Wat vragen voor stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:52

Op je aanvulling.
Logisch of niet. Voor 24/7 word minder gevraagd.
Overigens heb ik mijn jonkies ook 24/7 buiten gegooid omdat het zeker een stuk goedkoper is dan de nacht op stal.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:57

Ik vroeg op volpension basis 135 pm excl brok voor een paard. Schuilstal overdag wei en in nacht paddock van 800 m2. Hier hield ik amper wat aan over een daarom wil ik nu ook geen pensionpaard meer.

Is toch bij een extra paard meer onderhoud, hooi, en vooral meer werk

Klopt dat stallen met niet 24-7 buiten meer stal geld vragen. Meestal zit daar ook een goede (binnen) bak bij maar de 75- die ik hier genoend zie worden vind ik erg weinig.

Denk ook dat het veel uitmaakt hoeveel gras er is. Dit de droogte voer ik nu net zoveel hooi bij dan in de winter

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:04

Hier staan de paarden maar een deel van de dag op de wei omdat ze snel te dik worden. 24/7 op het gras zou voor mij flink schelen in de kosten maar ik voer dus het hele jaar hooi. Op dit moment 2x per dag. Middag en avond. Van najaar tot voorjaar 3 x per dag.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 07:56

Hier krijgen ze ondanks het 24/7 ook hooi bij. Ik heb ze op strip begrazing staan.
En met hooi erbij kan ik beter regelen.
Maar ik heb amper vlas kosten tot in tegenstelling met die wel in de nacht binnen staan.
Maar ik heb mijn grote balen hooi dus voor 15 euro van eigen land omdat die boer ons dus mag injecteren.
Dus hooi zijn het hele jaar door mijn kosten niet. Die zitten hier in het vlas, 5 euro de pak.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 08:10

Wauw... dat wil ik ook!! Ik betaal 65- voor een groot pak. 3- of 3.50 voor een klein. Als je verhuurt moet je wil de normale hooiprijzen tellen, dat is het voordeel/ geluk van de verhuurder dan een eigenlijk is het een ruildienst.

Ik ben nu met deen droogte helemaal geen gras meer alles dor en kaal

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 08:14

Dat is ruildienst ja.
Verkocht heb ik ze voor 40. Ook die prijs zie je vaak, vandaar dat ik die ook had.

Maar vergeet niet dat best veel mensen dat kunnen.
Ik ken er tenminste meerdere in mijn kennissenkring.
En daar zul je hoe dan ook toch tegenop moeten boksen als je gaat verhuren.
Dat is dus wat ik eerder zei, je kan wel 200 vragen omdat dat jou prijs is om uit te komen, als die buurman 150 vraagt sta je toch leeg.

Het stuk waar de paarden op lopen is hier ook dor, ik kan ook niet sproeien in de wei.
Gelukkig nu regen gehad gisteren.
Maar de strip begrazing is wel nog groen.
En waar ze niet lopen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:44

Als het prijsverschil redelijk is maar jij betere verzorging en sfeer bied betekend het niet altijd dat je leeg staat.
prijzen moeten natuurlijk wil redelijk blijven maar je moet er geen geld op toeleggen

Net dat extra Bv medicatie geven of dekens wisselen en fijne sfeer is niet veel extra werk maar wel service. Zo hield ik ook de paarden vast bij smid zodat hun daar niet Extra voor hoefden te komen. Ik kreeg daardoor groepskorting wat op mijn paardenkosten scheelde en de klant hoefde niet om 10 min vasthouden Extra te komen. Idem met Bv enten.

bruintje123

Re: Wat vragen voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:47

Uiteraard doet de service mee.
schreef ik eerder ook.
Maar ik blijf in herhaling vallen, dus dan word ik minder compleet in antwoorden. :)

Dus ik ga het topic verlaten.
Ts moet lekker vragen wat ze wil.
En dan ziet ze wel wie er op af komt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:56

Hier 150 per maand.
24/7 buiten, groot kudde verband.
Binnenbak, buitenbaan, springweide, longeton. Bos binnen 15 minuten stappen. Plus 1 les in de week mogen mee rijden.
En op een grote manege.
Omgeving Drenthe/ Groningen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:21

maralyn schreef:
Hier 150 per maand.
24/7 buiten, groot kudde verband.
Binnenbak, buitenbaan, springweide, longeton. Bos binnen 15 minuten stappen. Plus 1 les in de week mogen mee rijden.
En op een grote manege.
Omgeving Drenthe/ Groningen.

