Ruimte genoeg voor hele jaar door?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Ruimte genoeg voor hele jaar door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:50

Idd,duur is relatief,ik denk dat je op weinig plaatsen nog meer vindt voor minder.

Los daarvan zeg je een topic te openen omdat je twijfelt,maar iedereen die zegt 'niet doen',kent er niets van.
Tja,open dan idd geen topic.

Nog steeds weten we niet wat je paard mankeert,mss veranderen meer mensen dan van mening.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:04

zou prima kunnen toch, ook als je er eventueel een weide voor de zomer erbij hebt. mijn 2 d ponys en shet staan ook in de natte maanden in de bak die is 15 bij 25. met onbeperkt ruwvoer. en in het grasseizoen krijgen ze stukje wei erbij.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:40

Selka schreef:
tengeltje11 schreef:
Maar daar gaat het net om.
Plek of geen plek,wij willen perse een paard.
Als er geenplek genoeg is,planten we het neer op een postzegels met een boel argumenten om het te verantwoorden en ons geweten is gesust.

Exact!!

Mijn eis was minimaal 1ha voor 2 paarden en pony's. Huizen met minder bekeek ik niet eens. Dan hield ik ze liever op de 1,2 ha waar ze stonden met z'n viertjes.

We hebben het niet over iemand die een paard gaat kopen, ze HEEFT al een paard. Dus zeggen dat ze misschien nooit een paard had moeten kopen omdat ze die onvoldoende te bieden zou hebben heeft nu geen enkele zin. En je weet niet hoe ze ooit aan het paard gekomen is en in welke situatie ze toen zat. Dus daar kun je helemaal niet over oordelen.

Het gaat erom wat ze NU het beste kan doen. Ik verwijs daarbij even naar mijn eerdere bericht waarin ik dat ook al heb gevraagd, maar waar jullie niet op reageren.
Wat is jullie advies dan? Want alleen zeggen dat het te klein is, is geen oplossing.

Ts opent dit topic omdat ze twijfelt en uiteraard staat het je dan vrij om aan te geven dat je het te klein vindt. Maar haar beschuldigen dat ze koste wat kost een paard wil is niet fair en nergens op gebaseerd. En Selka, jouw norm is niet heilig hè!? En met ruimte alleen ben je er ook nog niet.
En opmerkingen dat ze dan maar geen topic moet openen omdat ze jullie onvriendelijke bejegening niet prettig vindt slaat natuurlijk ook kant nog wal.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:47

Even voor de duidelijkheid, het gaat om dit bericht van mij:

Nikass schreef:
...wat zou ts nu moeten doen?
Toch kiezen voor een pensionstal waar haar pony snachts op stal staat en overdag in een postzegel paddock, in de zomer mogelijk alleen want dan gaat de rest naar de wei?
Of dat ene unieke pp vinden dat mogelijk op 50? 80 km afstand zit en waar ze haar pony daardoor nagenoeg niet meer ziet?
Want het is behoorlijk aannemelijk dat dat de alternatieven zijn.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:43

Nikass schreef:
Even voor de duidelijkheid, het gaat om dit bericht van mij:

Nikass schreef:
...wat zou ts nu moeten doen?
Toch kiezen voor een pensionstal waar haar pony snachts op stal staat en overdag in een postzegel paddock, in de zomer mogelijk alleen want dan gaat de rest naar de wei?
Of dat ene unieke pp vinden dat mogelijk op 50? 80 km afstand zit en waar ze haar pony daardoor nagenoeg niet meer ziet?

Om dan alleen nog terug te komen op deze post aangezien ik die blijkbaar gemist heb.

Ander huis kopen valt af want ik begrijp dat de koop al rond is. Dan zou ik als ik TS was een stal zoeken die voldoet aan mijn eisen tenzij ik met de buren rondkrijg dat ik een stuk grond kan pachten/huren.

Maar ik heb in deze situatie gezeten en eerst een locatie met stallen en grond gehuurd terwijl wij zochten naar een geschikte woning. En ja dat was 2 keer per dag op en neer 25 km. enkele reis. En nee dat was niet altijd leuk.

Overigens was mijn post niet sarcastisch TS. Iedereen doet/vindt iets anders. Ik wens je veel plezier met je paarden in de tuin.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:24

TS, je jaagt je heel erg op, maar waarom stel je dan de vraag op Bokt?
Een les in het leven: vraag nooit om meningen wanneer je je keuze al gemaakt hebt en geen behoefte hebt aan meningen

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:30

Nikass schreef:
Maar mijn vraag aan jou, wat zou ts nu moeten doen?

