Al eens een echt ongeluk te paard meegemaakt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ongeluk meegmaakt?

Ja, al meerdere keren jammer genoeg
52 (42%)
Ja, 1 keer
36 (29%)
Nee, nooit gelukkig
34 (27%)

Totaal aantal stemmen: 122

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:51

Mijn ongeluk was nieteens zo heel erg.... Ik was een buitenrit aan het maken, wilde een hindernis nemen (aangelegde greppel) paard struikeld en glijd half weg in greppel... slaat over de kop en ik kom eronder.
Het laatste wat ik me ervan kan herinneren is dat ik thuis wakker werd op de bank. Ik schijn wel weer opgestapt te zijn en naar stal gereden... vlak voor stal viel ik van het paard. Gelukkig was een vriendin van me mee, want als er ditsoort dingen gebeuren kan je maar beter niet alleen zijn

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:22

Tijdens springen een kleine lancering door de bak Haha! Na een driesprong moest ik naar rechts draaien en daar stond toevallig net een paard stil. Bresco klapte met z'n schouder tegen de achterkant van dat paard en sloeg gelijk om. Bresco klapte op z'n flank en ik werd een paar meter door de bak gelanceerd waarna ik na de landing nog even doorrolde Ben er nog goed vanaf gekomen met een paar pijnlijke ribben.
Andere ongelukje was met een paard dat het niet helemaal met mijn idee eens was om te gaan rijden. Na een paar rondjes bak van bokken, dacht ik dat ik het had overwonnen. Vervolgens gaf hij toch nog een rotbok na die ik niet meer kon opvangen. Gevolg is dat ik nu een chronische pijn in m'n onderrug heb Scheve mond

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:23

Nou ik zal nog ff mn dingetje up-daten
1. Eraf gevlogen resultaat: Bewusteloos
2. Verbrijzelde been, was met Pinto en al gevallen
3. Heel vaak allerlij dingetjes gekneust, hoef tegen mn oog zo ongeveer, tand scheeft geslagen door paard ja en zo kan ik door gaan maarja afkoppen dat het bij het verbrijzeld been is gebleven\

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:05

Cinzano"]
[quote="Kimmes schreef:
Mijn eerste buitenrit eindigde in een drama.

Toch denk ik er nog vaak aan.Zeker als ik daar rijd.
Ze hebben hierna een sloot naast het fietspad gemaakt,zodat dit niet meer kan gebeuren (het fietspad loopt tussen de rijksweg en een park met ruiterpaden door)

Bah Kimmes wat vreselijk zeg!!
Was dat hier in Zoetermeer? (westerpark?)

Hoop zoiets erg toch nooit mee te hoeven maken!
[/quote]
Ja,klopt,was in het Westerpark.
Manege Zilverster was toen nog manege Kromwijk.

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:22

Ik heb zelf 2 ongelukken gehad. Bij de eeerst werd ik aangereden door een auto de tweede was nog recentelijk. Ik en het paard gleden weg, en gingen onderuit. Ik kwam eronder en had er een flink hersenschuddin en gekneusde ribben/heup aan over gehouden. het paard was weg, maar kwam even later gelukkig weer terug!

En bij ons is vorige week ook nog een ongeluk gebeurd. 2 meisjes (12 en 14) reden in volle galop buiten, tot ze de paarden niet meer konden houden. Het paard van het meisje van 12 is daardoor in de sloot gevallen. Hij had een gebroken nek en was op slag dood. Het meisje zat eronder maar had wonder boven wonder helemaal niets. Het paard meisje moest wel door de brandweer worden bevrijd..