Zijn dan wel van Lotje getikt daar!!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:56

Holy Moly, maralyn dat is echt ontzettend weinig :wow:

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:26

Als dit de manege is die ik ken is het een goedkoop gebied in Groningen waar je geregeld dichtgespijkerde huizen en bedrijfspanden tegen komt...
voor de stalling in boxen en stands betaal je meer. Hier liepen 8-12 paarden en pony's op 20-40 paddocks en werd slechts 1x in de zoveel tijd uitgemest. In de zomer ligt de weide een stuk verderop en slechts beperkt beschikbaar. Maar de voorzieningen om te rijden zijn echt heel goed. Al moet je die wel delen met de manegelessen en de vele pensionpaarden en pony's.

http://manegenieboer.nl/stalling/tariev ... lling.html

Haflingers, Tinkers en Fjorden vallen onder het paardentarief. E pony's ook.

Kijk ook even bij de verschillende soorten stalling en de verschillende soorten pension die ze bieden. Bij een prijs vergelijk wordt vaak te veel alleen naar de prijs gekeken en de oppervlakkige voorzieningen.

Hier win je wat, daar laat je wat.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 04-07-17 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:44

Wat een lage prijzen!
In de kop van Noord-Holland betaal ik 300 Euro per maand volpension in de winter en 280 Euro in de zomer voor een stal met buitenbak, stapmolen en longeercirkel en trailerstalling. Er is geen kantine en geen wc. Er is geen bos/strand in de buurt om te paard naar toe te rijden.
In de winter staan de paarden overdag ieder in een eigen paddock en in de zomer staan ze overdag in de wei. De paddock en de wei uitmesten en binnen zetten moeten we zelf regelen.
Zonder uitmesten zou het 40 Euro per maand minder zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:53

In Noord Holland lees je ook heel andere prijzen. Zelfs rond Amsterdam. En dan is deze prijsklasse vaak met binnenbak. Waarom is jouw stal zo prijzig denk je? Bekende naam? Luxe uitstraling? Vlak bij grote plaats en weinig concurrentie?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:56

De prijs die ik betaal is in onze buurt marktconform. Ongeveer 50 km ten noorden van Amsterdam, geen bekende naam, niet in de buurt van grote plaatsen, wel een luxe uitstraling. Het valt in onze buurt niet mee om een plek te vinden waar ze voor je willen uitmesten.

Er zijn wel stallen met binnenbakken in onze buurt waar je je paard voor ruim 300 Euro per maand kan stallen, maar daar heb je dan vaak weer weinig wei/paddock bij. Ik vind het belangrijk dat mijn paard overdag buiten kan staan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:58

Joyce b... nope.

Gewoon gasselte mensen.
Niet meer... niet minder.

Staan op 13 hectare. Met totaal 43 paarden in de kudde.
Geen kleine manege.

Niet iedereen hoeft slapend rijk te worden.
En daarnaast... kon het niet uit. Deden ze dat niet.... toch???

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:22

24/7 weide heb je weinig kosten aan bijvoeren en geen strooisel kosten. zandgrond, hoog en droog daar. Ben daar ook geweest Maralyn. Pony van mijn vriendin is daar gekocht. heeft daar in pension en later in halfpension gestaan. Liep mee met lessen en ponykampen. Een Welsh K vos merrietje. Mooie manege en erg groot!
Voor een manege zijn de pensionpaarden bijverdiensten. Er is al personeel voor de manegepaarden en lessen en het onderhoud en er zijn veel paarden om de kosten van de faciliteiten over te verdelen.

