Wat heb ik te accepteren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:47

gekvanfleur schreef:
Wij hebben een eigen bak.
Dus ik doe er alles in, ook los longeren ed.
Maar dat zie je dan ook echt wel hoor! En wij hebben een van de beste bakken die er is. Altijd te rijden.
Kan mij best voorstellen dat eigenaren van een pension dat niet willen.

Nou Fleur, dan ben ik wel benieuwd wat die "een van de beste bakken die er is" voor bak is...
Want ik had ook maar 2 bak, daar stond m'n paard zo'n 5 uur per dag los in, ik longeerde er, reed er, sprong er (onder het zadel en vrij) en die bak was altijd perfect op het hoekje bij de ingang na... Niks van te merken dat daar een paard af en toe uit d'r plaat ging...
Was ook nog is een buitenbak trouwens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-17 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:48

gekvanfleur schreef:
Wij hebben een eigen bak.
Dus ik doe er alles in, ook los longeren ed.
Maar dat zie je dan ook echt wel hoor! En wij hebben een van de beste bakken die er is. Altijd te rijden.
Kan mij best voorstellen dat eigenaren van een pension dat niet willen.

Maar waarom kan niemand dan vertellen hoe je het verschil merkt tussen los lopen en met een persoon erop?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:53

Jildau schreef:
Maar waarom kan niemand dan vertellen hoe je het verschil merkt tussen los lopen en met een persoon erop?

Verschil tussen rijden en los gooien is toch niet zo moeilijk te bedenken, namelijk rolplekken, gaten graven, gaten door grof afzetten, of juist noodremmen en dergelijke.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:11

cobiie schreef:
Jildau schreef:

Verschil tussen rijden en los gooien is toch niet zo moeilijk te bedenken, namelijk rolplekken, gaten graven, gaten door grof afzetten, of juist noodremmen en dergelijke.

Maar bij losgooien en vrijspringen ga je toch niet in de kantine zitten thee drinken? Iedereen hier zegt dat wanneer zonder toezicht niet mag, dat begrijpelijk is. Dus dat is allemaal niet van toepassing.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:32

Jildau schreef:
cobiie schreef:

Maar bij losgooien en vrijspringen ga je toch niet in de kantine zitten thee drinken? Iedereen hier zegt dat wanneer zonder toezicht niet mag, dat begrijpelijk is. Dus dat is allemaal niet van toepassing.

Genoeg paarden die dit doen terwijl baasje aan de andere kant van de bak staan, juist bij opjagen kan je flinke gaten krijgen door afzetten en remmen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:32

Jildau schreef:
cobiie schreef:

Wel eens een bak gezien als een reiningruiter gereden heeft ;)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:37

DubbelDun schreef:
Jildau schreef:
cobiie schreef:

Wel eens een bak gezien als een reiningruiter gereden heeft ;)

Absoluut, die hebben ook liever een andere bakbodem dan dressuur- en springruiters.

DubbelFun

Re: Wat heb ik te accepteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:54

Ik doelde meer op het feit dat dressuurruiters die ook liever niet in de bak hebben ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:01

Sclimpre schreef:
Ik denk dat het eenvoudig is : de pensionhouder bepaalt wat er wel of niet mag. De klant kiest of hij wel of niet blijft.
Hier klinkt het als een misverstand, springen mag en de pensionhouder dacht waarschijnlijk dat het onder het zadel was.

Mogelijk een miscommunicatie en of juist niet, maar vonden ze dat het tegenviel dat haar paard toch wel teveel kuilen en schade maken in de rijbak terwijl TS aangaf dat haar paard geen kuilen maakt, dat is ook mogelijk en dat ze daarom nu zeggen, nee omdat het toch in de praktijk flink tegenvalt.

