Ouders begrijpen niet dat 24/7 stal slecht is...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:43

Fluttershy schreef:
djinnie schreef:
Die manege Nieboer heeft max 12 paarden in een paddock van 20x40 waar 2 grote containers op staan. 12 paarden in formaat rijbak is wel erg klein... :wow: En dan hebben ze nog stallen en stands, staat er op de website. Die paarden komen ook dagelijks buiten. Waren stands niet verboden?

Ts, wat ontzettend jammer dat je moeder het verantwoordelijkheidsgevoel richtind de dieren mist. Fijn dat jij dat wel hebt! Succes!

Daarom ben ik er eerder ook niet gaan kijken. Ze staat wel buiten, dat klopt, alleen Tiska wil echt haar rust. Ze kan enorm fel worden naar paarden die te dichtbij komen. Ze staat nu ook in een wat kleinere wei met "maar" 4 paarden en daar heeft ze contstant ruzie mee. Het is nu zelfs zover gekomen dat ze een fikse wond heeft op haar bil ;(

Ik ga trouwens wat meer info geven over en manege waar ik zelf al enkele weken heel erg enthousiast over ben, en ik ook echt heel graag heen wil :))
Vorige week woensdag heb ik mijn moeder zover gekregen om te gaan kijken bij manege gasselte. Ik zelf vond de sfeer heel leuk en gezellig. Mooie buitenbak en springpiste. Ook wat pensionklanten daar ontmoet en het waren stuk voor stuk zulke leuke mensen! Tiska kan daar 24/7 de wei en en het kost maar 150 euro O:) Zelfs mijn ouders waren het er over eens dat het perfect was! Alleen de afstand was een dingetje voor hun. 28 km van huis is de manege, dus zal ik 5 sterren OV moeten aanschaffen die 128,90 euro per maand kost. MAAR deze bus kosten komen te vervallen in het volgende schooljaar want dat ga ik naar het MBO overstap van 3 havo naar MBO bouwkunde, en dan krijg je een onbeperkte OV van de overheid *\o/* Als het dichterbij was, mocht ik er per direct heen. Maarja de afstand is voor hun een probleem.
Ik heb zelf al wat dingetjes uit zitten vogelen en ben tot de conclusie gekomen dat ik zonder overstappen vanuit school in een halfuurtje (32 minuten) op stal ben.
Ik kan de buskaart zelf betalen trouwens O:)

Eeennn er is een heeel groot bos waar ik zondag, ook op de manege, met mijn zus een buitenrit heb gemaakt. Daar zullen ik en tiska wel even zoet zijn :j
http://www.manege-gasselte.nl
Wat denken jullie?

Heeft MBO nu ook studenten OV dan? Zo ja, even checken of dit (en ook dat 5-sterren ov) ook in het weekend geldt :j

Fluttershy

Re: Ouders begrijpen niet dat 24/7 stal slecht is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 07:57

Mijn zus zit nu ook op het MBO, zij mag overal heenreizen in Nederland :))

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:58

Inderdaad prima plek. Maar verder weg.

Als je een sociale pony hebt kan het prima bij Nieboer. Ik zou ook liever minder paarden in de groep zien maar de drie x dat ik er geweest ben, waarvan 1x toen het nog een modderbende was en 1 keer met de officiële opendag na opknappen Paddocks en opening binnenbak, stonden de paarden er rustig bij.
We zijn wel meer plekken waar er meer paarden op klein oppervlak staan maar dan verdeeld over meerdere groepjes. Hier is voldoende schuilgelegenheid en in de meeste paddocks onbeperkt ruwvoer aanwezig en de schuilstallen staan in het midden dus kunnen ook uit het zicht gaan staan. Dat scheelt veel ruzie.

De meeste mensen die ik er over hoorde die er gestaan hebben vinden het een prima plek. Ze zijn wel iets gestegen in prijs vergeleken met vroeger. Maar gezien de voorzieningen geen rare prijs.

De stands zou ik niet voor kiezen. Maar voor een manege hebben ze het prima voor elkaar. veel Beter dan die manege in Groningen stad... (De oude Held?)

En bij de oudere pensionstallen met buiten de stad komen ze er amper uit in de winter (dagelijks buiten adverteren, maar hoor dan dat dat max . 2 uur per dag is)

Misschien kun je een plekje bij een particulier vinden in de omgeving met minder paarden? Hang eens briefjes op bij de rijvereniging, maneges, vraag rond bij boeren en mensen waar je paarden bij huis ziet staan. Misschien dat zij zelf niet willen maar soms kennen ze mensen die wel een plekje over hebben...

