Sudocrem tegen vliegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:46

Een neusflap houdt ze dus ook eigenlijk niet weg begrijp ik?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:26

Een neusflap houdt ze weg op de plaats waar de flap zit, dus op zich wel.
Mijn paard vindt de flap alleen vervelend omdat die ook voor zijn neusgaten zit en schuurt ‘m daarom vaak zo dat ‘ie omhoog klapt...
Tja, dan heb je er nog weinig aan... :+

Hier viel het vanmorgen mee door de wind, wind minder en gelijk weer meer vliegen, heb nu de vliegenkap weer op gedaan en de neus ingesmeerd met sudocreme, we gaan het zien zo...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:34

Bij mijn merrie zitten ze óp de neusflap. Beter dan op de pony :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:58

Sure_lee schreef:
Een een vraagje. Waarom willen jullie de vliegen weg hebben bij je paard? Hebben ze er erg last van? Ontstaan er wondjes? Of een andere reden?

Mijn pony's staan 24-7 buiten. Ze hebben niks op of om. Zitten ook onder de vliegen maar die slaan of schudden ze weg. Naar mijn idee hebben ze er niet zoveel last van en doe er dus ook niets aan.

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:31

Oeh dat is een dik oog...
Heb ik ook erg mee getopt afgelopen maanden, gaat nu gelukkig goed.
Kreeg ook wel advies om zoveel mogelijk de vliegenkap op te doen.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:25

Brainless schreef:
Sure_lee schreef:
Een een vraagje. Waarom willen jullie de vliegen weg hebben bij je paard? Hebben ze er erg last van? Ontstaan er wondjes? Of een andere reden?

Mijn pony's staan 24-7 buiten. Ze hebben niks op of om. Zitten ook onder de vliegen maar die slaan of schudden ze weg. Naar mijn idee hebben ze er niet zoveel last van en doe er dus ook niets aan.

[ [url=m/ufWzj6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit had ik eerdere jaren ook bij de grijze pony waarvan ik een foto plaatste. Echt naar voor de paarden. Heb je zalf daarvoor? Opthosan werkt erg goed maar moet je wel minstens twee keer per dag zalven. Kun je zo halen bij de da.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:31

Zolang ik maar op tijd een vliegenmasker op doe dan is er gelukkig niets aan de hand.
En bijna niet te geloven... dat oog was met 2 x oogzalf smeren (binnen 12 uur) voor 95% geslonken.
Dacht eerst dat hij een beschadiging op/in zijn oog had, maar dit bleek dus door irritatie van vliegen veroorzaakt te zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 01:07

Ik zag het filmpje vd week en heb het meteen gehaald. Ze hebben alle 4 een vliegendeken en een masker op. 3 hebben een neusflap en daar zitten de vliegen op, onder, naast. Had het ingesmeerd, maar alleen dan helpt het even tegen vliegen. Ze staan 24/7 buiten met hooi, dus denk dat het hooi het eraf schuurt.

Verder hebben ze hier vooral last van vliegen bij de benen, maar om nou van 4 pony's elke dag alle benen ermee in te smeren, lijkt me ook niks. Maar de vliegen zijn wel agressief, dus misschien waag ik het erop en kijk hoe het gaat.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 07:19

Sure_lee schreef:

Vliegen op de ogen veroorzaken heel vaak ontstoken ogen en zelfs erger.
Maar er zijn er deze zomer zoveel dat ze met minstens een stuk of twintig op één oog zitten, je ziet ook echt dat ze daar last van hebben, kruipen zelfs over de oogbol heen!
Ik heb nooit eerder een vliegenmasker hoeven te gebruiken maar dit is absurd!

Op de neus is minder erg maar ze hebben er wel degelijk last van.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:27

Ik zag een filmpje hoe snel een vlieg best veel eitjes kan leggen, dus als je dat rond de ogen hebt, wordt je niet blij. Ik heb vliegenmaskers op en dekens, maar smeer toch de kale plekken van het hoofd in, zodat ze onaantrekkelijk worden voor de vliegen die alsnog komen.

