ANky Zadeldekjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:04

weet iemand hoeveel bruintinten er bestaan voor de pad? ik heb er eentje in de beigetint, ik heb een bruine gezien op de foto op pagina 2 van dit topic...bestaat er nog een lichtere bruine kleur, of zijn er maar 2?

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:07

zand en chocolade?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:04

Kleintje schreef:
Dat labeltje van Anky kan je er zo vanaf halen.

Bij deze begin ik een handeltje in labeltjes van Anky. Bij mij af te halen voor 42,95 per stuk, maar ze zijn wel heel exclusief Dus het is echt een koopje!!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:17

ik doe ze weg voor 40 euro Haha!

Tanjake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:23

kattebeest schreef:
zand en chocolade?

Ik neem aan dat "zand" dat beige is, dan is er ook nog "walnoot" zit tussen de twee andere in Lachen

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:30

Lielle schreef:
ik doe ze weg voor 40 euro Haha!

Maar die van mij zijn exclusief en inclusief verzendkosten Cool Tong uitsteken

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:12

Ik snap dus ook niet waarom die pads recht zijn van boven. Bij ieder paard met een flink wat schoft ligt het IMO niet mooi. Ik betaal niet meer dan 30 euro voor een schabrak, genoeg goede te vinden voor dat geld.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:20

Ik vind ze ook super!! Ik wil een military-green hebben..... Dat vind ik echt een hele mooie kleur!! Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:22

Ja daahaag Naz,
ik heb jou meerdere malen met een Eskadron dekje zien rijden en ik weet zeker dat de normale winkelprijs van die dekjes zeker boven de 30 euro ligt Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:23

cornelie schreef:
Hier nog een schuiver. Tot kort geleden reed ik met een kieffer zadel met wolgevulde kussens en was er geen enkel probleem. Nu heb ik sinds kort een barnsby met lucht en is het een ramp. Ik heb wel gemerkt dat het barnsby zadel zachter en gladder is en vooral door het lucht heel anders is van onderen. Stap gaat nog goed, draf redelijk maar 3 passen galop en dat ding ligt op zijn kont. Dus ik denk dat het ook voor een groot deel aan het zadel ligt dat je er op legt. Over een tijdje zal ik het nog eens proberen maar anders zal toch mijn vrijwel nieuwe anky pad in de verkoop moeten Boos!

Nou Cornelie, hier dan iemand die jouw dekje met plezier wil overnemen als jij hem weg doet. Kleur??? Haha!

En Carina, ik heb precies dezelfde Anky dekjes als jij Haha!! Met bandages van Global erbij weliswaar *LOL*. Dat zou Anky nog moeten maken, bijpassende bandages !

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:24

Inside info Anoukie:
Anky bandages zijn in ontwikkeling!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:39

Goed zo Haha!. Waar haal jij die info dan vandaan??? Haha! Welk materiaal worden ze Schijnheilig ???

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:46

Anoukie"]
[quote="cornelie schreef:
Hier nog een schuiver. Tot kort geleden reed ik met een kieffer zadel met wolgevulde kussens en was er geen enkel probleem. Nu heb ik sinds kort een barnsby met lucht en is het een ramp. Ik heb wel gemerkt dat het barnsby zadel zachter en gladder is en vooral door het lucht heel anders is van onderen. Stap gaat nog goed, draf redelijk maar 3 passen galop en dat ding ligt op zijn kont. Dus ik denk dat het ook voor een groot deel aan het zadel ligt dat je er op legt. Over een tijdje zal ik het nog eens proberen maar anders zal toch mijn vrijwel nieuwe anky pad in de verkoop moeten Boos!

Nou Cornelie, hier dan iemand die jouw dekje met plezier wil overnemen als jij hem weg doet. Kleur??? Haha!

En Carina, ik heb precies dezelfde Anky dekjes als jij Haha!! Met bandages van Global erbij weliswaar *LOL*. Dat zou Anky nog moeten maken, bijpassende bandages !
[/quote]

en ik meld me ook voor die anky pad!!!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:56

Vind ze super mooi,
maar voor dat geld graag passend Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:35

Ik ben lekker eerder Alja Haha! Knipoog.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 08:38

Anoukie schreef:

Global... Heb je die van bij de Horselover dan? Bruine heb ik nu eindelijk gevonden, van de BR. Alleen de Brique kan ik nergens vandaan halen Verdrietig

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:43

Nou, ik kan dat ding in elk geval dan kwijt Haha! Over een paar weken/maanden probeer ik het ngo eens. Ik heb een nieuw zadel en de zadelmaker zei al dat alles zich nog wat moet zetten. Misschien dat het dan beter gaat. Ik heb een blauwgrijzige kleur. Met 4 bijpassende bandages. Voorlopig blijft het nog even in de kast liggen maar anders zal het tzt wel op eenmaal andermaal terecht komen Boos!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:11

Ik (Spuit 11 *LOL*) heb even een vraagje:
Wat is nu het voordeel van zo'n Anky-pad tov. een "normaal" dekje waar wel vorm aan zit ?
En dan bedoel ik niet alleen de leuke kleurtjes Tong uitsteken

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:52

Ik doe nu al bijna 5 jaar!!! met mijn Divo-pad die ik destijds voor 15 gulden! in de opruiming heb gekocht.

