Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Floortz schreef:Zo gaat het heel vaak bij pensions, en ik zou heel snel een betere plek gaan zoeken. Dit is niet zoals het hoort. Als de grasmat belangrijker is dan het welzijn, rap wegwezen.
joyce B schreef:Floortz schreef:Zo gaat het heel vaak bij pensions, en ik zou heel snel een betere plek gaan zoeken. Dit is niet zoals het hoort. Als de grasmat belangrijker is dan het welzijn, rap wegwezen.
Dat de grasmat heel moet blijven is niet het probleem. Dat vind ik hier ook. Een vertrapte wei zonder water en ruwvoer is ook geen welzijn.
Het probleem zit hem in te veel paarden in te kleine (natte) paddock zonder water en voer voor te veel uren.
Jullie zouden als groep het aan kunnen kaarten bij de staleigenaar. Zijn jullie bereid hem of haar tegemoet te komen in de kosten om de paddocks op te knappen? Als je dat gelijk aan kunt geven is de eigenaar misschien welwillender om mee te denken.
Bij de ingang zijde 3 tot 4 meter diep bestraten en dan langs de omheining een paar slowfeeders neerzetten of ophangen en dan de moeder afschrapen en schoon zand op de resterende meters kan veel verschil maken. Ze staan dan droog op de verharding, de kunnen eten en dat ik de grond valt kan makkelijk schoongemaakt worden. En er is nog genoeg zand om te liggen en rollen. Het blijft klein maar kan wel efficiënter gebruikt worden door de paarden. Ze zullen meer op de stenen bij het hooi blijven waardoor het zand ook beter blijft. Mits netjes uitgemest elke dag!
Dit kost wel geld maar met 4 paarden per paddockje en een goedkope partij tegels of stenen/klinkers of zelfs rubber matten en een minikraantje kun je met een kleiner budget ook een eind komen.
Maar misschien is het wel verstandig om eerst eens goed rond te kijken en informeren op andere stallen hoe het er daar uit ziet en hoe ze de paarden daar verzorgen.
Jullie paard kan nu in elk geval wel een aantal uur per dag naar buiten en afhankelijk van de regio is dat soms al bijzonder.
toevoeging
250,- per maand o.ge ING Zwolle... Ik neem aan dat je daar een binnenbak bij hebt? Dan is dat een heel normale prijs. En vaak zijn de stallen met binnenbak ook de stallen waar de paarden minder naar buiten kunnen. Dan snap ik dat mensen toch blijven hangen...die binnenbak is wel belangrijk voor veel mensen.
Als Het alleen buitenbak is dan zou je toch echt iets anders binnen budget moeten kunnen vinden!
missfalki schreef:Ik merk sowieso in mijn zoektocht dat naar buiten in de winter hier in de omgeving geen vanzelfsprekendheid is :-( :-(
Dat verbaasd me, in deze omgeving toch wel veel zandgrond ....
Groet Karin.
missfalki schreef:Even gegoogeld op stalling Zwolle en vond 4 advertentie's (via marktplaats
advertentie nummers 1125067674 en 1207842803 en 1206330606 en 1206149936
Hopelijk gauw iets geschikts gevonden![]()
Groet Karin.
dejong_wever schreef:pol1 schreef:[ [url=m/0m2adT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij werken met hooibakken op de paddocks en slowfeeders voor op stal!
Mensen moeten hier wel hun eigen paddock bijhouden ( mestvrij houden en losse hooi verwijderen)!
Vrees dat een andere stal enige optie is!
Waar haal je dit soort bakken?
Koekie73 schreef:Hai Karin, ik had je MP advertenties gezien, die had ik zelf ook al eerder gezien.
Daar zit stal equus tussen en daar ben ik totaal geen fan van (al ervaring mee) en die andere 2 daar staan maar 2 of 3 paarden en van 1 weet ik dat dat 2 volwassenen zijn. 's Avonds moet daar een donkere weg oversteken naar de bak :-(
Mijn dochter is bijna 12 en wil graag met 1 of 2 leeftijdsgenootjes af en toe in de bak kunnen rijden. Zij wordt niet gelukkig van een plek waar niet een beetje leven in de brouwerij is (en dat hoeft echt geen grote stal te zijn, maar 1 of 2 leefstijdsgenootjes waar ze af en toe mee af kan spreken vind ik voor haar wel wenselijk)