IrisKris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:18

Ik zag een filmpje en ik was verbaasd dat het zo veel minder was dus vanmorgen getest, jeetje wat scheelt dat enorm, heel veel rust voor mijn pony ook! Ze gaan dan wel op andere plekken zitten maar niet meer op de neus en bij die mondhoeken, echt ideaal. ik heb filmpjes gemaakt en na 2u zaten er nog geen op! ik heb het bij weggaan nog eens ingesmeerd en ga het met rijden ook eens proberen aangezien mijn pony met kap op alles enger vind, kunnen we die kap misschien weglaten..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:48

Mijn paard loopt 24/7 buiten nu en heb hem nu zn halster om gedaan met vliegengordijntje. Zal morgen even een nieuw gordijntje halen bij divoza. Hij is best wel kapot gegaan:'). Paardlief gaat dat schuren en schuurt dan t halster af.
Ik heb een vliegendeken maar ben bang dat niet goed gaat. weide betreft een dijkweide zonder direct toezicht (ja van afstand maar geen mensen die even de deken goed kunnen doen bv)
Vind het dus eng.
Sudocreme geprobeerd maar geen effect.
Gisteravond hielp ultrashield met wat hertshoornolie wel.
Hopelijl pakt dat door. Weet niet hoelang dat doorwerkt. Maar durf het niet op zn hoofd te doen.

ilyushin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:10

Naar aanleiding van deze tips gisteren gestart met de Sudocreme in combinatie met vliegenmasker. Het helpt inderdaad maar helaas niet voor de hele dag.
Het is een beproefd middel bij schrale huid, Hypo- allergeen en huidvriendelijk.
Ik zou zeker geen vaseline gebruiken. Heel synthetisch.
Voor het weren van al die vliegen op de rest van het lichaam gebruik ik de Summerspray van de Paardendrogist in combinatie met 25 druppels Hertshoornolie op 500 ml water.
Goed schudden voor gebruik en dan het hele lichaam onder tot boven insprayen.
Maar het is ongelooflijk hoeveel vliegen zich "clusteren"rondom het hoofd, neus en mond.
En soms moet je ze maar gewoon overdag op stal zetten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:29

Ik ben er blij mee, hier gaat 't heel goed. Het werkt inderdaad niet de hele dag maar 's avonds hebben ze wel veel minder jeuk aan de ogen/hoofd. Ik gebruik de Sudocrem alleen rondom de ogen, voor de rest van de gezichten en de andere lastige vliegenplekken heb ik Ear Balm. Wat een goed spul is dat! Zuinig in gebruik en de stukken die ik daarmee insmeer zijn 's avonds jeukvrij. De combinatie werkt hier heel goed in elk geval. Voor vliegendekens vind ik het nu te warm. Mijn ruin had van de week zijn deken zelf uitgetrokken. Normaal kan hij best goed tegen de warmte maar dit vond hij kennelijk wat te veel van het goede. Dus dan maar bloot en het ergste ingesmeerd.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:36

Ook hier werkt de sudocreme fijn op de neuzen. Geeft veel rust.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:40

Het geeft wel. Maar niet voor de hele dag. Het geeft wel meer rust.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:02

Sudocreme werkt hier nauwelijks. Maar vliegen schijnen een hekel te hebben aan de lucht van lavendel.
Ik heb gisteren de neuzen en neusgedeelte van het halster ingesmeerd met lavendel massage olie van Kneipp. Dat helpt hier redelijk :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:25

Koper schreef:
Ik ben er blij mee, hier gaat 't heel goed. Het werkt inderdaad niet de hele dag maar 's avonds hebben ze wel veel minder jeuk aan de ogen/hoofd. Ik gebruik de Sudocrem alleen rondom de ogen, voor de rest van de gezichten en de andere lastige vliegenplekken heb ik Ear Balm. Wat een goed spul is dat! Zuinig in gebruik en de stukken die ik daarmee insmeer zijn 's avonds jeukvrij. De combinatie werkt hier heel goed in elk geval. Voor vliegendekens vind ik het nu te warm. Mijn ruin had van de week zijn deken zelf uitgetrokken. Normaal kan hij best goed tegen de warmte maar dit vond hij kennelijk wat te veel van het goede. Dus dan maar bloot en het ergste ingesmeerd.

