Helemaal niet gelukkig meer... Help

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 13:10

Selka: Helaas wel... Denk wel dat hij een groot deel al had opgegeten, maar van de bladeren bleef hij af. Dus denk ook niet dat hij zijn stalbedekking opeet.

Ondertussen een berichtje gestuurd:
Dag ... en ...
Ik zou graag met jullie iets willen bespreken omdat we toch met enkele dingen niet zo gelukkig zijn.
Ik merk aan Diallo dat hij niet echt zichzelf is en zich toch niet helemaal goed voelt.
Het bloedonderzoek van de dierenarts wees op verschillende dingen die hij hiervoor nog niet had. Namelijk ook een vitamine E te kort, wat wijst op te weinig/niet de juiste voeding.
Gisteren avond ben ik nog even gaan kijken en zag dat er veel bladeren in zijn hooi zaten.
Ook hebben we gemerkt dat zijn stalbedekking zeer weinig is en hij vaak op de betonnen vloer staat. Met vlas is het namelijk de bedoeling om op te potten zodat er een dikke laag onder komt en hiervoor is wel wat nodig. We zouden graag met jullie eens samen zitten om dit te kunnen bespreken
Groetjes.

Diplomatisch genoeg? Denk wel dat het beter is dit eerst te melden via bericht, omdat het zo minder hard aan komt denk ik en ze zich hier op kunnen voorbereiden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:27

Maar waarom zou je er willen blijven? Ik kan mij niet voorstellen dat België geen betere stallen te bieden heeft.

Ik zou juist niet alles benoemen omdat je waarschijnlijk een heel bericht vol verdediging terug gaat krijgen. Dit soort zaken kun je beter face 2 face bespreken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 13:31

Selka schreef:
Maar waarom zou je er willen blijven? Ik kan mij niet voorstellen dat België geen betere stallen te bieden heeft.

Ik zou juist niet alles benoemen omdat je waarschijnlijk een heel bericht vol verdediging terug gaat krijgen. Dit soort zaken kun je beter face 2 face bespreken.

Ik ga denk ik ook niet blijven, maar mijn moeder vind dat we er eerst over moeten praten en ik niet zomaar in 123 kan zeggen dat we verhuizen, al had ik dit liever wel gedaan maar is niet fatsoenlijk.
Het is ondertussen wel al verzonden, wat ik terug krijg zal er dus heel erg van gaan afhangen... Ik zal zodra ik iets heb gevonden ook wel zeggen dat ik zal gaan verhuizen. Maar aangezien ik nog niks heb, zal ik maar alvast er voor proberen zorgen dat mijn paard voldoende eten krijgt.

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:37

Pff Mila wat een vervelende situatie, snap heel goed hoe je je voelt... :/

Ik zou eerst eens open kaart spelen met de stalbaas en zeggen waar het opstaat. Maar als je het gevoel hebt dat dat toch niks zou veranderen, zou ik misschien toch even rondkijken naar een nieuw plekje. Je kan misschien eens op Tweedehands ingeven of er geen stalling bij jou in de buurt is. Want daarom staan vaak stallingen die zelf geen site hebben.

Ik hoop dat je snel een oplossing vind!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:58

nog even mbt die foto van het hooi met blaadjes….wordt dat hooi dan ook zo op het vlas gegooid? Dit is echt vragen om een flinke koliek aanval.

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:37

Mocht je er nog langer blijven staan dan kun je zeggen dat voor zo'n groot paard in een lege stal minstens 3 balen vlas opgestrooid moet worden en dan bijhouden met ca 1-1.5 baal per week (afhankelijk van hoe vies hij is) en als je een mix van ruwvoer en krachtvoer doet bijv. 7 kilo hooi per dag, naast 2 kilo krachtvoer en 2 kilo bietenpulp (drooggewicht, geweekt met water worden dit 2 emmers vol). Dat zou een mooi basisrantsoen zijn waarop je kunt varieren. Maar als ik het zo lees dan is een andere stal de beste optie...

succes!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 17:04

Kinke: Denk het wel. Denk niet dat zij er eigenlijk veel verstand van hebben begin ik meer en meer te merken, natuurlijk wist ik zelf ook niet dat paarden koliek kregen van vlas, zelf heb ik altijd met zaagsel gewerkt. Maar denk niet dat hij aan zijn vlas komt, daar heb ik gisteren tijdens het voederen dan wel op gelet.

