Paard haar verven?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Paard haar verven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:53

Verven zou ik niet doen. Ik weet niet of het voor paarden bestaat en of Hero p echt wit haar werkt. Maar ik show mijn border collies. Mijn teef is zwart maar krijgt van de zon een bruine schijn. Ik was haar met shampoo voor zwarte honden (enkel haar zwart niet haar wit), hier zit lichte kleurstof is en wordt ze mooi zwart. Met mijn bruine idem voor bruin. Maakt de kleur net wat egaler, maar of dit een witte haar bruin gaat maken twijfel ik aan

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:00

Zoe_97 schreef:
Verven zou ik niet doen. Ik weet niet of het voor paarden bestaat en of Hero p echt wit haar werkt. Maar ik show mijn border collies. Mijn teef is zwart maar krijgt van de zon een bruine schijn. Ik was haar met shampoo voor zwarte honden (enkel haar zwart niet haar wit), hier zit lichte kleurstof is en wordt ze mooi zwart. Met mijn bruine idem voor bruin. Maakt de kleur net wat egaler, maar of dit een witte haar bruin gaat maken twijfel ik aan

Voor paarden heb je ook zulke shampoo en conditioners. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat het een duidelijk langdurig effect geeft op witte haren.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:07

Remark schreef:
Wat een moraalridders hier zeg :roll: . Jullie gebruiken zelf vast geen makeup en scheren je oksels niet?

Ts vraagt naar een paardvriendelijke manier om haar te verven. Wat is dan precies jullie probleem? :+

Edit; ts ik wou dat ik een idee voor je had, maar helaas... Ik ga er wel eens goed overna denken!

Dit dus.

TS ik ken iemand die hetzelfde probleem had, die heeft het uiteindelijk met gewone mensen haarverf opgelost. Wel een of andere speciale biologische voor de gevoelige huid en ze heeft het eerst op een plekje onder zijn buik geprobeerd waar de zon niet op kwam mocht hij een reactie krijgen. Dat is uiteindelijk heel mooi geworden en paard had er verder geen last van.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:11

Kennis van mij heeft een paard die een flinke wond op haar buik heeft gehad door een hek waar ze niet echt door heen paste maar dit wel dacht te kunnen.
Die plek is deels wit geworden. Het zit een klein beetje ter hoogte van de spoorplek, iets meer erachter... maar omdat ze er toch regelmatig commentaar op kreeg en scheve gezichten van jury's (zij rijdt trouwens altijd zonder sporen :') ) is ze het gaan verven.
Zij verft het altijd met een speciale vegan verf die ze uit amerika koopt:
https://hennahut.com/horse_hair_dye/

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:45

Remark schreef:
Wat een moraalridders hier zeg :roll: . Jullie gebruiken zelf vast geen makeup en scheren je oksels niet?

Ts vraagt naar een paardvriendelijke manier om haar te verven. Wat is dan precies jullie probleem? :+

Edit; ts ik wou dat ik een idee voor je had, maar helaas... Ik ga er wel eens goed overna denken!

Make-up gebruik ik en ja mn benen en oksels onthaar ik wel. Maar dat doe IK bij MEZELF.
Niet een dier, oh hemeltje beest heeft witte haartjes. Laten we het bedekken.
Misschien kan je beter een paardenboerka gaan uitvinden ipv met chemische zooi dit gaan oplossen. En ja er zal vast een natuurlijk middel bestaan, maar kom op zeg.

Dat in de fokkerij zwarte friesen zwart worden gemaakt wil niet zeggen dat je dat voorbeeld moet gaan volgen ;)

Ik heb een fjord, ben gevallen voor zn karakter niet zn uiterlijk. Had ik hem dan bont moeten verven? Ik wilde namelijk een tinker hebben. -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:17

Wat een optie is is de plekjes even met een scheermesje scheren om te zien of de verkleuring enkel in het haar of ook in de huid zit.
Als het echt enkel het haar is, kán het zijn dat ze na epileren (aka. Gewoon eruit trekken dus) weer in de oorspronkelijke kleur terug komen. Maar weet niet hoe groot ze zijn en of dat überhaupt een optie is...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:19