Ja werkt dat goed, die earbalm? Maar dus niet voldoende om dat enkel op het hoofd te smeren?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:11

Het werkt hartstikke goed maar mijn ruin krijgt er traanogen van. En van de Sudocrem niet. Dus dat smeer ik rond de ogen.

Ik kan 's avonds echt merken waar ik de Ear Balm gesmeerd heb. Daar hebben ze namelijk veel minder jeuk. Mijn ruin heeft geen eczeem maar normaal gesproken heeft hij 's avonds wel jeuk waar veel vliegen gezeten hebben (liezen, koker, buiknaad). Mijn merrie heeft wel eczeem en bij haar is de jeuk nu met de vliegen in elk geval niet érger. En in haar oren, waar het spul per slot van rekening voor is, zijn de korstjes na ongeveer een week al bijna helemaal verdwenen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:19

Het werkt bij mijn vier paardjes..

Een uurtje -O-

Daarna gewoon weer dezelfde ellende. Dus vliegenkap, en voor wat betreft vliegen rondom mond en neus moeten ze toch echt kop-staart gaan staan om zo handig gebruik te maken van de zwaaiende staart van de ander.
Het is niet anders. Ze hebben zelf een verschrikkelijke hekel aan de creme, en om nu voor een uurtje op een hele dag te gaan smeren, vind ik dan toch onzin..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:46

Jammer Punz, bij mij werkt het echt +/- 24 uur. Ik smeer het elke ochtend, enkel op de neus.

Goed om te weten dat het bevalt Koper, ik zal eens een potje mee bestellen om uit te proberen. Gisteren heb ik Tedax geprobeerd voor mijn les ('s ochtends om 10 uur) en dat leek ook wel even wat te doen. Nu zijn er 's morgens hier nog niet zoveel vliegen, maar het werd ook niet erger toen mijn paard zich warm had gelopen. Dus misschien is dat wel wat voor tijdens het werk o.i.d.. Het werkt vast niet de hele dag.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:49

Hier is enkele uren later ook alles eraf. Heb gister ook de benen ingesmeerd, want daar worden ze echt nog helemaal dol van.

Hebben jullie nog vliegen vangers hangen??

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:50

Geen idee Jessix, die van mij werken niet. Ik smeer het 's ochtends, 's nachts zijn er nauwelijks vliegen. Gisterochtend heb ik voor het eerst mijn ruin zijn koker ingesmeerd ermee en hoewel hij daar 's avonds al-tijd kriebel heeft was dat gisteravond niet. En vlak naast waar ik gesmeerd had wel. Op de gezichten en andere ingesmeerde plekken zitten nog wel een paar vliegen maar veel minder dan wanneer ik het niet smeer.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:55

Koper schreef:
Geen idee Jessix, die van mij werken niet. Ik smeer het 's ochtends, 's nachts zijn er nauwelijks vliegen. Gisterochtend heb ik voor het eerst mijn ruin zijn koker ingesmeerd ermee en hoewel hij daar 's avonds al-tijd kriebel heeft was dat gisteravond niet. En vlak naast waar ik gesmeerd had wel. Op de gezichten en andere ingesmeerde plekken zitten nog wel een paar vliegen maar veel minder dan wanneer ik het niet smeer.

Oh nee met die earbalm zal ik al blij zijn als het een paar uur werkt. Hier hebben ze er voornamelijk 's middags last van, de ochtend en avond zijn prima te doen. Ik heb mijn paarden aan huis, dus geen probleem om ze met het paar keer per dag voeren even in te smeren of sprayen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:10

Earbalm heb ik ook maar leek me helemaal zo plakkerig in een zandpaddock, maar ik kan het proberen.
Sudocreme werkt hier niet of nauwelijks.
Ik spray nu als ik er ben de neuzen met Equi protecta, dat werkt een paar uurtjes.
Maar het is op ‘t moment echt drama, eentje kan er prima tegen bij ons maar de ander wordt er helemaal gek van en blijft maar met zijn hoofd schudden.