Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
khirshanta schreef:Kan iemand (ts?) me aub helpen? Want ik ben even de draad kwijt.
Oude stal: soms niet naar buiten, 18 uur op stal.
Nieuwe stal: minimaal 12 uur buiten, waarvan 2/3 van het jaar op de wei, 1/3 in de paddock, onbeperkt hooi en een betere bak- toch?
Op de oude stal stond ze tussen 11 en 5 op stal, dus daar kunnen die 12 uur die ts noemt niet vandaan komen.
12 uur buiten is tenslotte ook genoeg beweging, anders komt 'ie daar op die nieuwe stal niet aan.
Het komt zo over alsof je alleen voor de bak verhuist, en je paard er eigenlijk niet toe doet. Als je maar kunt rijden, dan maakt het niet uit hoe alleen en verveeld je paard zich voelt- zo zullen velen het lezen.
edit: overigens was het voor mij niet heel duidelijk dat deze nieuwe stal maar tijdelijk is, wellicht is het toch beter het wat meer toe te lichten
Nipples schreef:Dus het is wel voor jezelf, heel spijtig dit. Hoop toch dat er nog aan het paard gedacht word want deze verliest zijn vrienden en zijn omgeving ook al ging hij maar buiten wanneer het goed weer was. Is nog steeds meer dan wat die zal krijgen op die " luxe " stal. Doe daar dan nog eens stapmolen bij, zon ding is echt om hersendood van te worden. Voel dit niet als een aanval, ik wens je paard alleen een gelukkig leven. Maar niet iedereen wil zijn ogen openen daarvoor.