TS: bij de diverse western shops kun je spuitbussen kopen met spray in allerlei kleuren!
Daar kun je een spuitbus bestellen in de kleur die je wilt.
Met name in de Halter Klasse in de Western worden deze gebruikt om bv 4 gelijke zwarte benen te maken,
was je er ook zo weer af.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:34

Onali schreef:
Remark schreef:

Make-up gebruik ik en ja mn benen en oksels onthaar ik wel. Maar dat doe IK bij MEZELF.
Misschien kan je beter een paardenboerka gaan uitvinden ipv met chemische zooi dit gaan oplossen. En ja er zal vast een natuurlijk middel bestaan, maar kom op zeg.

Dat in de fokkerij zwarte friesen zwart worden gemaakt wil niet zeggen dat je dat voorbeeld moet gaan volgen ;)

Ik heb een fjord, ben gevallen voor zn karakter niet zn uiterlijk. Had ik hem dan bont moeten verven? Ik wilde namelijk een tinker hebben. -O-

Nou verf hem lekker bont, wat heeft je fjord er voor last van?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:37

Anne_GTI schreef:
Paard heeft 1 compleet Wit voorbeen. Daardoor lijkt het door optisch bedrog niet zuiver in de uitgestrekte draf. Met een zwart geverfd been gingen de punten voor deze onderdelen behoorlijk omhoog. Paard liep grandprix. Het was een paard van Annemiek van de Vorm. Ik meende incredible maar dat laatste weet ik niet 100 % zeker. Paard had er geen last van. Die stond hooguit 1x per 2 maanden wat langer op de wasplaats.

Ik zeg lekker bijwerken als je je eraan ergert. Daar krijgt je paard niet snel iets van. Je zou het net als bij je eigen haar verven eerst op een heel klein stukje kunnen proberen.

Ook met zwart been was hij niet helemaal zuiver hoor. :x

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:29

Onali schreef:
Remark schreef:

Als jij dat zo graag wilt en het niet schadelijk is voor je paard, why not? :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:30

Remark schreef:
Onali schreef:
Had ik hem dan bont moeten verven? Ik wilde namelijk een tinker hebben. -O-

Omdat ik iets heb wat gezond verstand heet ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:35

Je kan gewoon haarverf kopen die ook voor mensen word gebruikt. Kan geen kwaad.

Word met heel veel paarden gedaan voor keuringen enz

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:42

Ik verf mijn haar blonder dan dat ik van mijzelf heb. Ik heb echt geen gezond verstand 8)7

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:08

Ponyweb.eu heeft ook verschillende producten om een litteken of witte haren weg te werken voor een show, wedstrijd of fotoshoot. Is gewoon een pasta, te vergelijken met kalk maar dan gekleurd, blijft dus geen uren/dagen zitten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:14

Citaat:

...het reukvermogen van een paard is vele malen sterker dan van een mens.
"Iets" op de snoet van een paard smeren - dan moet het wat mij betreft compleet geurloos zijn.

Een paar uur tijdens een keuring is 1 ding, maar uit de OP begrijp ik dat het om een constante aangelegenheid gaat.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:42

Als dat zo is, dan moet het product indd geurloos zijn.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:52

Onali schreef:
Remark schreef:

Oe... mijn aandacht heb je...

Dat zou grappig zijn. :7

En paarden make-up bestaat ook al zo lang. Ik ben er niet zo van maar vind het prima wanneer anderen het doen. Tenzij ze kleuren bij een keuring (bijv. Fries) of bij verkoop. Dan is het gewoon misleiding. Maar verder.. ach ik vind het best!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:59

Onali, misschien wil je het gewoon niet lezen hoor...
Wellicht omdat het altijd nog leuker is om je mening op deze nanier te verkondigen dan dat je gewoon echt goed leest... Maar TS heeft al een paar keer aangegeven dat ze op zoek is naar een natuurlijk product...
Dus waar haal jij dan precies die chemische zooi vandaan?

TS ik kan het mij wel voorstellen dat je het wil verfen.
Ik heb een zwart paard en bij elk witte haartje voel ik mij schuldig omdat ik het wondje niet heb kunnen voorkomen en omdat mijn knappe paard een baschadiging heeft opgelopen.

