Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarinaR schreef:Xyzutu. Dan heb jij niet goed gelezen.
Het 24/7 in de zomer bieden ze al aan. Dat heeft niets te maken met het 24/7 buiten staan t jaar door wat ze willen aan bieden.
Op een huidige pensionstalling. Dus er zijn niet op eens faciliteiten. Die waren er al.
ruitje schreef:Deze vraag heeft een achtergrond maar die vertel ik lekker even niet.
Als ik mensen spreek over een inloopstal/ 24-7 paddock merk ik dat zij er eigenlijk altijd vanuit gaan dat dit goedkoper is dan het huren van een box.
Ik mis waar die gedachte uit voort komt, dus ik was heel erg benieuwd wat ik over het hoofd zie
Crista schreef:En als iedereen bijvoorbeeld 1 dag de stal en paddock uitmest, is het allemaal toch prima te over zien?
xyzutu2 schreef:Wat een apart opgezet topic.Eerst wordt de stelling opgeworpen dat het gek is dat mensen voor 24/7 minder willen betalen en dat er geen verdere info gegeven zal worden, als daar reacties op komen blijkt dat dit topic alleen te mogen gaan over de winter, en vervolgens heeft de stal waar het om gaat ineens topfaciliteiten waardoor alle reacties over dat 24/7 vaak ook minder faciliteiten hebben weggevaagd worden, plus natuurlijk alle reacties van iedereen in het noorden/zuiden/oosten van het land off-topic bleken, want ineens ligt de stal in de Randstad en daar gelden andere prijzen.
![]()
Ik denk dat een hele hoop al gezegd is. Wat ik me afvraag:
- als je stal toch zo groot en professioneel is, dan waarom investeer je dan niet in automatische poepzuigers om de paddocks mee uit te mesten? Scheelt enorm in tijd en tijd kost heel veel geld.
- over dat paarden in een kudde voeren chaos geeft; ook dat is niet zo moeilijk op te lossen.Je zult als professionele 24/7 buitenstal sowieso altijd een aantal boxen moeten houden als ziekenboeg; die kun je ook gebruiken als voerstallen voor mensen die hun eigen paard willen voeren. Nog simpeler; maak stands voor mensen die hun paard buiten de kudde willen voeren/poetsen/opzadelen. Dat laatste kan zelfs buiten; maak op de paddock een paar veekralen waar mensen hun paard in kunnen parkeren om hem bij te voeren zonder hem helemaal uit de kudde te hoeven slepen.
- Zelfde geldt voor het binnen/buiten zetten van mensen en de risico's die dat in een groep geeft; altijd sluizen maken als je mensen zelf hun paard in/uit de groep laat brengen, dat scheelt een hele hoop ongelukken en ontsnappingen.
- het idee dat schuilstallen net zoveel bodembedekking nodig hebben als normale stallen is behoorlijk achterhaald; als de schuilstal groot genoeg is dan wordt die alsnog voornamelijk gebruikt om in te staan; de helft kan dus gewoon bestraat worden, als je ook maar een liggedeelte hebt. Dat kun je opstrooien, maar je kunt er ook zand in storten wat je uit kunt wisselen met het zand uit de paddock als het te vies wordt (buiten regent het schoon) of er rubberen matten neerleggen.
- Als voeren in groepen zo levensgevaarlijk is; hoe groot en instabiel wil je die groepen dan maken?
Verder is het idee van 24/7 buiten in de zomer heel leuk, maar steeds meer paarden kunnen helemaal niet tegen 24/7 weidegang, dus ook in de zomer zul je als pensionstal de mogelijkheid tot 24/7 op de paddock moeten blijven moeten aanbieden. Dus het idee dat de zomers sowieso goedkoper zijn want dan staat alles op de wei is ook een sprookje.
24/7 kán goedkoper zijn, maar dan moet je het wel slim opzetten en als stalhouder ook de wil hebben om je op zo'n vriendelijke prijs te richten. Uit jouw posts krijg ik (misschien verkeerd?) het idee dat je goedkope 24/7 pensionstallen sowieso bizar vindt en dat je niet snapt dat mensen voor potentieel minder werk bij een efficient opgezette 24/7buitenstal ook minder willen betalen. Maar aangezien je in de Randstad zit en daar de meest idiote prijzen gevraagd voor stalling en je (nog) weinig concurrentie hebt qua 24/7 buiten, kun je op jouw locatie en met jouw faciliteiten vast gewoon de prijs vragen die jij zelf voor je totaalpakketje verzint. Daar heb je Bokt niet voor nodig, maar misschien is dat ook wel waarom het topic op deze manier is op gezet.
CarinaR schreef:TS stelt een vraag en kreeg daarop antwoord en daarna verteld ze over de huidige setting. Niets mis mee toch om de situatie te schetsen.
Sizzle schreef:Ik ken ook een 24/7 buiten stal waar je 2x zoveel betaald (700 euro), maar dan staan de paarden wel op 30 hectare weiland met tracks, overal rustpunten en voerpunten en enorm ruim opgezette inloop stallen en voeren met chip indien gewenst. Verder een overdekte buitenbak, een binnenbak en een droom uitrij gebied. Met een wachtlijst van 2 jaar kunnen ze prima de hoofdprijs vragen
RoyceMack schreef:in een stal past 1 paard normaliter.
in een weide met paddock of weide passen meerdere paarden.
DUs voor 1 stal kun jij eenmalig een bedrag vragen omdat er maar 1 paard in past. BIj een inloopstal/paddock/weide kan de eigenaar meer geld vragen. persoonlijk zou ik ook niet meer willen betalen voor een inloopstal/24/7 buiten... dan voor een stal.
Ik heb vanaf augustus een stalling voor mijn paard waar hij savonds lekker in zijn stal slaapt en overdag lekker buiten, bak, warm water spuitplek, zadelkamer met alarm, 5 hectare grond ruim..
Het gaat mij met name om hoe de accommodatie is, hoe de eigenaren zijn (zijn ze vooral op het geld uit, of hebben ze ook echt iets met paarden?) en of de paarden veel buiten komen.
of dit nu een weideplek is of een stal.. iK vind een stal wel van meerwaarde ergens. mIjn paard ligt graag, en vooral met het oog op de winter vind ik het een erg rustgevend idee dat hij snachts lekker warm kan liggen. ALs je hem de keuze geeft, zal hij gras blijven eten tot hij omvalt en zal hij echt niet gaan schuilen.
Nouja, ergens heeft dus een stal denk ik wel meerwaarde op een inloopstal (gaan ze toch niet in, zon of regen) of 24/7 buiten.
Sizzle schreef:Ik ken ook een 24/7 buiten stal waar je 2x zoveel betaald (700 euro), maar dan staan de paarden wel op 30 hectare weiland met tracks, overal rustpunten en voerpunten en enorm ruim opgezette inloop stallen en voeren met chip indien gewenst. Verder een overdekte buitenbak, een binnenbak en een droom uitrij gebied. Met een wachtlijst van 2 jaar kunnen ze prima de hoofdprijs vragen