Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sure_lee schreef:Een een vraagje. Waarom willen jullie de vliegen weg hebben bij je paard? Hebben ze er erg last van? Ontstaan er wondjes? Of een andere reden?
Mijn pony's staan 24-7 buiten. Ze hebben niks op of om. Zitten ook onder de vliegen maar die slaan of schudden ze weg. Naar mijn idee hebben ze er niet zoveel last van en doe er dus ook niets aan.
Brainless schreef:Sure_lee schreef:Een een vraagje. Waarom willen jullie de vliegen weg hebben bij je paard? Hebben ze er erg last van? Ontstaan er wondjes? Of een andere reden?
Mijn pony's staan 24-7 buiten. Ze hebben niks op of om. Zitten ook onder de vliegen maar die slaan of schudden ze weg. Naar mijn idee hebben ze er niet zoveel last van en doe er dus ook niets aan.
[ [url=m/ufWzj6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sure_lee schreef:Een een vraagje. Waarom willen jullie de vliegen weg hebben bij je paard? Hebben ze er erg last van? Ontstaan er wondjes? Of een andere reden?
Koper schreef:Ik ben er blij mee, hier gaat 't heel goed. Het werkt inderdaad niet de hele dag maar 's avonds hebben ze wel veel minder jeuk aan de ogen/hoofd. Ik gebruik de Sudocrem alleen rondom de ogen, voor de rest van de gezichten en de andere lastige vliegenplekken heb ik Ear Balm. Wat een goed spul is dat! Zuinig in gebruik en de stukken die ik daarmee insmeer zijn 's avonds jeukvrij. De combinatie werkt hier heel goed in elk geval. Voor vliegendekens vind ik het nu te warm. Mijn ruin had van de week zijn deken zelf uitgetrokken. Normaal kan hij best goed tegen de warmte maar dit vond hij kennelijk wat te veel van het goede. Dus dan maar bloot en het ergste ingesmeerd.
Koper schreef:Geen idee Jessix, die van mij werken niet. Ik smeer het 's ochtends, 's nachts zijn er nauwelijks vliegen. Gisterochtend heb ik voor het eerst mijn ruin zijn koker ingesmeerd ermee en hoewel hij daar 's avonds al-tijd kriebel heeft was dat gisteravond niet. En vlak naast waar ik gesmeerd had wel. Op de gezichten en andere ingesmeerde plekken zitten nog wel een paar vliegen maar veel minder dan wanneer ik het niet smeer.