Ik zou daar ook niet steeds aan herinnert willen worden als het op een prominente plek zoals in het gezicht zit.

Ook ik zou gaan voor een haarmiddel wat zo geurloos mogelijk is op een natuurlijke basis.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:45

Vraag me gewoon af of de voorstanders van dit over een paar jaar (of jullie zitten er al) aan de botox gaan.

Ik vind dit gewoon te idioot voor woorden. Als je wondjes ed lelijk vind dan had je een hobbelpaard moeten nemen. Die kan je opnieuw in de lak zetten ;)

Voor een keuring/ wedstrijd, ach waarom niet. Maar puur omdat je paard niet perfect is, want feitelijk draait het daar om, nee belachelijk.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 00:39

Heb je al gedacht aan wenkbrauwgel? Je hebt ze met van die mascara borsteltjes en bruin.
Goed kijken naar het product natuurlijk voordat je het erop zou gaan smeren qua (allergische) reactie.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 05:05

Beetje sneu voor het paard dat de eigenaar een pasr witte vlekjes zo ontsierend vindt dat ze er niet mee kan leven... hoop dat paardlief geen kolletje heeft... hoe zijn die littekens ontstaan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 06:33

Ik heb het weleens gedaan, paard heeft er niets over gehouden hoor. Maar het was eenmalig, niet op regelmatige basis.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:44

Onali schreef:
Vraag me gewoon af of de voorstanders van dit over een paar jaar (of jullie zitten er al) aan de botox gaan.

Ik vind dit gewoon te idioot voor woorden. Als je wondjes ed lelijk vind dan had je een hobbelpaard moeten nemen. Die kan je opnieuw in de lak zetten ;)

Voor een keuring/ wedstrijd, ach waarom niet. Maar puur omdat je paard niet perfect is, want feitelijk draait het daar om, nee belachelijk.

Vind je lezen nou echt zo moeilijk of heb je gewoon gebrek aan empathie?

Maar voor jou gemoedsrust zal ik je vragen wel beantwoorden hoor... Maar dan hoop ik wel dat je dit keer wel leest...

Ouderdom hoort er bij, dus nee, ik ga niet aan de botox en de pony hoeft niet aan de verf als hij grijs wordt.

Over wondjes voel ik mij schuldig en daar hoef ik niet steeds aan herinnert te worden dus ik kan mij voorstellen dat ts die met verf op natuurlijke basis zou willen wegwerken.

Jij vind het te gek voor woorden dat mensen hun paard willen verfen ik vind het juist weer te gek voor woorden dat jij je niet kan verplaatsen in andere ipv hier met allemaal onzin aan komt om je punt te maken. Ga werken aan je empathisch vermogen, dan kom je nog eens ergens...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:47

Misschien moet jij het woord empathie opzoeken ;)

Ik ga Temmen op je want je gaat me nu persoonlijk aanvallen enkel en alleen omdat ik hier tegen ben.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:12

M_D_H schreef:
TS ik kan het mij wel voorstellen dat je het wil verfen.
Ik heb een zwart paard en bij elk witte haartje voel ik mij schuldig omdat ik het wondje niet heb kunnen voorkomen en omdat mijn knappe paard een baschadiging heeft opgelopen.

Ik zou daar ook niet steeds aan herinnert willen worden als het op een prominente plek zoals in het gezicht zit.

Ook ik zou gaan voor een haarmiddel wat zo geurloos mogelijk is op een natuurlijke basis.

Sorry maar dan moet je een houten paard kopen.. laat je paard lekker paard zijn. Een wondje kan hij zo oplopen omdat hij gaat spelen met een ander paard.

Nee. Waarom verf erover heen? Gebruik dan dat speciale haar krijt wat geurloos is.. of iets op waterbasis. Moet je paard er altijd tip top bij lopen in zijn stal dat het niet op waterbasis kan? Je geeft aan voor langer zichtbaar. Laat het paard paard wezen. In de vrije natuur komt Freek Vonk ook niet alles tip top in orde maken hoor.