Ik wil dr echt nog zo een, ziet er na 5 jaar nog steeds super uit, ook na bijna elke week wassen etc.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:36

Oscar schreef:
Ik (Spuit 11 *LOL*) heb even een vraagje:
Wat is nu het voordeel van zo'n Anky-pad tov. een "normaal" dekje waar wel vorm aan zit ?
En dan bedoel ik niet alleen de leuke kleurtjes Tong uitsteken

Ben ik ook wel heel benieuwd naar. Persoonlijk hou ik eigenlijk ook niet van die dikkere dkjes, kom je nog hoger op het paard te zitten.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:49

Wat vind ik het voordeel van die dekjes?
Treasure zweet veel minder onder dit dekje, zo wel, dan is het dekje heel snel weer droog, het dekje wordt niet hard van het zweet, het wordt niet snel vies en is heel makkelijk te wassen.
Daarnaast zitten aan andere dekjes vaak lusjes die het toch niet halen tot mijn singelstoten. Want mijn 1e singelstoot zit erg laag, de tweede te ver naar achteren, dus dan zit ik ook zonder lusjes en ik vind die dingen veel meer schuiven.

Het dekje is een stuk dunner dan een polypad. Het dekje is niet zo overdreven dik. Het is gewoon een goede dikte, een mooie pad, snel droog, wordt niet keihard en ook niet doorweekt.

En je moet zelf weten of je zo'n ding wilt kopen of niet. Als je het te duur vindt, niet mooi of niet geschikt voor je paard... prima.
Zijn ook genoeg dingen die anderen gebruiken die ik niets vind. Maar ik ben erg blij met mijn 3 pads en als ik het geld kan missen dan koop ik zo nog zo'n mooi ding!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:04

cornelie schreef:
Nou, ik kan dat ding in elk geval dan kwijt Haha! Over een paar weken/maanden probeer ik het ngo eens. Ik heb een nieuw zadel en de zadelmaker zei al dat alles zich nog wat moet zetten. Misschien dat het dan beter gaat. Ik heb een blauwgrijzige kleur. Met 4 bijpassende bandages. Voorlopig blijft het nog even in de kast liggen maar anders zal het tzt wel op eenmaal andermaal terecht komen Boos!

Dan stuur je hopelijk mij eerst wel even een pbtje he??? Haha!

Maar ik heb naast Anky pads ook gewone dekjes. Ik gebruik wat dat betreft alles door elkaar. Wat alleen bij mij niet werkte is een Anky pad met daar bovenop nog een lamsvelletje wat ik heb. Dan gaat het wel wat schuiven onder het zadel. Maar goed, met zo'n dik dekje heb je die eigenlijk niet nodig natuurlijk.

Ik heb de rode bandages in Bilthoven gehaald, ik weet even niet hoe die winkel heet. Zijn uiteraard niet 100% dezelfde kleur, maar ze passen er heel mooi bij .

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:29

Sjuimpje schreef:
Ja daahaag Naz,
ik heb jou meerdere malen met een Eskadron dekje zien rijden en ik weet zeker dat de normale winkelprijs van die dekjes zeker boven de 30 euro ligt Haha!

Ze werkte bij Divoza hé!!!

Ik ga ook een anky pad kopen van mijn verjaardagscentjes Schijnheilig . Een ijsblauwe
Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:53

Bedankt voor je uitleg, Kleintje !
Ik heb altijd gedacht dat het alleen een modeverschijnsel was en dat er verder geen voordelen aan vast zaten.
Maar blijkbaar toch wel !
Onder mijn dressuurzadel is het ook erg lastig om een goed passend dekje te vinden; alles met vaste lusjes valt af, alleen sommige modellen met klitteband aan de lusjes kunnen er net mee door.
Misschien moet ik binnenkort toch mijn portemonnee maar eens lief aankijken Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:16

Ik heb ook altijd het probleem dat lusjes niet om mijn singelstoten passen. Ik sloop ze er gewoon af, het blijft zonder ook prima liggen.