En ik lees toch wel dat haar paard wel schade maakt aan de bodem en dan is het gewoon klaar en niet meer vrij laten springen. Paard kan vallen en of schrikken en dan enorme kuilen maken in de rijbak en dat is niet leuk voor de andere stalgenoten of voor de dochter als ze willen rijden. Vrijspringen of losgooien, dat is voor mij zelfde of het nou onder toezicht is of niet, paard loopt vrij rond en kan gek doen en daar maak ik dus zelf ook geen onderscheid in.

Dus ik begrijp het wel en ook vooral gelijke monikken en gelijke kappen, wel zo eerlijk ook.

Je hebt ook met medegebruikers rekening te houden en niet alleen met jezelf en je eigen plezier.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:31

Jildau schreef:
pol1 schreef:
Tja..
Losgooien mag hier in paddock, wei en longeerton!
Vrij springen in de bak is niet toegestaan.. we hebben t over een bak van dik 30.000 euro!! Daar moet je heel wat stallen voor mesten!
De meeste pensiongasten realiseren dat zich niet.
En nee onze paarden hebben geen gezondheidsklachten!

Ik realiseer mij zeker dat dat geld kost maar ik snap serieus het verschil tussen los lopen en met iemand erop niet. Ben echt benieuwd waar jullie aan merken dat los in de bak galopperen zoveel slechter is dan onder het zadel.

Mag je dan wel een aantal voltes op dezelfde plek rijden? Mag je hogere dressuuroefeningen gaan oefenen?

Los kunnen paarden enorme kraters slaan, racen.. moet je eens kijken hoe je bak er dan uitziet!! Nee bij mij gebeurt t absoluut niet..geen denken aan!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:52

anjali schreef:
Jildau schreef:
Ik hou niet zo van "bak-gezeik". Een bak is er toch om gebruik van te maken? Niet los zonder toezicht vind ik nog begrijpelijk maar of je nou dressuurt of springt of longeert of lange lijnen doet of nog wat anders.. Daar is een bak toch voor?

Inderdaad zeg,een bak is toch om gebruikt te worden. Onze paarden kunnen toch al zo weinig bewegen in de verstedelijkte maatschappij,als ze nou ook in de bak niet meer los mogen,dan krijgen ze echt wel gezondheidsklachten.

Wat een kulreden. Als je paard het moeten hebben van loslopen in de bak als jij er bent dan ben je sowieso niet lekker bezig natuurlijk.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:05

Afbeelding

Zomaar een bak waarin alles mag :D
Momentje later werd hier tegelijk gereden en gesprongen.

Hoop voor ts dat eruit komt , en fijn mag trainen met haar paardje zoals ze zelf wilt.
Laatst bijgewerkt door Peetstap op 30-09-17 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:09

Is even een totaal andere en off topic discussie , bitje roomser dan de paus...

maar ken toch echt zat PS hier in de buurt waar de paarden er amper uit komen in het niet weide seizoen.
Die paarden mogen dankbaar zijn dat ze eens per dag mogen dollen ,alleen of met wat mazzel met maatje , in een bak....

EDIT: quotes eruit gehaald.
Laatst bijgewerkt door Peetstap op 30-09-17 13:19, in het totaal 2 keer bewerkt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:13

Peetstap schreef:
maar ken toch echt zat PS hier in de buurt waar de paarden er amper uit komen in het niet weide seizoen.
Die paarden mogen dankbaar zijn dat ze eens per dag mogen dollen ,alleen of met wat mazzel met maatje , in een bak....

Klopt. Die eigenaren zijn dus niet lekker bezig, heeft dus totaal niets te maken met al dan niet los mogen in de bak.

Wil je de quote even repareren in je bericht? Nu staat de opmerking waar ik het totaal niet mee eens ben onder mijn naam.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:56

Peetstap schreef:
[ [url=m/wZJEma.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zomaar een bak waarin alles mag :D
Momentje later werd hier tegelijk gereden en gesprongen.

Hoop voor ts dat eruit komt , en fijn mag trainen met haar paardje zoals ze zelf wilt.

Eerlijk gezegd vind ik dit een normale bak.