Hier gaat de stalling ook met 20 euro omhoog. Helaas voor mij een reden om een andere stalling te moeten zoeken. In de wintermaanden kan er niet gereden worden en zijn we genoodzaakt een binnenbak af te huren. Waardoor het wel erg duur wordt.
Weet je wat mij altijd opvalt bij prijsverhogingen van wat dan ook er vergeten word dat je vaak je paard al voor een appel en een ei kan stallen. tuurlijk is €300 pm of meer een hoop geld,maar kijk eens wat je er voor krijgt en wat er gedaan word en de kosten die het een stalhouder met zich meebrengt. €300:30 dgn is €10,- pd. meeste van ons gaan hun bed niet eens uit om voor €10 PER UUR te werken. €10 pd daar word je paard voor gevoerd (mischien wel 3x pd) gemest en kijk eens naar wat je faciliteiten zijn. Breng je hond eens naar een pension. Kosten? Vaak al vanaf €15 pd. Stalhouders houden vaak echt niks over aan een pensionklant. Ja de grote stallen vanaf mischien 20 paarden of meer maar kleine stalhouders kunnen echt niet leven van de opbrengst.. (als je al kan praten van een opbrengst) En ja elke verhoging vind iedereen vervelend en voel je allemaal in je portemonee maar verhogingen vinden overal plaats
in een jaar tijd is er al een verhoging geweest van 15 euro. Als de stapmolen klaar is, zou daar nog eens 5 euro bij op komen.
Wij hebben 2 balen vlas per week, ipv een verhoging van 25 euro (20 euro voor de balen vlas en 5 euro voor de stapmolen straks), krijgen we geen verhoging, maar krijgen we maar 1 baal vlas per week. Maar even aankijken hoe dat gaat, want mijn merrie is niet bepaald schoon op stal.
Afgelopen januari ging onze stalprijs met 10 euro omhoog. En net kregen we bericht dat het per november met 15 euro omhoog gaat door de hoge prijzen van stro en hooi. Is dat een beetje redelijk vinden jullie? Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden
Mijn stalling is met €20 omhoog gegaan door de stijging van het hooi en stro.
Mijn paarden staan er prima en is de beste stalling waar ik tot nu toe stond. Eigenaars zijn ook fijne mensen dus ik heb het er wel voor over.
xZiva_
Geplaatst: 29-08-18 13:58
hier is het hooi ook duurder geworden..
maar 25% van de hooiprijs is niet 25% van de stalprijs
ik ga wel meer betalen, voor mij geen reden om naar een andere stal te gaan. als je je paarden aan huis zou hebben, zou het ook duurder worden .
joyce B
Geplaatst: 29-08-18 13:59
1x per jaar een verhoging van ongeveer 3% is standaard ivm inflatiecorrectie. Dus het hangt er een beetje vanaf of er voor jullie in januari dan weer een verhoging bij komt of dat hij nu iets eerder doorgevoerd wordt.
Als je de inflatiecorrectie er af haalt, hoeveel is de verhoging dan?
Een stalhouder is zo €5,- per baal voordroog (maand voeren in de winter/paard) meer kwijt. En als de pakjes hooi een euro per pak duurder zijn en je paard eet in de winter een half pak hooi (7,5/11kg) per dag weg, dan is dat al een stijging in kosten van €15,- per paard per maand.
Om het bedrag te relativeren.
Ik zie nu hooi te koop voor €5,- per pakje, tegen 3,50/€4,- afgelopen jaar en grote pakken hooi voor €50,-
Hier niks veranderd, maar mijn stalbaas heeft van tevoren groter ingekocht. (Die maakt dit al vaker mee.) Twee jaar geleden was er volgens mij ook zoiets en was 'ie te laat. Toen ging het geld tijdelijk met 20,- omhoog. We zijn blijven staan waar we staan, zijn er veel te gelukkig.
LWDaisy
Geplaatst: 29-08-18 15:38
Hier is er niets verandert
Onze staleigenaars hebben ontzettend veel koeien, en dan onze 7 paarden. Weegt gelukkig niet op tegen elkaar haha.
Plus, zij hooien zelf.
Maar ik zou wél bereid zijn wat meer te betalen, ik sta op een doehetzelf stal en voer mijn paard dus zelf. Onbeperkt hooi dus! En een heel blij paard. Daar wil ik zeker voor betalen
Tancreda4
Geplaatst: 29-08-18 21:34
Ik betaal kale huur en koop mijn hooi los in. En gok dat ik dit jaar meer kwijt ga zijn. Dat zal makkelijk 20 euro extra zijn. Maar goed, dat is dan wel alleen de.winter maanden in de zomer Is.dat natuurlijk een stuk minder. Dus geen blijvende 'stalgeld' verhoging.
Nimber
Geplaatst: 29-08-18 21:57
Mijn stalhouder had alles al binnen van het voorjaar voor de oude prijs. Geen verhoging dus bij ons
Samy
Geplaatst: 29-08-18 22:16
Hier gaat de hooi prijs omhoog met 30%. Gemiddeld is dat 7,- per paard bij ons extra. Nu krijgt mijn paard per 1-9 meer hooi, dus moet ik (als onze oude voorraad op is) rond de 18,- extra betalen.