hengst...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:36

Ik geef als advies om NIET terug te bijten maar een end hout te pakken

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:37

Ze heeft Habibi niet gekocht...Het een veulen van haar zus haar paard.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:38

Dan nog een vraag, waarom wil je zo graag een dekhengst?
Nu is het paard nog maar een peuter, maar wat als hij straks gaat puberen?
Als je nu moeite hebt om hem aan te kunnen wil ik niet weten wat er over een paard jaar gebeurd...
Voorkom ongelukken en castreer dit paard, hem denkhengst laten worden zal alleen een hoop geld kosten, dan moet hij ook nog goedgekeurd worden...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:39

Anouk01 schreef:
Ze heeft Habibi niet gekocht...Het een veulen van haar zus haar paard.

Dan ga ik er vanuit dat hij gefokt is met het idee om een leuk rijpaard/pony te worden en niet met het idee om er mee te verongelukken?

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:40

Dat denk ik wel ja..Ze wist natuurlijk ook niet van te voren of het een merrie of hengst zou worden. Maar sowieso. Wendy heeft nog nooit echt wedstrijden gereden. Wel wat...Maar volgens mij geen L2...En als ze dus wel wedstrijden met Habibi wil rijden zal ze hem alsnof moeten castreren...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:42

Over wedstrijden praten terwijl ze moeite heeft om de stal in te komen lijkt me een beetje voorbarig...

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:45

In de zomer is Habibi heel lief, Dat staat hij altijd buiten, Nix aan de hand. Maar in de winter staat hij op stal...Ze zijn bezig met de bak, En de omheining van de wei daar gaat ie zo doorheen...En na 10 minuten staat ie alweer vooraan dat ie naar binnen wil...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:49

Casteren en wel zo snel mogelijk! Heeft ze er ooit bij stilgestaan wat het kost om een hengst goedgekeurd te krijgen? ALS dat al zou kunnen, want niemand zit te wachten op zo'n kruising zonder papier.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:50

Anouk01 schreef:
In de zomer is Habibi heel lief, Dat staat hij altijd buiten, Nix aan de hand. Maar in de winter staat hij op stal...Ze zijn bezig met de bak, En de omheining van de wei daar gaat ie zo doorheen...En na 10 minuten staat ie alweer vooraan dat ie naar binnen wil...

Ik hoop toch niet dat ik hieruit lees dat het veulen alleen maar op stal staat............. in de winter Scheve mond

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:59

gijsenkim"]
[quote="Anouk01 schreef:

Ik hoop toch niet dat ik hieruit lees dat het veulen alleen maar op stal staat............. in de winter Scheve mond
[/quote]

Dat begreep ik er ook al uit helaas...

Ik snap niet wat dit soort mensen met een jong paard moeten, laat staan een jonge hengst!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:00

Pleur dat dier gewoon in de opfok en ga over twee jaar nog eens kijken...... oja, wel zn halster afdoen!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:09

Idd casteren die hap .. harstikke leuk hoor een hengst, maar als je de stal als niet eens normaal in kan komen, wat moet je er dan mee?? Beleef je er plezier aan?? Is het idd de kick van een hengst??
Ik heb ook een hengstveulen, maar volgend jaar als hij 2,5 is gaan toch echt zijn ballen eraf.. Ik heb geen zin in ongelukken en ook niet in gezeur met andere paarden..Je moet overal rekening mee houden, en het lijkt me niet dat je daar echt over hebt nagedacht..

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:14

Ik vind het nog een brave hengst.....
Als ik heel de winter binnen stond en af en toe wat aandacht kreeg sloeg ik alles kort en klein wat in mijn buurt kwam Extreme duivel .......

Laat zijn zaakje er toch afhalen....wat heb je nu aan een hengst(eentje zoals deze),dit is nog maar het begin hoor nu is hij aan het uitproberen en over een maandje of wat weet hij hoe hij je kan pakken en aangezien jullie geen/weinig ervaring hebben zal hem dat echt een keertje gaan lukken......

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:21

gijsenkim schreef:
Pleur dat dier gewoon in de opfok en ga over twee jaar nog eens kijken...... oja, wel zn halster afdoen!

Whoehahahahaha *LOL*

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:25

Als je hem wil laten keuren word der volgens mij ook niet alleen gekeken naar hoe der deruit ziet maar ook naar zijn gedrag en dat is op het moment niet echt best.. maar ik begrijp indd ook uit het bovenliggende verhaal dat hij in de winter heel de dag binnen staat.. Nou wat zou jij der van vinden als je heel de dag opgesloten zat in een hokje van zo'n 3 bij 3... nou ik zou der persoonlijk ook niet vrolijk van worden... Nou word mij ook duidelijk waarom die van de zomer zo lief was.. dan was die heel de dag buiten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:32

Ik heb alleen maar het eerste bericht gelezen en niet de andere 4 pagina's dus zeg vast wat er al gezegd is.