Annemarievzr: Dan denk ik inderdaad dat ik ongeveer 50 euro extra mag betalen en kan ik hem beter van stal veranderen waar ik tenminste een piste heb.

Heb nog altijd geen berichtje terug gehad.
Ben ondertussen naar twee stallen gaan kijken. Eerste was niks, kreeg geen goed gevoel en heel vuil. Tweede was een luxestal, ook wat boven het budget. Zag er allemaal heel goed uit buiten dat de eigenaar nogal uh.. Vreemd was. En dat ze de paarden niet op de weide zetten, wat voor mij een heel groot nadeel is. Paarden staan dus enkel op de weide als jij dat doet met de andere want alleen mogen ze ook niet. Deze wordt het dus waarschijnlijk ook niet. We hebben wel besproken dat als we niets vinden we hem gewoon gaan terug zetten waar hij stond maar dan op volpension, het heeft zijn voor en zijn nadelen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:50

Ik vind je gestuurde bericht helemaal niet diplomatiek. Als het tegen zit, is je stalhouder hier niet van gediend en kan je morgen vertrekken. Erg risicovol!

Verder hooi op vlas is geen probleem, je paard moet wel flink wat vlas naar binnen werken voor een koliek. Als je paard koliekgevoelig is, ligt het misschien wat gevoeliger.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 21:33

Tjha.. In onze ogen leek dit goed.
Ik heb helaas geen antwoord ontvangen.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:16

Ik denk dat je goed hebt nagedacht over je berichtje en je er dus gewoon achter kunt staan :)
Je kan met een smoes weggaan maar ik denk achteraf, dat wat de reactie hier ook op zal zijn, je op deze manier met een beter gevoel weg kan gaan. Omdat je voor jouw idee de waarheid hebt gezegd en eerlijk bent geweest, en probeert het op een goede manier af te sluiten. Misschien heeft de staleigenaar andere ideeën die botsen met die van jou, het zou mooi zijn als jullie dat beiden gewoon zouden kunnen accepteren en erachter kunnen komen dat jullie samenwerking niet werkt, zonder dat dat verder keihard gaat botsen. Maargoed, even de reactie afwachten nog dus. Kan me voorstellen dat het spannend is!

Succes nog verder met je zoektocht naar een andere stal!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 23:20

Sellyxx schreef:
Ik denk dat je goed hebt nagedacht over je berichtje en je er dus gewoon achter kunt staan :)
Je kan met een smoes weggaan maar ik denk achteraf, dat wat de reactie hier ook op zal zijn, je op deze manier met een beter gevoel weg kan gaan. Omdat je voor jouw idee de waarheid hebt gezegd en eerlijk bent geweest, en probeert het op een goede manier af te sluiten. Misschien heeft de staleigenaar andere ideeën die botsen met die van jou, het zou mooi zijn als jullie dat beiden gewoon zouden kunnen accepteren en erachter kunnen komen dat jullie samenwerking niet werkt, zonder dat dat verder keihard gaat botsen. Maargoed, even de reactie afwachten nog dus. Kan me voorstellen dat het spannend is!

Succes nog verder met je zoektocht naar een andere stal!

Ja in mijn ogen is het een fatsoenlijk berichtje, ik geef aan dat ik hierover wil praten. Ik speel ook liever open kaart en zeg waar het op staat dan een smoesje te verzinnen en meteen m'n spullen te pakken, dat vind ik tegenover hen ook niet eerlijk. Al ben ik erg boos over sommige dingen, wil ik ze wel nog een kans geven zichzelf te verdedigen of een uitleg te geven. Ookal staat mijn keuze wel zo goed als vast... Dat ze hopelijk het anders aan pakken bij de volgende.