Gasselte is mooie manege in mooie omgeving, maar ook grote groep en ver weg. Altijd een optie maar wellicht is er via via dichterbij ook nog wat te vinden.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 16-08-17 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:59

Denk er dan wel om dat dit alleen doordeweeks geldt. In het weekend reis je met korting. :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:03

Ik ken beide maneges waarbij gasselte ook zeker mijn voorkeur zou hebben ten opzichte van nieboer..
De groep 24/7 buiten paarden is minder groot dan de groep manege paarden die buiten staan.
En het weiland is echt groot zat. Er is altijd een baal hooi aanwezig in de winter.
En ik weet niet of je buiten rijdt maar je zit daar middenin een enorm bos, echt prachtig!

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 08:04

tennan schreef:
Denk er dan wel om dat dit alleen doordeweeks geldt. In het weekend reis je met korting. :)

Dat klopt ja, maar het scheelt direct wel weer heel wat in kosten als ik bijvoorbeeld 40/4 abbonoment er bij neem :j

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:07

Ik weet niet of je dat bij de bus ook hebt, maar bij de trein heb je abonnementen voor de daluren die goedkoper zijn dan abonnementen die ook tijdens de spits gelden. En je hebt ook zoiets als "traject vrij" dat je voor een bepaald bedrag dat ene traject zo vaak mag rijden als je wilt. Is ook goedkoper dan een gewoon abonnement

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:20

Beste TS

Na alle argumenten nog geen oplossing
Zou het mogelijk zijn dat dit het enige is wat je moeder kan betalen ? Dat ze alles apart zet om jou en jouw pony dit te geven ?
Dat ze niet wil weten voor jou dat het eigenlijk te veel is voor haar om dit op te brengen ?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hier geen diepere reden achter zit, juist omdat het onderwerp onbespreekbaar is.
Probeer daar eens achter te komen. Het lost niets op maar het geeft wel een beeld over het waarom

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:25

Manage gasselte is een super leuke manege :) grote weilanden en inderdaad goede uitrij-mogelijkheden. Alhoewel ik de twee stalgebouwtjes wel wat oud en krakkemikkig vind (boxen bij de bak zijn prima overigens), maar wat maakt dat nou uit.
Ik ben een MBO student in Groningen en ik heb een studenten OV ja. Je moet wel kiezen of je hem in het weekend, of door de weeks wilt. De reistijd met de bus is vaak wel altijd iets langer als geplant wordt. Met name in de spits veel vertraging.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:38

En wellicht woont er iemand in de buurt met wie je zo nu en dan mee kan rijden. :) zo deed ik het vroeger ook

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 09:22

Anoniem schreef:
Beste TS

Zou het mogelijk zijn dat dit het enige is wat je moeder kan betalen ? Dat ze alles apart zet om jou en jouw pony dit te geven ?
Dat ze niet wil weten voor jou dat het eigenlijk te veel is voor haar om dit op te brengen ?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hier geen diepere reden achter zit, juist omdat het onderwerp onbespreekbaar is.
Probeer daar eens achter te komen. Het lost niets op maar het geeft wel een beeld over het waarom

Mijn moeder wil zo min mogelijk werk aan mijn pony. Aan geld ligt het niet, ze zit namelijk na te denken om een shetlander/A-pony aan te schaffen voor mijn jongere broertje die nog moet leren rijden en paardengek is.

Eline_S_S schreef:
Manage gasselte is een super leuke manege :) grote weilanden en inderdaad goede uitrij-mogelijkheden. Alhoewel ik de twee stalgebouwtjes wel wat oud en krakkemikkig vind (boxen bij de bak zijn prima overigens), maar wat maakt dat nou uit.
Ik ben een MBO student in Groningen en ik heb een studenten OV ja. Je moet wel kiezen of je hem in het weekend, of door de weeks wilt. De reistijd met de bus is vaak wel altijd iets langer als geplant wordt. Met name in de spits veel vertraging.

Klopt, alleen reis ik in principe enkel rond vier en dan terug wat later rond 7/half acht.
Leuk trouwrns dat je MBO doet! Mag ik vragen wat/waar je studeert? :D

Tessa_93 schreef:
En wellicht woont er iemand in de buurt met wie je zo nu en dan mee kan rijden. :) zo deed ik het vroeger ook

Klopt! Er staan zo'n 30 paarden daar in pension, komt vast wel eentje uit Groningen!

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:31

Fluttershy schreef:
Anoniem schreef:
Beste TS

Mijn moeder wil zo min mogelijk werk aan mijn pony. Aan geld ligt het niet, ze zit namelijk na te denken om een shetlander/A-pony aan te schaffen voor mijn jongere broertje die nog moet leren rijden en paardengek is.