1 morgenvroeg de da bellen.
zo snel mogelijk castreren.

2 heb bij elke hap of andere onzin, een opdonder geven dat hij er nog een week van na staat te trillen

3 als je dat zielig vind hem nu nog op marktplaats zetten.

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 20:43

Ja dankje voor de reacties! Haha!

Ik ben net flink met hem bezig geweest, en het ging heel goed.. Knipoog

Ik heb nooit gezegd dat ik heel leuk of cool vind om hem hengst te laten!!
Maar ik zou het gewoon mooi vinden om hem als dekhengst te hebben, en ik heb er heus wel goed over gedacht en over gepraat. Me zus helpt me wel es en geeft me advies (ze rijd hengsten enz) Dat helpt ook wel, maar ik kan maar steeds niet van dat bijten afkomen, net ook zodra hij beet of wat dan ook gaf ik hem ook een kei harde tik waar ik hem maar kon raken.. en gaf wel resultaat..Haha! Als ik hem zou laten catereren doe ik het pas in het najaar, ik wist toen ik hem kreeg dat een hengst niet nix is, en dat ze altijd weer uitproberen en ik denk er ook helemaal niet makkelijk over!!... We gaan nog even rond de tafel zitten. Wat ik nu allemaal lees zet me natuurlijk wel aan het denken he..
Enneh.. ik ga hem dus NOOOOOOOIT verkopen he... ik was bij zijn geboorte en ik wil ook bij zijn dood zijn... Haha!
Ik wil ook niets liever dan dat hij nu in de opfok zou staan, maar de man heeft afgehaakt want hij zei dat zijn paarden al een groepje waren en dat hij dan werd afgestoten en dat wou hij niet... Maar ik zou geen adres verder weten, dat is juist het probleem Scheve mond
Ik heb ook wel het probleem dat als hij naat buiten gaat dat hij wel is wil steigeren... Maar ja dat kan gebeuren... als hij het doet krijg hij ook cker op z'n donder! Knipoog

Groetjes wendy!!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:49

Waarom niet verder zoeken naar een opfok, er is er zeker meer dan eentje!
Zo'n jong paard moet gewoon veel naar buiten kunnen voor zijn lichamelijke en geestelijk ontwikkeling.

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:50

gijsenkim schreef:

hahahaha jij zegt het en ik dacht het!!!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:51

casanova schreef:
welkom hengstenhouder!

de ene hengst is de andere hengst niet en de jouwe probeert iedere dag weer de leider te worden omdat je waarschijnlijk niet streng,snel genoeg of consequent genoeg bent.
stalmoed speelt ook zeker een rol!

veel bewegingvrijheid,vaste regels,consequent zijn .
met een hengst omgaan en OPVOEDEN is niet voor iedereen weggelegd.

Helemaal mee eens

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:51

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:52

Wat denk jij dat jouw paard kan toevoegen aan de fokkerij?
Bedenk wel dat je hier te maken hebt met een F1 product,
of te wel, een 1e product uit een kruising.
Fokkers zullen niet graag met zo'n hengst dekken aangezien je nauwelijks kan voorspellen wat zo'n dier doorfokt. Komt er een halve Arab uit? Of meer een westernpony? Verder is er zowiezo erg weinig vraag naar dieren in deze stokmaat en zeker met deze kleur.
Dit zijn al een heel aantal dingen die jou hengst tegen zich heeft.
Verder moet je je beseffen dat je niet zomaar naar een hengstenkeuring kan stappen, om hier niet compleet voor paal te gaan zal je het dier proffessioneel moeten laten klaarmaken. Weet je hoeveel dat kost?
Het is heel erg leuk bedacht hoor, maar volgens mij onderschat je het enorm.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:52

WennieJ88 schreef:
Ik heb ook wel het probleem dat als hij naat buiten gaat dat hij wel is wil steigeren... Maar ja dat kan gebeuren... als hij het doet krijg hij ook cker op z'n donder! Knipoog

Om daar vanaf te komen moet je een lange dressuurzweep meenemen. Zodra hij omhoog komt een ferme tik op zijn buik geven.
Dit is het advies wat in het boek "van veulen tot rijpaard" staat.
De buik is namelijk een heel kwetsbaar gedeelte van een prooie dier en zal een situatie waarbij dit deel wordt "aangevallen" gauw uit de weg gaan. Werkt echt OK dan!
Succes!
Laatst bijgewerkt door Vera op 04-02-04 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 20:53

Oke dankje wel..Haha!

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 20:54

Ja ik geef hem ook wel op zijn donder en het helpt ook wel.. het is geen probleem, wat wel een probleem is, is dat bijten!! Knipoog
Ik weet ook wel dat het door een profesioneel iemand er voor moet vragen voor een keuring, en dat dat duur is.. Knipoog
En ik was eerst naar de regionale keuring gegaan.. kijken hoe hij word beoordeeld..

groetjes wendy