Afstand huis-stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:47

Ineke2 schreef:
Waar staan jullie paarden dan? Ik word er nieuwsgierig van :)

Mijn paarden staan in Gorinchem

Sherivey

Re: Afstand huis-stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 22:20

Mijn paard staat aan het Rucphense Bos :)

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:23

Mijn paard in Wassenaar

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:25

Dilan93 schreef:
Nu heb ik zo'n plek gevonden, betaalbaar en nog aan het bos ook. Hiervoor moet ik wel een halfuur rijden enkele reis.

Ter info: ik woon in zeeland. Een soortgelijke plek in de provincie zelf is vrijwel niet te vinden. Vandaar dus dat ik het 'voor lief neem' om deze afstand te reizen voor mijn paard. :)

Zijn er veel bokkers die hun paard ook ver(der) weg hebben staan? En wat is hiervoor jouw reden?

Aan huis gaat niet, bij mij.

Ik zocht idd een mooie plek, liefst "bij een boer die al 100 generaties boer is", goede voorzieningen etc.

Ik fiets een half uur enkele reis naar stal.
(Per koekblik op 4 wielen: 25 minuten.)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:26

Mijn paard staat in Uitgeest

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:29

Paard staat in Breda

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:35

Egmond:)

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:57

Ik heb m'n paard de afgelopen 2 jaar op ongeveer 20 a 30 min van huis gehad. En ik merkte naarmate de tijd verstreek dat het steeds meer een 'drempel' was om niet te gaan. Paard stond goed, dus hij kon wel een dagje zonder mij. Ik ging dan meestal nog 4 keer per week. Maar als ik wist dat ik niet echt iets ging doen, vond ik het wat ver om voor een knuffel/worteltje/poetsbeurtje heen en weer te rijden.

3 maanden geleden het geluk gehad een hele fijne kleinschalige stalling te vinden op 1 min fietsen van m'n huis. En wat is dat heerlijk zeg! Ik ga nu elke dag, en soms meermaals gewoon omdat het kan.

Al snap ik het zeker dat je wat extra reistijd voor lief neemt als je paard gelukkig is! :-)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 09:49

corrina1994 schreef:
Tessebes schreef:
Misschien een rare vraag corrina, maar hoe kan je voor endurance trainen in max 2 dagen per week? Of wordt je paard daar nog getraind tijdens jouw afwezigheid?

Mijn paard wordt door anderen getraind dus :) nu moet ik wel zeggen dat ik het komende maand zo druk heb dat ik nog niet echt plannen heb voor dit seizoen, de kalender is ook niet heel denderend en dus kijk ik later wel welke wedstrijd ik eventueel ga rijden, maar plezier is het belangrijkste.

Pff dat is best een opgave je paard zo uit handen geven..
Vind je dat niet erg jammer..?

Vind de kalender persoonlijk erg mooi hoor.
Waar loop jij tegen aan ?

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:18

Die van mij staat op 5min met de auto. Met mooi weer pak ik de fiets. Ik ga 2x per dag heen. Nu stalgenootje op vakantie is 3x per dag

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:26

scooby09 schreef:
Pff dat is best een opgave je paard zo uit handen geven..
Vind je dat niet erg jammer..?

Vind de kalender persoonlijk erg mooi hoor.
Waar loop jij tegen aan ?

Ja ik vond dat wel lastig, maar hij ging toch al naar die stal om ingereden te worden en om dat hij nog onwijs ging groeien wilde ik dat inrijden ook niet haasten, die mensen zijn ondertussen als een 2e familie dus ik vertrouw ze volkomen met mijn paard.

Ik vind het wel jammer dat ik er niet meer van kan genieten soms ja, gisteren weer super fijn een stukje gereden en dan wou ik dat t vaker kon.

Voor mijn gevoel zijn t veel meerdaagse op de kalender en CEI, meerdaagse tellen niet voor je novice maar zijn wel erg leuk. Ik vind het voor mijn jonkie gewoon nog te veel om meteen meerdere dagen te gaan. We 'moeten' komend seizoen 2x 80 gaan rijden.

Ginnybjalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:17

Ik woon zelf in eindhoven maar mijn paard staat in Oirschot. 20 minuten met de auto en in het weekend 15 min. Ik ben er 5 dagen in de week. Paard staat met 20 vriendjes 24/7 buiten met overdekte paddock. Stal ligt tegen een supergroot uitrijgebied aan. Er staan daar in totaal ongeveer 40 paarden dus altijd iemand die even een medicijn kan geven als jij niet kunt. Ik kan zo heerlijk op vakantie en weekendjes weg zonder me zorgen te maken.
Ik kan mijn paard hier veel dichterbij zetten maar ik heb een IJslander en dan heb ik geen instructie aan huis. Geen uitrijgebied naast de deur en moet ik elke dag binnen en buitenzetten. En bovendien is een grote stal heel gezellig omdat dat je altijd rijmaatjes hebt en er veel cursussen en wedstrijden op eigen terrein georganiseerd worden.
Ik heb de reistijd er dus graag voor over.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:27

Tommie staat nu op zo'n 5 km afstand. Daardoor ga ik bijvoorbeeld in het weekend wel vaker dan 1 keer op een dag. Door de weeks ga ik altijd 's avonds na mijn werk.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:28

Ik woon in Zoetermeer en paard in Leidschendam. :)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:33

Mijne staan op 40km van huis nu, maar op 6km van mn werk. Ik ga daarom 6 dagen per week en sla vaak op zondag een dagje over. :)
Staan 24/7 buiten met meerdere schuilstallen. Helaas geen onbeperkt hooi, dus in de ergste wintermaanden ga ik dagelijks om bij te voeren of vraag een stalgenoot voor de zondag.
Weide is ook swinters toegankelijk trouwens, maar daar staat dan natuurlijk nauwelijks nog gras op...

kalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:37

Mijne staat op 25/30 km van mijn huis, op een paddock paradise.
Voorheen stond ze op een ‘gewone’ pension stal, ongv. 8 km van mijn huis, maar aangezien ze al best wel oud, heb ik haar verhuisd naar een paddock paradise, zodat ze gewoon lekker paard kan zijn. Ik vind dat mijn paard op een fijne plek staat belangrijker dan hoe ver ik ervoor moet reizen

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:46

Mijn pony's staan ook 40 km van huis af. Moet zo'n 35 minuten rijden, vanuit m'n werk is het een kwartiertje 20 minuten. Heb ze een jaar dichterbij huis gehad(zo'n 5 tot 10 min rijden) maar miste de gezelligheid van stalgenootjes. Was altijd alleen bezig, kleinschalige privé stalling met alleen buitenbak . Heb na een jaar de knoop doorgehakt en ben terugverhuisd naar mijn oude stal. Geen moment spijt gehad. Soms mis ik het wel om even snel langs te gaan maar dat neem ik voor lief. Ze staan prima, lekker buiten en worden gevoerd. Dus de dagen dat ik er niet heen kan komen ze niks tekort. Kan nou weer heerlijk rijden met stalgenootjes en heb het idee dat de pony's zich hier ook fijner voelen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:18

mijne staan momenteel op 2 locaties, waarvan de verste op bijna 25 km van huis af, de ander is ongeveer op de weg (3 km omrijden).
Beide doe het zelf, maar wel gedeeld, dus ik doe 3 x per week beide plaatsen (de dichtste 2 d-ponys en mijn cruzado, andere locatie 4 trekpaarden) en de zondag enkel de trekpaarden.
Als ik eerlijk ben, breekt het wel op, ik ben telkens minstens 4 uur op ronde om enkel te mesten en te voeren, en heb dan nog niks gedaan met de paarden zelf. Voor komende winter ben ik op zoek naar een oplossing, maar dichterbij vind ik niks zoals ik wil (24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer, en bij voorkeur een piste dichtbij).
Ofwel laat ik ze staan zoals nu en kijk ik of ik de zondag kan betalen aan een van mijn stalgenoten zodat ik maar 3 keer per week hoef te gaan, ofwel kijk ik om mijn cruzado erbij te plaatsen, maar daar is op dit moment niet echt de faciliteiten voor, ofwel komen de trekpaarden dichterbij op een volpension stal en blijft de cruzado waar ze nu staat, ofwel zet ik ze alledrie dichterbij (en moet ik wel weer 7 dagen per week gaan). Het is niet evident.
Daarnaast is het doe het zelf ,maar vooral op de verste locatie is het wel een beetje erg veel doe het zelf (incl onderhoud en bosmaaien weides, zelf omheiningen onderhouden, piste wordt niet onderhouden dus ik moet alsnog op verplaatsing) en betaal ik in verhouding erg veel geld voor het hooi + 100-150 euro benzine. dus momenteel ben ik evenveel kwijt als dat ik ze op volpension zou plaatsen ...