[VOLG] Een eigen stal? Klussen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iriswolf

Berichten: 200
Geregistreerd: 26-04-14

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:39

Heel mooi ik volg ook!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:29

Fijn dat jullie zoveel hulp hebben gehad!

Voornamelijk het erf wordt aangepakt toch?

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 00:17

Heerlijk! Wat een mooi erf! Dat is toch echt de droom voor iedere paardenliefhebber. :D
Ik volg!

XladyX

Berichten: 1371
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:29

Wauw dit is inderdaad prachtig, echt een droomhuis! Ik volg ook heel graag.

Dalie
Berichten: 81
Geregistreerd: 08-08-17
Woonplaats: Nederland

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:49

Ik ga ook volgen! Ziet er heel leuk uit, vooral de woning zelf, ik zou daar wel willen wonen :j
Ben benieuwd hoe het er later uit komt te zien.

- is zelf klussen niet zwaar? Ik zou zo me armen breken %) -

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:06

Erg gaaf dit!

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:51

PureHeart schreef:
Ik ga ook volgen! Ziet er heel leuk uit, vooral de woning zelf, ik zou daar wel willen wonen :j
Ben benieuwd hoe het er later uit komt te zien.

- is zelf klussen niet zwaar? Ik zou zo me armen breken %) -

Je mest toch ook stallen uit? :') Dat vind ik persoonlijk ook altijd zwaar en klussen vind ik even zwaar. Alleen al omdat je de dag erna spieren voelt die je normaal nooit voelt..

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:19

wauw wat een droom! ik volg :)

Kaulitz

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Huissen

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:49

Wauw wat gaaf dit, wat een plaatje zo alles bij elkaar!
Heel veel succes nog in de toekomst.

ApplePapple

Berichten: 2744
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:24

Ooh wat een geluk heb jij! Wat ziet het er heerlijk en prachtig uit <3 Echt een paardenmeisjes droom!
Ik volg mee, ben ontzettend benieuwd hoe het er straks uit ziet!

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 21:43

Hallo! Weer even een update!

De week na de klusdag hebben we ons echt heel erg in het zweet gewerkt. We zijn voornamelijk bezig geweest met de veldschuur. De vorige eigenaar had er een ''binnen longeercirkel'' van gemaakt. Dat zand wat dus op de bodem lag hebben wij er met z'n alle uitgeschept. Dat was me toch een drama. Het zand was net beton, dus het scheppen was erg zwaar. Ik kreeg het zand niet kapot met een schep en mijn volle gewicht, dat heeft me ook echt een paar dagen mijn rug gekost.

Mijn lieve oma en opa hebben veel bomen die overgroeid waren wat bij gesnoeid, ja ja, de stapmolen was weer bereikbaar! Het huis is schoon gemaakt en de bel is weer gemaakt, hoe fijn is dat!

Vanaf dag één was ik met de stallen bezig, gek hè?! Ik wil natuurlijk mijn paardjes zo snel mogelijk aan huis. Op dag twee, de klusdag (2 september), hebben we met z'n alle alle stallen schoongeveegd. Zo schoon mogelijk natuurlijk, want we wilde er graag met de hogedrukspuit doorheen. Toen alles was schoongeveegd hadden mijn twee neven de putten doorgespoeld omdat die helemaal vol prut zaten. Die putten hadden we nodig omdat de hoge drukspuit natuurlijk veel water achterlaat. Toen is mijn nichtje daarna direct begonnen met de eerste vier stallen uitspuiten.

Dag 3 (3 september), een tegenslag: de stallen moesten opnieuw. De vier stallen in het hoekje waren de enigste die gedaan konden worden omdat eerst het dak stofnest/spinnenweb vrij moest zijn. We zijn tot laat in de avond bezig geweest om alle plassen van de hogedrukspuit naar de putten te slepen omdat de vloer niet echt voordelig ligt.

Dag 4 (4 september), het dak werd eindelijk stofnest/spinnenweb vrij gemaakt! Ik kon eindelijk de overige stallen uitspuiten (en wat was dat hard nodig, wat een prut!) en dat duurde weer langer als gedacht.. Daarna moesten we dus alle plassen weer naar de putten slepen, bleek de put WEER verstopt te zitten. We waren tot laat bezig (22:30 uur) en moesten daarna nog naar het huis van mijn opa en oma waar we dus al vijf maanden lang verbleven. Wat een dag!