Dat ze niet antwoorden is natuurlijk niet zo positief en daar denkt mijn moeder ook zo over die wederom erg teleurgesteld is. Ze wou ze daarnet nog even bellen, maar heb gezegd nog even af te wachten tot morgen. Heb nu wel ook niet zo'n goed gevoel, want mijn paardje staat nog altijd bij hen en niet bij mij. Genoeg gekke mensen die de frustraties dan uiten op een dier. Hoef er niet aan te denken...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 11:28

Dit verhaal krijgt nog een lang staartje...

Ik ben vanochtend met hen gaan praten. Ze geven hem zogezegd genoeg eten en oppotten doen ze niet want dat gaat stinken. Maar eigenlijk is het allemaal mijn en mijn paard zijn schuld. Mijn paard is nooit gezond geweest. Ook niet voor hij naar hun kwam, dat virus en vitamine E was al langer aan de gang en ik heb hem daarvoor ook niet goed verzorgd. Ze zijn bang dat hij elk moment kan doodvallen en daarom willen ze hem zo snel mogelijk weg. Natuurlijk heb ik de dierenarts al gebeld en die zei dat dit echt pure onzin is en hij hooguit een maagzweer er nog bij kan hebben maar dit ook betwijfelt en dit echt wel recent is en Diallo totaal niet problematisch of kritiek is.

Blijkbaar heeft mijn paard ook al heel veel ontstekingen gehad (waar ik toch niets van wist) en heeft hij een kritiek verleden. Ahja, want wij kennen Diallo echt nog niet vanaf zijn 4 jaar. Ik ben hier enorm van verschoten en kan ze de nek omwringen dat je zo'n lef hebt om zulke zware beschuldigingen te doen over een paard dat ze nog maar een maand kennen. Diallo staat regelmatig op topicjes op bokt en hij staat regelmatig uitgelicht, en ik heb nooit een vinger gewezen gekregen dat mijn paard er niet gezond uitziet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:44

CalipsoLover schreef:
Dit verhaal krijgt nog een lang staartje...

Ik ben vanochtend met hen gaan praten. Ze geven hem zogezegd genoeg eten en oppotten doen ze niet want dat gaat stinken. Maar eigenlijk is het allemaal mijn en mijn paard zijn schuld. Mijn paard is nooit gezond geweest. Ook niet voor hij naar hun kwam, dat virus en vitamine E was al langer aan de gang en ik heb hem daarvoor ook niet goed verzorgd. Ze zijn bang dat hij elk moment kan doodvallen en daarom willen ze hem zo snel mogelijk weg. Natuurlijk heb ik de dierenarts al gebeld en die zei dat dit echt pure onzin is en hij hooguit een maagzweer er nog bij kan hebben maar dit ook betwijfelt en dit echt wel recent is en Diallo totaal niet problematisch of kritiek is.

Blijkbaar heeft mijn paard ook al heel veel ontstekingen gehad (waar ik toch niets van wist) en heeft hij een kritiek verleden. Ahja, want wij kennen Diallo echt nog niet vanaf zijn 4 jaar. Ik ben hier enorm van verschoten en kan ze de nek omwringen dat je zo'n lef hebt om zulke zware beschuldigingen te doen over een paard dat ze nog maar een maand kennen. Diallo staat regelmatig op topicjes op bokt en hij staat regelmatig uitgelicht, en ik heb nooit een vinger gewezen gekregen dat mijn paard er niet gezond uitziet.

