Hoe krijg je een paardenstaart wit ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe krijg je een paardenstaart wit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:38

Paars is toch tegen geel?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:43

Shanna schreef:
Paars is toch tegen geel?

Paars en blauw staan tegenover geel/oranje in de kleuren cirkel. Dus zou alle 2 effect moeten hebben. Kon me ook herinneren dat de Cowboy magic Yellow out eerst blauw was. Maar nu is die paars geworden ook.
Ik weet dat witshampoo bij honden standaard blauw was vroeger ol mijn werk.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:43

Aan de mensen die de staart "laten weken in heet water'

Hoe doen jullie dit precies? Emmer op een stoel achter het paard? Zijn jullie niet bang dat het omvergestoten wordt en paardlief verbrand?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:04

Emmer heet water zelf omhooghouden met de staart erin. Niet neerzetten, zelf vasthouden en opletten zodat je opzij kunt stappen als dat nodig is. Geduld hebben is een schone zaak.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:03

Ik zette hem wel soms op een kruk, of hield hem met meerdere mensen omhoog. Een kruk is goed te doen als het paard een pluk hooi voor zich heeft liggen en gewend is om stil te staan op commando. Dan sta ik er wel naast en houd het handvat vast, maar dat heb je niet al dat gewicht in je handen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:17

Emmer hoeft niet helemaal vol he... dan is het inderdaad niet zo goed vol te houden

Salsjoeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:43

Ik til de emmer altijd gewoon op, als je het op een krukje gaat zetten krijg je dat ze het gaan omschoppen :))

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:48

Zilvershampoo van FUDGE!!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:22

Ik ben echt ontzettend lui (en mijn paarden er gewoon heel erg aan gewend). Dus ik heb een poetstal met een balk erboven. Over die balk knal ik een touw. Die klik ik vast aan een emmer op de juiste hoogte. Daar gaat dan staart in.

Wel aan laten wennen he, anders schrikken ze zich de blubbers als ze eens hun staart willen wiebelen.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 09:53

Veulen84 schreef:
Ik ben echt ontzettend lui (en mijn paarden er gewoon heel erg aan gewend). Dus ik heb een poetstal met een balk erboven. Over die balk knal ik een touw. Die klik ik vast aan een emmer op de juiste hoogte. Daar gaat dan staart in.

Wel aan laten wennen he, anders schrikken ze zich de blubbers als ze eens hun staart willen wiebelen.

Dat is wel slim en minder zwaar om de emmer vast te houden.

Gisterenochtend helaas niet de staarten van mijn paarden kunnen wassen met baking soda. Er was niemand thuis dus kon ik geen warm water vragen. Ook helaas geen foto´s kunnen maken , mijn gsm is dood. ( laten vallen in de wc :( )

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:07

Zilver schampoo moet je wel 10 a 15 min laten intrekken. Ik gebruik ook gewoon Biotex groen vloeibaar, ook laten intrekken als een voorwas zeg maar. Betadine schampo gaat ook goed.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:47

Wat zou de aanrader zijn als je geen emmer wilt gebruiken en uit de waterslang geen warm water komt?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 16:30

Rivano schreef:
Wat zou de aanrader zijn als je geen emmer wilt gebruiken en uit de waterslang geen warm water komt?

Tja wassen met koud water? Ik was nooit met warm water hoor...
Enige wanneer ik het water wat warmer maak is als het buiten enorm koud is, maar dat is meer voor mijn handen :o

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:00

Rivano schreef:

Ik gebruik dan Farnam White Brite. Mare Babyshampoo gaat ook goed in koud water. Ik gebruik altijd de no-soap variant voor het hoofd en dat maakt ook wel goed schoon.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:41

Ineke2 schreef:
Rivano schreef:

Tja wassen met koud water? Ik was nooit met warm water hoor...
Enige wanneer ik het water wat warmer maak is als het buiten enorm koud is, maar dat is meer voor mijn handen :o

Haha, heb het inderdaad wat vreemd omschreven. Maar bedoelde inderdaad welk product goed werkt met alleen koud water (tuinslang), zonder een emmer te hoeven gebruiken om de staart in te weken.

Werkt bijvoorbeeld Betadine shampoo of de zilvershampoo van kruitvat even goed met koud water?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:43

Ik was altijd met koud water en alle producten die ik tot nu toe heb gebruikt werken prima. De zilvershampoo van de kruidvat werkt prima.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:29

Paardlief haar staart vandaag onder handen genomen.
Eerst 10/15 min laten weken in water met wit waspoeder. Daarnz uitsloepen en gewassen met dreft. Dit uitgespoeld en gewassen met betadine shampoo.
Daarna ingevlochten.

Bog steeds niet wit.. Onderaan een erg bruine schijn. Denk dat het er gewoon uit moet groeien nu

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:41

Ik heb vloeibare groene zeep gekocht , de 1e 3 supermarkten waren uitverkocht met driehoek vloeibare groene zeep...
Maar gelukkig de 4e had het, dus deze week ga ik proberen...
Ik maak een voor en na foto!!

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:10

ik heb zeep vd Epplejeck, is van NAF de pimy my pony. klinkt heel zoet maar het werkt zo goed haha, ik laat hem in de staart altijd wat langer intrekken, was intussen alle voetjes van hem. ook die van mijn staat 24/7 buiten in de modder, dus ik ben heel wat gewend :D

https://www.ej.nl/paard/poetsen-toilett ... 11467.html