Eline_S_S schreef:

Klopt, alleen reis ik in principe enkel rond vier en dan terug wat later rond 7/half acht.
Leuk trouwrns dat je MBO doet! Mag ik vragen wat/waar je studeert? :D

Tessa_93 schreef:

Klopt! Er staan zo'n 30 paarden daar in pension, komt vast wel eentje uit Groningen!

Aii, sorry dat ik dit dan even ga zeggen. Maar het lijkt erop alsof ze ook niet veel omkijkt naar jou pony nu, en dan wil ze er nog 1 kopen? :=

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 09:38

Klopt, het is meer een pronkstuk zegmaar :') Niet om mijn moeder zwart te maken hoor, mijn moeder is enorm belangerijk voor mij en ik hou ook heel van van d'r. Alleen echt een doordacht plan is het niet nee.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:39

Ik doe sociaal cultureel werker op het alfa-college (kluiverboom) :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:17

Fluttershy schreef:
djinnie schreef:
Die manege Nieboer heeft max 12 paarden in een paddock van 20x40 waar 2 grote containers op staan. 12 paarden in formaat rijbak is wel erg klein... :wow: En dan hebben ze nog stallen en stands, staat er op de website. Die paarden komen ook dagelijks buiten. Waren stands niet verboden?

Ts, wat ontzettend jammer dat je moeder het verantwoordelijkheidsgevoel richtind de dieren mist. Fijn dat jij dat wel hebt! Succes!

Daarom ben ik er eerder ook niet gaan kijken. Ze staat wel buiten, dat klopt, alleen Tiska wil echt haar rust. Ze kan enorm fel worden naar paarden die te dichtbij komen. Ze staat nu ook in een wat kleinere wei met "maar" 4 paarden en daar heeft ze contstant ruzie mee. Het is nu zelfs zover gekomen dat ze een fikse wond heeft op haar bil ;(

Ik ga trouwens wat meer info geven over en manege waar ik zelf al enkele weken heel erg enthousiast over ben, en ik ook echt heel graag heen wil :))
Vorige week woensdag heb ik mijn moeder zover gekregen om te gaan kijken bij manege gasselte. Ik zelf vond de sfeer heel leuk en gezellig. Mooie buitenbak en springpiste. Ook wat pensionklanten daar ontmoet en het waren stuk voor stuk zulke leuke mensen! Tiska kan daar 24/7 de wei en en het kost maar 150 euro O:) Zelfs mijn ouders waren het er over eens dat het perfect was! Alleen de afstand was een dingetje voor hun. 28 km van huis is de manege, dus zal ik 5 sterren OV moeten aanschaffen die 128,90 euro per maand kost. MAAR deze bus kosten komen te vervallen in het volgende schooljaar want dat ga ik naar het MBO overstap van 3 havo naar MBO bouwkunde, en dan krijg je een onbeperkte OV van de overheid *\o/* Als het dichterbij was, mocht ik er per direct heen. Maarja de afstand is voor hun een probleem.
Ik heb zelf al wat dingetjes uit zitten vogelen en ben tot de conclusie gekomen dat ik zonder overstappen vanuit school in een halfuurtje (32 minuten) op stal ben.
Ik kan de buskaart zelf betalen trouwens O:)

Eeennn er is een heeel groot bos waar ik zondag, ook op de manege, met mijn zus een buitenrit heb gemaakt. Daar zullen ik en tiska wel even zoet zijn :j
http://www.manege-gasselte.nl
Wat denken jullie?

Klinkt goed! Enne...als je pony veel buiten komt, kun je ook makkelijker een dagje overslaan, als je veel voor school moet doen, bijvoorbeeld :D

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:10

Ik vind je zeer wijs en volwassen overkomen en hoop dat je snel een oplossing krijgt.
Waar ik wel benieuwd naar ben is dat je in topic zei je pony geheel zelf te financieren ook stalling etc dan mag je toch ook zelf van je ouders wel kiezen waar?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:34

Fluttershy schreef:
Klopt, het is meer een pronkstuk zegmaar :') Niet om mijn moeder zwart te maken hoor, mijn moeder is enorm belangerijk voor mij en ik hou ook heel van van d'r. Alleen echt een doordacht plan is het niet nee.

