Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Change3x schreef:Ik begrijp het best dat mensen hun paard die niet meer beter wordt niet op een stalling van €300 euro per maand willen plaatsen.
Het gratis willen vind ik ook overdreven, kun je het niet betalen dan kun je kijken of iemand nog een weidemaatje zoekt of je paard laten afmaken.
Margee schreef:Change3x schreef:Ik begrijp het best dat mensen hun paard die niet meer beter wordt niet op een stalling van €300 euro per maand willen plaatsen.
Het gratis willen vind ik ook overdreven, kun je het niet betalen dan kun je kijken of iemand nog een weidemaatje zoekt of je paard laten afmaken.
Dan mag een ander dus de kosten van jou overnemen? Kunnen ze ook een weidemaatje nemen waar ze nog wel iets mee kunnen doen en waar de verwachting om heel close te worden met de DA iets minder is.....
Gini schreef:ikke schreef:Ehm, een paard weet niet dat ie een jaar te vroeg dood gaat, wel dat ie een dag te laat gaat.
Jep, maar met dat argument kun je dingen tot in het absurde gaan goedpraten. Met dat argument zou je zelfs kunnen verdedigen dat iedere driejarige met een OCD bij voorbaat al ingeslapen moet worden. Want dan zijn we er zeker vroeg bij en gaat die zeker geen pijn krijgen aan dat gewricht.
Gini schreef:ikke schreef:Ehm, een paard weet niet dat ie een jaar te vroeg dood gaat, wel dat ie een dag te laat gaat.
Jep, maar met dat argument kun je dingen tot in het absurde gaan goedpraten. Met dat argument zou je zelfs kunnen verdedigen dat iedere driejarige met een OCD bij voorbaat al ingeslapen moet worden. Want dan zijn we er zeker vroeg bij en gaat die zeker geen pijn krijgen aan dat gewricht.
Change3x schreef:Ik begrijp het best dat mensen hun paard die niet meer beter wordt niet op een stalling van €300 euro per maand willen plaatsen.
Tessa_2015 schreef:Vorig jaar kocht ik mijn kleine shet tessa enzo kwam ik op de stal waar ik sta.
Hier liep een vrouw rond die een 23 jarige merrie had. Ze had haar zelf 14 jaar.
De vrouw roste het beestje echt af en in de verzorging qua voeding ed. schorte aardig wat...
Omdat ik zo meelij met het beestje had nam ik veel van de verzorging zoals eten geven en een deken opdoen enzo over.
In dec zat er een slot op de stal als waarschuwing! Ze had een flinke achterstand in betalen... Ik bel haar en ze zegt gewoon.. Dan gaat ze maar naar de slacht... Ik heb het met haar geregeld dat ik betaalde haar de slachtprijs ( wat natuurlijk gelijk door ging naar de staleigenaar) en een betalingsregeling voor haar die ze met gemak na zou kunnen komen. Ik was eigenaar en zij de verzorgster. Contractueel vast gelegd..
Om een lang verhaal kort te maken.. 2 dagen later knallende bonje ze is woest vertrokken .
Nu 9 maanden later staat er een schitterende opoe in de wei en hebben we van haar nooit meer iets gehoord.
Soms snap ik er geen bal van...
Margee schreef:Gini schreef:Fictieve situatie: ik heb een hond van 16 jaar, buiten de leeftijdsgebonden artrose en het feit dat ik wat vaker naar buiten moet om hem/haar te laten plassen, is die gezond. Echter heb ik flyball ontdekt en ik vind dat supercool. Mijn oude hond kan dat echter niet en geld voor twee honden, nou dat is er niet. Ik wil een nieuwe pup. Ik ga naar de DA en laat mijn oude hond inslapen.
Dus nu ben ik een verantwoord baasje? Ik heb verantwoordelijkheid genomen over mijn oude hond?
Nee toch? Ik heb mijn oude hond gedumpt omdat ik een pup wilde. Dat je het beste kiest van twee kwaden maakt het niet opeens een nobele keuze.
Ik heb er geen probleem mee als mensen hun paard laten inslapen omdat ze het dier beu zijn. Maar ga jezelf dan alsjeblieft niet op de borst kloppen dat je zo verantwoord naar je paard toe bent geweest.
V.w. het verhaal van de hond betreft, dan heb je voor je eigen plezier gekozen. Niet voor de bestwil van de hond, die had het nog heel gezellig. Verhaal klopt trouwens niet helemaal.... Een nieuwe pup kost ook geld, aankoop/entingen e.d. terwijl de oude hond blijkbaar nog prima rondhobbelt zonder veel kosten.