Het verhaal krijgt alleen een lang staartje als je je laat verleiden om dat ervan te maken.
Gewoon inpakken en wegwezen, klaar en de groeten met je stalling. Beter voor jou, beter voor je paard.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:50

Wegwezen daar.
Ga kijken naar stallen waar je ziet dat ze ook nu buiten staan. Waar je ziet als je door de stal loopt dat elk paard er dik op staat.
Vraag gerust of je het hooi mag zien wat gevoerd word.
Denk je dat het een fijne stal is, ga dan vooraf duidelijk bespreken wat je wensen zijn.
Kijk dan naar de reactie, is die twijfelachtig wat anders zoeken :)

Succes.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:52

Maakt het net makkelijker toch? Zij willen je paard weg, jij wilt weg dus nieuw plekje zoeken, inladen en verhuizen

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:07

Terug naar de oude stal en dan maar volpension, dat is de beste optie lijkt me.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:10

Jord schreef:
Terug naar de oude stal en dan maar volpension, dat is de beste optie lijkt me.

Precies!

Mocht je dan alsnog niet tevreden zijn kun je op je gemak verder kijken. Je continue zorgen maken is ook niks.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 12:10

Maakt het makkelijker ja, maar ben hier wel enorm van aangedaan dat ik zulke verwijten naar mijn hoofd geslingerd krijg dat mijn paard gewoon een probleempaard is...

Vorige stal is al gebeld, helaas geen plaats meer en weten ook niet wanneer wel...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:13

Misschien kun je de omgeving hier neerzetten zodat andere BE bokkers je kunnen helpen? Helaas ken ik in België niks.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:17

Ach ik heb ook eens bij een oudere man gestaan die vond dat mijn paard een onopgevoed probleempaard was. Maar trek je niets aan van die loze uitspreken, is om hun eigen onkunde te verbloemen.
Bij mij liep hij als een mak lammetje naar de wei, ja bij hem trok en steigerde hij. Maar aan wie ligt het dan, het paard of hem zelf?
En zijn eigen paarden deden ook zo. Die liet hij dan ook maar halverwege erf los. Maar die waren wel opgevoed :=
Was toen ook tijd om te vertrekken, want dat word dan toch niets meer.
Ik had gelukkig snel wat gevonden, bloemetje mee genomen voor de "goede" zorgen en vertrokken.
Klaar beide blij.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:44

Duidelijk toch, wat je te doen staat. Nu niet gaan zitten miepen over uitspraken die je je aantrekt, gebruik die tijd liever nuttig om deze week nog een andere stal te vinden. Paard meenemen en de groeten. Aan zulke mensen heb je niks en je paard voelt zich er toch al miserabel. Wegwezen daar en snel!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 13:26

Ik zoek iets in het Waasland in de buurt van/in Sint-Niklaas. Niet zo gemakkelijk omdat Sint-Niklaas een stad is, maar daarrond wel veel platteland. Heb momenteel nog 3 stallen in mijn agenda staan deze week.

Ik weet dat ik dit misschien veel te hard aantrek en dit te dicht bij mijn hart laat komen, maar natuurlijk kwetsen zulke dingen wel. En zeker omdat ik er dan nog zo braaf en lief mee ben, want iedereen weet het toch altijd beter. Weer eens een lesje geleerd dat mensen gewoon niet te vertrouwen zijn.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:39

Stal Dreamhorses in Puivelde misschien? Waasland is ook niet mijn regio, ik ben van Lier.

Als het geld betreft is bijna niemand te vertrouwen. Wij zijn om die reden afgelopen zaterdag weer moeten verkassen. De gouden bergen die in de zomer werden beloofd, bleken in de winter helemaak anders te zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 13:49

xLes schreef:
Stal Dreamhorses in Puivelde misschien? Waasland is ook niet mijn regio, ik ben van Lier.

Als het geld betreft is bijna niemand te vertrouwen. Wij zijn om die reden afgelopen zaterdag weer moeten verkassen. De gouden bergen die in de zomer werden beloofd, bleken in de winter helemaak anders te zijn.

Daar ben ik gisteren inderdaad gaan kijken, maar zag er veel netter uit op de foto's dan dat het werkelijk was...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:53

Wanneer de stallen goed gestrooid zijn, de paarden voldoende buiten komen en goed gevoerd worden dan moet je soms door wat viezigheid heenkijken, het is geen beautysalon. Omgang en voeding is veel belangrijker dan alleen het uiterlijk van een stal.