Zoals ik het begrijp zou ik zeer zeker je moeder niet zwart maken. Volgens mij maken je ouders het mogelijk dat jij een eigen pony hebt. Neem niet aan dat jij dat allemaal en altijd volledig zelf betaald, dus wees een beetje aardig en begripvol tegen je ouders.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:06

TS je moeder heeft geen zin in deze "veranderingen". En ze wil er ook niet steeds met je over praten. En ze kan of wil er moeilijk een beslissing over nemen. Dat is wat we noemen aan een dood paard trekken. Of te wel geen beweging in te krijgen. Als ik jou was zou ik zorgen dat mijn cijfers op school goed zijn (daar worden ouders makkelijk van) en proberen er deze winter het beste van te maken. Zelf goed plannen zodat er tijd is om haar er zo vaak mogelijk uit te halen. Proberen om iemand op stal te vinden die haar nog eens extra uit de stal wil halen. En als aan het eind van de winter blijkt dat het niet goed gewerkt heeft kun je het gesprek nog eens gaan voeren. Wellicht dat ze dan schappelijker met je is.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 12:37

jetwii schreef:
Ik vind je zeer wijs en volwassen overkomen en hoop dat je snel een oplossing krijgt.
Waar ik wel benieuwd naar ben is dat je in topic zei je pony geheel zelf te financieren ook stalling etc dan mag je toch ook zelf van je ouders wel kiezen waar?

Dankjewel. Klopt, maar dat ligt wel heel erg ingewikkeld in elkaar! Mocht je uitgebreide uitleg willen doe ik dat liever via pb.

Jennyj01, Dat zit zeker een kern van waarheid in! Maar sowieso ga ik enorm m'n best doen op school anders word Tiska ook verkocht.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 19:48

CharleyT schreef:
Fluttershy schreef:

Zoals ik het begrijp zou ik zeer zeker je moeder niet zwart maken. Volgens mij maken je ouders het mogelijk dat jij een eigen pony hebt. Neem niet aan dat jij dat allemaal en altijd volledig zelf betaald, dus wees een beetje aardig en begripvol tegen je ouders.

Ik ben het zeker met je eens. Ik mag uiteraard van geluk spreken dat ik een pony heb. Maar mijn pony is mij te dierbaar om ongelukkig te maken. Vandaar dat ik liever de optie overweeg om haar te verkopen, ongeacht dat dat mij emotioneel erg zwaar valt om er überhaupt over te praten, zodat ZIJ gelukkig word. Maar aangezien het contact met mijn moeder stroef verloopt over dit onderwerp en heb ik dit topic geopend om betere tactieken/voorbeelden te hebben over het welzijn van mijn pony. Dit allen dus omdat ik geen ruzie wil maken maar "proffesioneel" te werk wil gaan. :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:55

Ik zou het gewoon eert eens proberen een winter en zorgen dat die er overdag uit komt.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:18

Hey TS, zelf heb ik altijd in die regio gewoond (inmiddels verhuisd naar Friesland).
Gasselte stond altijd erg goed bekend hier in de regio. Maar kan me voorstellen dat iets dichterbij ook fijn is. Zelf heb ik middels bokt of MP dmv een oproep altijd een plekje gevonden (24/7 buiten). Gezien de leeftijd van je paardje zou ik zoeken naar een stal waar je later de mogelijkheid hebt om een stal te gebruiken of aanwezigheid van een schuilstal. Mochten er dan ouderdomskwaaltjes komen hoef je niet gelijk te verhuizen ;)

Aangezien je mams Gasselte opzich wel ziet zitten denk ik dat stallingskosten toch wel meewegen. Ondanks dat ze voor je broertje ook een pony wil kopen. Mijn ouders vonden het altijd erg belangrijk dat er niet een hele scheve verhouding was tussen wat ik kreeg en wat mijn broer bv kreeg. Misschien dat dat meespeelt.
Mochten ze wel echt een extra pony aan willen schaffen misschien een idee om te kijken naar een stalling waar beide paarden heen kunnen? Dan kan je van tijd tot tijd ook meerijden als zij met de pony wat gaan doen. En soms is quantum korting ook nog wel te bespreken ;) scheelt vaak ook met bv voorrijdkosten van de DA met inenten en sommige hoefsmeden geven ook korting vanaf een aantal paarden tegelijk. Je merkt het niet gelijk maar alles weegt wel mee natuurlijk.

Succes!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:58

Hoe staat het er inmiddels voor? :)

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 12:27

Goed nieuws! De knoop is doorgehakt en Tiska gaat per 1 oktober naar een manege waar ik zelf op 500m naast woon. Geen weidegang voor zowel zomer als winter maar wel een goede paddock en een binnenbak!Schema is al gemaakt wanneer ze in de paddock komt en ze komt dan ongeveer 6 uur per dag buiten. Ik mag haar ook gaan scheren van mijn ouders zodat ik door kan trainen deze winter en gebruik kan gaan maken van de binnenbak *\o/* Het is even aankijken of ik er blijf of niet in de zomer, maar dat zien we dan wel.
Ik heb er zelf veel zin in en ben natuurlijk heel blij dat we uiteindelijk toch een oplossing hebben!
Bedankt ook voor iedereens hulp en tips!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:48

Wat fijn dat er uiteindelijk toch een goede oplossing is gekomen! :D