Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:22

Helemaal met t natte weer knip.ik de staart ook wat korter. Staart valt voller en modder en zand komt net wat minder snel in de staart.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:40

speurneusc schreef:
springpaarden een handbreedte onder de hak dressuur tussen de hak en kogel in en western op de kogel

In de Western (reining) mag het wel korter hoor aangezien ze er snel op staan in de backup
Mijn Reiners hebben hun staarten in het showseizoen net zo kort als het paard van de TS

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 20:42

Hier in de winter vaak ook korte staarten. Het verzameld alleen maar prut als ze lang zijn. In de zomer laat ik ze langer voor de vliegen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 21:48

Popstra schreef:
speurneusc schreef:
springpaarden een handbreedte onder de hak dressuur tussen de hak en kogel in en western op de kogel

In de Western (reining) mag het wel korter hoor aangezien ze er snel op staan in de backup
Mijn Reiners hebben hun staarten in het showseizoen net zo kort als het paard van de TS

Bij reiningstal hier in de buurt gaan ze gewoon in de vlecht en hebben ze verder een normale lengte.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:12

Ik vind hem erg kort, heb het bij mijn paarden tot onder de kogel.. vanaf de onderkant gezien.

VeraaaaahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:16

Ik vind de staart zeker niet te kort hoor!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:22

Tja. Misschien wat kort, maar groeit wel weer bij. Ieder zijn amaak ook. Ik heb nav dit topic ook de staart maar weer eens geknipt. Ook iets te kort, maar groeit wel weer bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:34

Ik vind hem te kort maar gelukkig groeit het vanzelf bij. Ik zou hem net boven de kogel knippen voortaan.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:06

Is ook een beetje persoonlijk.
Wij hebben een Welsh C waarbij dat juist gewenst is (Niet geknipt! Zo lijkt het natuurlijker)

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:18

Het groeit vanzelf weer aan, maak je geen zorgen.

Ik knip mijn shet d'r staart op kogellengte, de onderkant van de staart is dan even hoog als het midden van de kogel. Ze heeft een heel volle staart. Bij haar knip ik ook aan de binnenkant wat haren weg. Gewoon alles wat onder de mest zit knip ik eruit, ik ben lui dus knip knip weg met dat vieze haar. Ze houdt dan méér dan genoeg over.

Mijn IJslander knip ik iets korter. Hij heeft een tamelijk volle staart die naar onderen toe wat ielig wordt. Dus voor het mooi knip ik het sliertige weg. Zijn staart groeit niet zo snel, hoef hem meestal maar 1 keer per jaar te knippen. bij m'n shet groeit het als ónkruid, zowel staart als manen knip ik een paar keer paar jaar bij. Manen in de zomer vaak om de 6 weken, ze heeft een manenboog.

pony1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:36

nee hoor nette lengte zeker in de winter! en groot voordeel groeit vanzelf weer aan!