Dag 5 (5 september): Tegenslag, tegenslag, tegenslag! De dag dat wij aardig wat gebreken ondervonden aan ons huis. De douche had gelekt in de kamer van mijn broertje: de vloer moest er uit. Zo werd dus de vloer er uitgehaald en werden er nieuwe platen op de grond gelegd. Het raam in de keuken blijkt scheef te staan waardoor er regen naar binnen stroomt als het weer tekeer gaat.
Mijn tante heeft deze dag de ramen in de stallen gelapt omdat je er absoluut niet meer doorheen kon kijken, zo vies! Ze waren echt heel erg schoon na het lappen! Maar helaas was alle zwarte drek langs de muren naar beneden gelopen, dus mocht alles weer opnieuw uitgespoten worden om het verfklaar te krijgen. Deze dag waren we weer tot laat bezig (22:00 uur) om alles droog te krijgen. Ik kon wel janken, wat een werk! Hele zeeën aan water proberen weg te slepen over een helling naar de put toe (totaal niet handig aangelegd). Ja de pijn was echt onverdraaglijk. De dag daarna besloot ik uit te slapen.

Dag 6 (6 september), voorgaande dagen waren de stallen snel gedroogd (binnen één dag) omdat het weer enorm lekker was. Deze nacht was het helaas minder weer. De stallen waren dan ook tot mijn grote telleurstelling totaal niet gedroogd. Weer hebben we plassen water weg gesleept. Bah bah bah!
Ik ben een beetje kwijt welke dag wat gebeurde maar de slaapkamers werden ook al snel opgeknapt. Er kwam een nieuwe vloer in. De lampen werden opgehangen en er werden al een paar dozen van uit de opslag naar het huis gebracht.

In mijn volgende post plaats ik even wat foto's met een omschrijving er onder. Stay updated!

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:48

Klinkt als grote veranderingen! Ik ben heel erg benieuwd naar de Foto's!

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 21:59

Foto's:

Afbeelding

Dit grote apparaat mochten we van de buren lenen om het zand uit de veldschuur te halen.

Afbeelding

Nogmaals het grote gevaarte in actie.

Afbeelding

Dit waren de eerste vier stallen die gedaan konden worden, waar ik net over vertelde.

Afbeelding

Mijn nichtje in actie met de hogedrukspuit.

Afbeelding

Druk bezig met de stallen.

Afbeelding

Genietend van het uitzicht klussen!

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 22:27

Vanaf nu weet ik niet meer welke dag alles gebeurde, maar die week zijn er een aantal gebeurtenissen in mijn hoofd gebrand, letterlijk.

Even wat info vooraf: ik stond op een grote pensionstal, maar die pensionstal ging per 1 september sluiten. Wij mochten samen met een andere mevrouw nog twee weken blijven staan omdat wij natuurlijk de sleutel pas 1 september kregen en eerst nog had moesten klussen zodat de paarden terecht konden. Die mevrouw is nu pensionklant bij ons.

Ik kreeg een belletje of ik naar stal wilde komen. Ik ben naar stal toe gereden samen met mijn moeder. Toen we eenmaal op stal aankwamen zagen we een hele lege stal, echt shocking.. Er stonden nog maar drie stalletjes, waar dus mijn shetjes, pony en de pony van die mevrouw in stonden. De mevrouw die mij een belletje gaf stond mij op te wachten. Ik kreeg een naar gevoel, en dat gevoel was volledig terecht. De jongen die de stallen hebben weg gehaald hebben dat met een slijptol gedaan, door de vuurspetters van de slijptol is de stal van mijn shetjes voor een klein gedeelte in de fik gevlogen, waar de shetjes er nog in stonden!!!! De mevrouw heeft met emmers water het vuur kunnen doven. Man man man. Ik kon wel janken. Ik heb die nacht zo slecht geslapen, dat wil je niet weten!! Ik was echt volledig in paniek.

Afbeelding

De drie stalletjes die nog waren overgebleven. Je ziet rechts ook nog water liggen van het blussen.


Ik heb er altijd met heel veel plezier gestaan en er werd goed voor mijn paarden gezorgd, maar toen ik twee dagen later weer op stal kwam en mijn grote E pony in een gevaarlijke situatie stond, heb ik besloten dat het zo niet langer kon en heb ik mijn twee shetjes vervroegd naar ons huis verhuisd zodat mijn grote E pony in de (veiligere) stal van de twee ukkies kon.

Afbeelding

De gevaarlijke stal waar mijn E pony in stond.. Moet er niet aan denken dat ze was gaan rollen en vast komen te liggen..

We hebben dus de kleintjes verplaatst maar de stallen waren nog niet klaar, dus stonden ze even tijdelijk dag en nacht buiten in het midden van de stapmolen.