Een postzegelpaddock vind ik nooit een goed idee, dus nee, dat zou mijn keuze niet zijn. Ik vraag me wel af wat je een postzegelpaddock noemt? Voor mij valt een zandbakje van 20 op 45m daar namelijk toch echt wel al onder. Prima voor in de winter en bij slecht weer, maar ik wil mijn paard meer te bieden kunnen hebben dan maximum 10 galoppassen rechtuit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:36

Ik denk dat die behoefte er wel was, en de keuze ook nog niet gemaakt.
Op bokt werkt het soms zo:

Je zegt: ik wil eigenlijk A doen, maar ik twijfel of dat juist is.

Vervolgens komen er berichten dat A echt niet goed kan zijn, liefst op een beetje vervelende of aanvallende toon

Dan ga je beargumenteren waarom je denkt dat A toch ook goede kanten heeft?

En dan zeggen mensen: je hebt blijkbaar je keuze al gemaakt, waarom open je een topic?

En zo wordt je helemaal vastgel*ld en geïrriteerd omdat je je inbegrepen voelt.

Selka: 25 km vind ik wel meevallen. Mijn paard stond op 80 km. Maar soms is op 25 km ook niks te vinden. En 80 km betekende voor mij dat ik haar niet heel veel zag. Dat is dus best lastig om een keuze te maken. En dan denk je: zou ze hier aan huis misschien ook happy kunnen zijn?
Ts legt zich niet vast voor de eeuwigheid hè? Als het niet bevalt kan ze ook rustig vanuit huis op zoek gaan naar een alternatief.

Gini: ja ik ook ;) En ik denk ts ook. Dus gaat ze overleggen met de buren welke opties er zijn. Maar de paddock wordt de basis.
Met een postzegel paddock bedoel ik wat je op een pensionstal krijgt, iets van 10 x 10 of 7 x 14.
Geen 800m2 voor twee kleine pony's.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:49

Nikass schreef:
Je zegt: ik wil eigenlijk A doen, maar ik twijfel of dat juist is.

Vervolgens komen er berichten dat A echt niet goed kan zijn, liefst op een beetje vervelende of aanvallende toon

Dan ga je beargumenteren waarom je denkt dat A toch ook goede kanten heeft?

En dan zeggen mensen: je hebt blijkbaar je keuze al gemaakt, waarom open je een topic?

En zo wordt je helemaal vastgel*ld en geïrriteerd omdat je je inbegrepen voelt.

En zo is het cirkeltje van perceptie rond.

Enkele uitspraken die TS doet richting mensen die de ruimte te klein vinden:
- volgens mij heb je niet goed gelezen
- ik zie gigantisch veel paarden die het slechter hebben
- ik heb al meerdere keren gezegd dat...., maar het dringt precies niet door
- ik vind dat jullie allemaal heel gemakkelijk praten
- Heel jammer dat je altijd meteen zo slecht bent terwijl ik verdomme goed voor mijn dieren zorg en steeds het beste wilt
- Verder ben ik echt uitgepraat want niemand krijgt het hier blijkbaar in zen hoofdje.
- Nee sorry ik heb ze liever aan huis dan waar ik alles zelf kan regelen en ze 100% gelukkiger zal zijn
- verder hoef ik aan niemand verantwoording af te leggen
- lekker sarcastisch ben je
- Heb geen nood aan negatieve commentaar dus zou niet weten waarom ik dit voor de lol zou openen maar zoals ik zie zijn er genoeg mensen die het wel oke vinden

Uitspraken van TS richting de mensen die de ruimte wel goed vinden:
- alles voor de dieren
- dank je wel
- dank je wel voor je leuke berichtje

Sorry, maar in mijn perceptie is dat een TS die al lang een beslissing genomen heeft en eigenlijk meer bevestiging wilt horen, dan daadwerkelijk meningen. :)
Is ook niet erg, maar erken dat dan ook gewoon, laat Bokt links liggen en zet die pony's lekker aan huis. ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:54

In mijn perceptie is dat een ts die zich in een hoek gezet voelt alsof ze koste wat kost een paard wil en ze de lat niet zo hoog legt voor haar paard

Verschillende interpretaties dus ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:57

Dan voelt TS zich wel heel erg snel in de hoek gezet. Maar goed, let's agree to disagree on this one. :)