Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ella_ schreef:pol1 schreef:Halve dag ( als in 4 uur) verklaard al een gedeelte van je probleem!!
Het is een sportpaard!! Ik ga hem niet 24/7 buiten laten.
Hij krijgt genoeg beweging
Liep gewoon zijn Z2 proefjes hoor 
pol1 schreef:De gouden tip is een keer of 100 voorbij gekomen..
En anders zit er voor zowel paard en ruiter niets anders op dan acceptatie!
. Neehoor, alle gekheid op een stokje.Ella_ schreef:Ik vraag enkel tips ivm de stal proper te houden.
Niet over hoe lang mijn paard buiten moet! Hij komt genoeg buiten! Wei, rijden, verzorging, stapmolen,...
In de winter is hij geschoren, dan valt het mee met zijn deken, maar de stal blijft wel echt vies...
. Driekwart van de dag opgesloten in een hokje van vier van vier en dan vinden ze het gek dat paard zich vuil maakt in dit hokje
. Dat is veel te weinig bewegingsvrijheid. Zelfde als een hond of kat driekwart van de dag in een bench duwen
. In de veehouderij mogen koeien alleen nog worden gehouden in een grote inloopstal in plaats van hokjes. Doe je paard een plezier en haal hem uit dat hokje! Sportpaard of niet!
Ella_ schreef:Oke, laten we even terug on topic gaan.. en geen discussie voeren over hoelang mijn paard buiten moet of niet..
Hij zal zijn stal altijd vies maken of die nu 2u binnen staat of een hele dag. Nu vraag ik gwn of jullie veel stro gebruiken of gebruiken jullie vlas? Doen jullie de volledige stal vol stro of maar een halve? Gebruiken sommige mss matten in de stal? ...
bruintje123 schreef:Om 17 uur laatste portie hooi.
Is dat dan in de slowfeeder?
Die van mij zou anders echt te lang zonder staan.
En is er later geen controle meer of alles goed is?
Ik hou niet van slowfeeders. Ik geef liever alles op de grond, mijn paard loopt het niet door elkaar en raakt helemaal in de knoop met hooinetten. Ik vind het niet veilig voor mijn paard. Als je verder nog vragen hebt mag je me een pb sturen hoor, het gaat hier tenslotte om het proper houden van TS haar paard