Een pensionstal met dezelfde voorzieningen en 40 paarden heeft veel hogere vaste lasten per paard als een stal met 80 paarden. Tenzij de faciliteiten ook verdubbelen natuurlijk. Maar vaak is dat niet zo.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 04-07-17 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:24

Denk rond de 100/150 euro.
Dat zijn de prijzen hier.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:26

Myca schreef:
Wat een lage prijzen!
In de kop van Noord-Holland betaal ik 300 Euro per maand volpension in de winter en 280 Euro in de zomer voor een stal met buitenbak, stapmolen en longeercirkel en trailerstalling. Er is geen kantine en geen wc. Er is geen bos/strand in de buurt om te paard naar toe te rijden.
In de winter staan de paarden overdag ieder in een eigen paddock en in de zomer staan ze overdag in de wei. De paddock en de wei uitmesten en binnen zetten moeten we zelf regelen.
Zonder uitmesten zou het 40 Euro per maand minder zijn.

Ligt echt aan de regio. Hier paard op volpension 150

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 14:54

Even een schopje
Ik heb dus:
een grote wei met schuilstal
Een bak (40 bij 20)
Springhindernissen
Stallen worden gemest
Word gevoerd
Regio limburg in een klein dorp
Dicht bij een bos
Hoeveel kan ik voor deze stalling vragen voor een pony en hoeveel voor een paard(+halflinger fjord tinker enz)

Maffflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:58

yarkayunda schreef:
Even een schopje
Ik heb dus:
een grote wei met schuilstal
Een bak (40 bij 20)
Springhindernissen
Stallen worden gemest
Word gevoerd
Regio limburg in een klein dorp
Dicht bij een bos
Hoeveel kan ik voor deze stalling vragen voor een pony en hoeveel voor een paard(+halflinger fjord tinker enz)

Ik heb nu;
Stal
Weide met schuilstal.
Zelf mesten/voeren/buitenzetten.
Ik betaal 150 per maand.

Ik heb geen bak (die huur ik op 10 minuten stapafstand).
En zelf mesten.

Op een pensionstal kortbij word er gemest. Binnen/buiten gezet. Binnenbak mer vlokken en eb en vloed bodem. en 20 60 buitenbak met eb en vloedbodem. En longeerbak.
Dat kost 300.

Ergens daartussen lijkt mij dus logisch. Ik zou 200 euro a 220 een nette prijs vinden!

Je stapt vanaf hier wel direct de polderruiterpaden op. En vanaf daar is het 10 minuten stappen naar het bos!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:08

220 idd voor limburg erg veel geld. Max 175- zou ik zeggen , eerder minder dan meer. In ell heb je overal stallen en weilanden

Maffflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:43

Mijn bericht gaat om omgeving nijmegen overigens. Meestw is hier rond de 200 euro.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:06

Ik zou rondkijken naar wat er in de buurt aangeboden word en voor welke prijzen

Als alles gedaan word en alles erbij zit (dus hooi en stro en de wei en evt binnen zetten )
En de bak is bruikbaar etc
Dan zou ik richting de 150 denken in semi
Althans, ik zou het er voor over hebben :+
Zou wel lekker zelf laten mesten en een goede afweging maken hoeveel bodembedekking er bij de prijs in zit voor het geval je stro grootverbruikers treft ;)

Zelf zou ik graag een dergelijke stek treffen in ieder geval waarbij ik het fijn zou vinden als er in ieder geval 1 maal daags gevoerd word (ruw en krachtvoer )
Mesten zou ik prima zelf willen doen(stallen en weide etc)

Guusje113

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:25

Ik ben niet bekend met de prijzen in Limburg, maar hier in de buurt kost het ongeveer:

€150 voor 24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer, zelf mesten (verdeeld onder verschillende eigenaren) en buitenbak.

Rond de €200 voor overdag buiten, 's nachts binnen, 2x per dag voeren (brok zelf betalen), wordt gemest, paarden worden binnen/buiten gezet en buitenbak met verlichting.

Stal met binnenbak, longeercirkel e.d. gaat al snel richting de €300.