[WIP] De realisatie van ons Paddock Paradise

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 09:27

Balou_k schreef:
Ine23 schreef:
Let the games begin! Wij zijn weer 475 pakken rijker <3

[ [url=m/jjiCn8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zalige oogst!!


Dat was het zeker! Helaas heb ik 50 pakken verkocht en kwam ik net die 50 tekort om rond te komen _O- . Gelukkig had mijn loonwerker nog pakjes op overschot, dus ik heb daar wat pakken van overgekocht.

Hopelijk deze zomer weer een mooie opbrengst. Sowieso een pak of 75 minder, aangezien we een stuk van het hooiland nu in de weilanden hebben geïntegreerd. Er is ook een pony minder en er is dus meer gras in de zomer, dus hopelijk komen we nog steeds rond met de opbrengst.

Selka, mijn grond was ook op plaatsen hobbelig, ik heb goede haflinger-aanstampers denk ik :+ . Je mag ze altijd lenen :') .
Maar zavel zit natuurlijk tussen zand en klei in, dus het scheelt wel t.o.v. klei qua modder en drogen. Klei heeft ook voordelen denk ik, alleen zijn de wintermaanden wel erg nat als het veel regent.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:30

Haha dat vind mijn gele vriend vast een goed idee :D :D Of meer Shires kopen ~~}>

Helaas vindt vriend 4 genoeg, heel vreemd..

ireika

Berichten: 509
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Asse

Re: [WIP] De realisatie van ons Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:48

Heel leuk om te zien! Ziet er goed uitgedacht en uitgevoerd uit!
Zijn er zaken die je de komende jaren nog zou willen gaan veranderen, of ben je helemaal tevreden?

Waar had jij je palen vandaan?
Wij willen ook stilaan kijken om ons stuk land tot PP om te toveren

Siamsmeesje

Berichten: 2249
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: [WIP] De realisatie van ons Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:18

Ik was dit topic al kwijt, maar ik moest laatst naar Terneuzen en serieus, het stuk ziet er heel mooi uit +:)+
Compliment daarvoor.

Welke kaart heb jij gekeken voor de grondsoort, ik probeer dat ook te achterhalen, maar ik google blijkbaar niet goed genoeg.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 18:03

Hahaha Selka, ik ken het probleem _O- Nu onderhandel ik gewoon voor een 2e corgi, zijn we beiden tevreden *D

Ireike, wij hebben het grotendeels laten aanleggen dus de palen zijn meegekomen met hen. Het zijn geïmpregneerde palen van dennenhout, die door de postsavers (die 'pekkousen' die ze erop gebrand hebben) een langere levensduur moeten hebben. Ze zijn ook behandeld in België volgens mij nadat ze lang genoeg gedroogd zijn, dat zou een groot verschil maken met palen die in Oost-Europa worden gedroogd en behandeld. Daar worden ze vaak niet lang genoeg gedroogd, waardoor de stof niet goed genoeg indringt en je na een paar jaar een paal overhoudt waar geen stof meer in zit. Dat zou bij 'budget-palen' het geval zijn. Heb ik me toch laten wijsmaken :P , maar ik geloof wel dat daar verschil in kan zitten.
Ik wil de komende jaren nog graag meer groen aanleggen. Sowieso een eetbare haag aan 1 zijde van de track, een treurwilg op 1 van de weitjes (echt een kinderdroom van mij <3 ), een bosje met boswilgen etc. op een ander weitje (dat heb ik vorig jaar geprobeerd, maar die hebben de droge zomer niet overleefd). We hebben de paddock vooraan afgeschaft, ik heb dat nog niet laten zien denk ik. Maar daar is dus voor de stallen nu een deel bestraat en een deel nog klei/zand/modder. Dat deel wil ik helemaal bestraten, want in de winter is dat stukje zand helemaal blubber wat ze gewoon over de bestrating meeslepen. En ooit, ooit als we echt weer geld hebben (dromen mag), wil ik de paddock wel een beetje als bak aanleggen. Met de nadruk op OOIT. _O-
Super tof dat jullie het ook willen gaan realiseren!

Dankjewel Siamsmeesje! We hebben de bomen ook geknot, dus je hebt wel een goed zicht :j . Al groeien die bomen in de sloot echt super snel, maar die zijn niet van 'ons' dus daar doen we zelf ook niks aan. Dat kan ook niet, aangezien die diep in de hele diepe, brede sloot staan.
Ik heb deze gebruikt, na lang zoeken toevallig gevonden. Moet je wel goed oriënteren met een gewone kaart ernaast waar jouw grond is hoor. Ik moet zeggen dat ik het op mijn telefoon beter kan bekijken dan via de laptop.
Afbeelding
https://www.wur.nl/nl/show/Grondsoortenkaart.htm


Dit is dus hoe het nu in de tuin is geworden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als dat allemaal bestraat is, wordt dat echt een fijn stuk. Nu zie je dat de bestrating er ook enorm vuil van wordt telkens.

Helaas was het hier vandaag enorm wisselvallig, maar recentere foto's volgen zeker nog.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [WIP] De realisatie van ons Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:12

Echt een heel gaaf project! Ik hoop zelf zo iets in de toekomst ook te kunnen realiseren.

Siamsmeesje

Berichten: 2249
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: [WIP] De realisatie van ons Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:15

Dank je wel voor de kaart, maar hij is inderdaad wat lastig lezen. Volgens diverse beschrijvingen zouden we hier op een Pleistocene zandrug zitten, maar dat kan ik op de kaart er wat moeilijk uithalen ook al is de bebouwing redelijk goed aangegeven.

Jullie zijn echt al een eind gekomen met het project, en zeker weten dat jet mooi gaat zijn als alles klaar is.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [WIP] De realisatie van ons Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:55

Op boerenbunder.nl kun je ook grondsoorten bekijken :)

Siamsmeesje

Berichten: 2249
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: [WIP] De realisatie van ons Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:40

Dank je, die kaart geeft alles om ons heen aan als zand, dus zand it is :D
Nu wist ik dat wel, maar het is altijd interessant om te lezen of er mogelijk nog andere onderdelen erbij gemengd zijn. Ik weet dat het hier ooit een Pleistocene zeekust schijnt te zijn geweest, dus zand is ruimschoots voorhanden dan _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [WIP] De realisatie van ons Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:32

Leuk om te zien! :D

ChristaPuk
Berichten: 93
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 00:34

Ik zocht voorbeelden voor een pp en herkende meteen dit stuk land! Is al mooi geworden!!! Veel werk en veel geld gaat erom zitten hé... :+