Afbeelding

Dus voor de duidelijkheid, de eerste 2 foto's zijn van de oude stal en de laatste foto is bij ons thuis.
De rest volgt snel..
Laatst bijgewerkt door JudithKaneau op 23-09-17 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:48

Ik volg! Wat een droom!

En wat een schrik van die brand!

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:48

Ik volg:)

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:57

Lekker hard geklust deze maand! Wel jammer van de tegenslagen maar die heb je altijd. Uiteindelijk gaat het er allemaal heel mooi en prima uitzien en ga je trots zijn op jezelf. Dat verzeker ik je!
Ik vind uitspuiten van stallen zelf altijd zalig.. zo proper dat ze dan zijn. Een paard in een proper stalletje vind ik altijd heerlijk om te zien, dat is voor mij altijd genieten hoe gek dat ook mag zijn. :o

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 23:31

oh dit vind ik altijd zo leuk om te volgen! :j
Wat een droom! <3 Maar jij bent dus de enige die van de paarden is? Je ouders niet?
Of zijn ze door de jaren heen zelf ook paardengek geworden?
Anders hebben ze wel heel veel over voor jou :=

Dat van je oude stal, wat slecht zeg, dat kan toch niet! :oo

Anoniem

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 23:42

Ik volg :)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:44

Jeetje er is weer veel gebeurd! Wat knappen de stallen lekker op zeg :) jammer dat de vloer niet lekker afloopt. Gebreken in het huis zijn ook van die dingen waar je totaal niet op zit te wachten maar die altijd tevoorschijn komen. Goed dat dit weer is opgelost.

Arme shetties en pony. Ik snap heel goed dat je geschrokken bent en ze verhuisd hebt. Staat pony inmiddels ook thuis?

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:41

De stallen bij jullie thuis zien er echt al super uit!
Wel echt jammer dat het op je oude pensionstal zo is moeten gaan... Die pony's zullen ook wel even geschrokken zijn, gelukkig is er op tijd ingegrepen.

Wanneer komt je andere pony naar huis?

Anoniem

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:04

Wel een creatieve oplossing, de shetjes in de stapmolen :D Ik volg mee, vind het heel interessant om de vorderingen en voor-na foto's te zien.

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 12:25

Chasingmood schreef:
oh dit vind ik altijd zo leuk om te volgen! :j
Wat een droom! <3 Maar jij bent dus de enige die van de paarden is? Je ouders niet?
Of zijn ze door de jaren heen zelf ook paardengek geworden?
Anders hebben ze wel heel veel over voor jou :=

Dat van je oude stal, wat slecht zeg, dat kan toch niet! :oo


Mijn ouders hebben eigenlijk helemaal niks met paarden, ze rijden niet, ze doen er eigenlijk niks mee. Zelf heb ik dus 3 paarden waarvan ik er één kado heb gekregen van mijn ouders (de NRPS pony), de shetlander heb ik van een vriendin gekregen en de KWPNner hebben we laatst gekocht, ik heb niet het volledige paard zelf betaald maar wel een gedeelte daarvan.
Het was de droom van mijn vader om ooit in een boerderij te gaan wonen, dat is nu werkelijkheid geworden. Of er nou geiten, schapen of koeien stonden maakte hem niet uit, het is dat ik toevallig in de paarden zit dat het dus paarden zijn geworden.
Ze doen wel heel veel voor me, ze helpen uitmesten en soms poetsen mijn ouders de paardjes als ik daar eventjes geen tijd voor heb! Momenteel worden ze wel zelf steeds meer paardengek.. Mijn vader is dus ook van plan om in de toekomst wat veulentjes te fokken uit onze KWPN merrie.

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 12:28

Selka schreef:
Jeetje er is weer veel gebeurd! Wat knappen de stallen lekker op zeg :) jammer dat de vloer niet lekker afloopt. Gebreken in het huis zijn ook van die dingen waar je totaal niet op zit te wachten maar die altijd tevoorschijn komen. Goed dat dit weer is opgelost.

Arme shetties en pony. Ik snap heel goed dat je geschrokken bent en ze verhuisd hebt. Staat pony inmiddels ook thuis?


Ja van de gebreken en vloer is erg jammer.. Ook hebben we veel meer kosten dan verwacht (we hadden het al heel hoog ingeschat, maar het is nog hoger dan verwacht.. Maar dat mag de pret niet drukken! We blijven lekker klussen en dit is gewoon een tien jaren plan. :P

Momenteel staan mijn pony en paard er inderdaad ook al, maar dat komt in de volgende updates. Het is zoveel dat ik het allemaal even niet in één bericht kon stoppen, haha!

Fayah2
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-09-17

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:42

Wat gaaf zeg ik ga mee volgen