Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Niekoezz schreef:Ohja, wat ik dus vergeten te zeggen was, is:
1) Als we op baister gaan rijden hebben we altijd een probleem. Hij heeft allemaal knikkers (dikke poepklodders) onder zijn buik zitten die we amper weg krijgen. het word steeds meer, als het heel erg word knippen we het af. Is dit erg, wat is een tip om het weg te krijgen?
2) Als we gaan opzadelen, wat we verschillend doen, in de wei en ik de stal, gaat hij altijd bokken enzo. Als hij de stal uitgaat doe ik de teugels zo vast houden dat ze niet meer om zijn nek zitten. Als hij probeert weg te galopperen ren ik altijd een stukje mee en dan beetje aan zijn mond trekken, meestal luistert hij wel,hoe kunnen we dit afleren?
alsk nog wat tevragen hebk vraagk het zo wel.
kuskus aniek
PS de hoef van baister begint al te scheuren tot bovenaan, wat kunnen we hier aan doen?
Alet schreef:daar is ook wat voor te zeggen.. het is goed bedoeld van jullie als het gaat zoals je omschrijft. maar wees niet bang; een paard leert zoiets echt niet af! net als fietsen eigenlijk!
maar we gaan wel door maar we doen het bit ook in om hem toch een beetje beweging te geven met het lopen.... want dan krijgt hij beweging en dan heeft hij het bit in dus.... drom doen we het hoofdstel in
dus...