Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
irish_lady schreef:Ze schieten zo honderd dieren op een dag af, dus mis schieten zullen ze niet snel, ook bij de slachterij waar ik geweest ben bleef het paard heel rustig en had geen idee wat er met hem te gebeuren stond! Van het spuiten heb ik echt een trauma gekregen, wat een naar gezicht, na de verdoving ging de eerste spuit erin, paard vocht tegen de verdoving en ging weer staan! Het heeft 3!!! spuiten gekost voordat hij dood was!
ikke schreef:
Mijn dierenarts was geen voorstander van schieten, volgens hem geeft dat veel stuiptrekkingen en dat is ook niet leuk om te zien.
Mijn conclussie: in laten slapen en ongezond grote hoeveelheden spul laten gebruiken, daarop bezuinigen is een garantie op hele slechte herinneringen!
MarianneR schreef:Zo erg in volle glorie zal dat sportpaard niet zijn als hij afgemaakt moet worden!!
irish_lady schreef:wie zegt dat het hier om geld gaat? Dat is toch wel het laatste waar je aan denkt op zo een moment!
Lenn"]
[quote="irish_lady schreef:wie zegt dat het hier om geld gaat? Dat is toch wel het laatste waar je aan denkt op zo een moment!
gijsenkim schreef:Zolang als een paard nog enigsinds kan lopen zal die naar het slachthuis gaan........... Nog niet eens zozeer voor het spuitje maar meer omdat ik het paardonterend vind dat ie naar de weg gesleept moet worden achter een trekker, daar in weer en wind moet blijven liggen tot die vrachtwagen komt met de grijper die hem in de laadklep pleurt....... om vervolgens vermalen te worden tot lijm! DAT wil ik niet voor het dier wat mij zoveel plezier heeft gegeven........ ik wil een snelle dood en een waardige behandeling van het vlees na de dood!!
gijsenkim"]
[quote="MarianneR"]Zo erg in volle glorie zal dat sportpaard niet zijn als hij afgemaakt moet worden!!
[/quote]
tjeez..... nee een sportpaard word afgemaakt omdat ie verkouden is nou goed.........
Natuurlijk kunnen sportpaarden zoveel last van de benen krijgen of andere ongemakken waardoor ze gewoon afgemaakt moeten worden. Niet alleen oude paarden gaan dood hoor
[/quote]
O het is goed dat je me dat even vertelt, dat wist ik namelijk nog niet
Kom op zeg, Gijsenkim, een paard wordt niet voor niks afgemaakt!! Een paard in volle glorie wordt niet afgemaakt.
[quote="Levy"]
[quote="MarianneR schreef:Zo erg in volle glorie zal dat sportpaard niet zijn als hij afgemaakt moet worden!!