beslissing maken kan

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:35

Ik sta ook omgeving Zwolle en betaal 175 vol pension. Ze krijgen buiten de hele dag voordroog in soowfeeders en staan minstens 8 uur op de paddock. Enige nadeel is dat we niet buiten kunnen rijden en geen fantastische bak hebben. Stallen zijn verder 5 bij 3,5 en worden dagelijks uitgemest.

Ik zou mijn paard nooit minder buiten zetten dan dat die nu staat en reis dus wat verder en lever zelf in op luxes voor haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:01

[quote="Gizeppie"]

Er wordt gemest.. Maar krachtvoer zit er niet bij in.. (reken ongeveer 60/65 euro extra per maand uit)..

Bedoel je dat je 60 / 65 euro aan krachtvoer per maand voert? Dan ben ik wel heel benieuwd hoeveel je voert en wat. Of begrijp ik dat verkeerd?

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:15

De staleigenaar mag vragen wat hij/zij wil. Op de meeste pensionpaarden wordt amper verdiend. Staleigenaren rekenen hun eigen arbeid namelijk niet mee, en dat is veruit de grootste kostenpost. Onder het mom van 'leuk werk om te doen'. Bedrijfseconomisch een waardeloos standpunt dat geen een andere bedrijfstak hanteert.