Paardeneigenaren, hoe op vakantie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Re: Paardeneigenaren, hoe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:16

Die van mij gaat gewoon mee op vakantie. In Nederland heb je meerdere hotels waar je paard mee kan. Daarnaast ga ik een keer per jaar met mjjn moeder een stedentripje maken. Dan last mijn man en mijn vader op de dieren.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:19

Mijn paardjes staan bij mijn ouders, die dan een beetje helpen en ik heb gewoon top verzorgers die dan wat extra doen.

zelf doe ik veel op mensen hun huis, paarden en andere dieren pas.
Ik doe dit via een officieel bedrijf.
Ga dan in het huis van de desbetreffende klant en verzorg de dieren op de manier zoals hun aangeven.
wij zien het zelf als werkvakantie..

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:32

Een stalgenootje voorziet hem van een schone stal en zet zijn voer klaar. Als ik op vakantie ben dan heeft hij ook lekker vakantie. Hij gaat gewoon overdag naar buiten en komt in de avond weer naar binnen

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:36

Ik heb voor mijn paard een bijrijder die zou op kunnen vangen en de dagen die zij dan niet kan zouden voor mijn paard ook lekker vakantie zijn. Momenteel is die van mijn vriend 'het probleem'. Die durven we nog niet aan iemand anders mee te geven/toe te vertrouwen aangezien die nog heel groen is.

Maar dan nog ga ik eigenlijk niet perse graag weg hoor :') ik maak me altijd veel te veel zorgen over de paarden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:22

Wat zijn er veel mensen die eigenlijk niet op vakantie gaan.
Hebben jullie geen behoefte om er eens echt helemaal uit te zijn? Alles van je af te kunnen schuiven? Nieuwe culturen op te doen? Nieuwe plekken te ontdekken?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:26

Ik heb ze aan huis gehad en bracht ze dan standaard naar een pensionstal, vaak wel 3 x per jaar.
Nu in pension dus geen probleem meer, verzorgd worden ze toch wel.
Wij gaan ongeveer 4 tot 5 weken per jaar op vakantie. Vind het echt onzin dat je met paarden niet op vakantie zou kunnen gaan.

@Goof: dat begrijp ik ook niet. Ik vind het echt heeeeerlijk om weg te gaan van de dagelijkse beslommeringen.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 18-06-17 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:27

Goof schreef:
Wat zijn er veel mensen die eigenlijk niet op vakantie gaan.
Hebben jullie geen behoefte om er eens echt helemaal uit te zijn? Alles van je af te kunnen schuiven? Nieuwe culturen op te doen? Nieuwe plekken te ontdekken?

Ja dat wel, maar dat heb ik eigenlijk al gedaan. Ik ben 19 en heb een groot deel van Amerika en Canada al gedaan in verschillende reizen. Dat is eigenlijk het enige wat ik echt wou zien. Verder ben ik ook al heel Europa door geweest en aziatische/oosterse cultuur spreekt mij echt niet aan. Dus voor mij is het cirkeltje voorlopig rond. Enkel Scandinavië (Zweden vooral) en met het vrachtschip naar Antartctica staan nog op het lijstje. Maar dat komt wel weer eens. Dus voor mij hoeft het reizen even niet, ik ben hier gelukkig en heb voldoende werk om handen. Dan kriebelt het ook niet zo bij mij.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:28

Fitzroy schreef:
Ik heb ze aan huis gehad en bracht ze dan standaard naar een pensionstal, vaak wel 3 x per jaar.
Nu in pension dus geen probleem meer, verzorgd worden ze toch wel.
Wij gaan ongeveer 4 tot 5 weken per jaar op vakantie. Vind het echt onzin dat je met paarden niet op vakantie zou kunnen gaan.

Zo'n onzin is dat niet. Niet iedereen heeft misschien het geld en de mogelijkheid om zijn paard op een pensionstal te zetten voor 4-5 weken per jaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:32

Nee, maar er werd door iemand beweerd dat er geen geld meer voor was als je goed voor je paard zorgde o.i.d. Ieder zijn eigen prioriteiten.
Ik geef weinig tot niets uit aan paardrijspullen en kleding, terwijl er ook mensen zijn die regelmatig nieuwe setjes en kleding kopen en dat kost ook een hoop geld. Ik besteed dat geld dus liever aan vakantie.
Heb niet zoveel op met uiterlijk vertoon.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:16

Is inderdaad een kwestie van prioriteiten stellen.

Ik sta op een pensionstal en laat de pony's regelmatig daar achter voor een lang weekend of een week, of twee.

En mijn pony's komen niks te kort hoor, ik onthoud ze geen zorg omdat ik zo nodig op vakantie wil.

Ik ben gek op ze en vind het ook leuk om 1 van de 2 mee te nemen als we gaan kamperen, maar er even tussenuit zonder hen is ook echt wel even genieten hoor :j

Vooral omdat manlief niet echt iets met paarden heeft. Ook niets tegen, hij vindt het zelf gezellig om er 1 mee te nemen als we in Nederland gaan kamperen.
Maar hij vindt het ook heerlijk om met mij alleen op stap te zijn "zonder gehinnikt".

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:25

Ik ben een echte huismus.
En mijn man ook.
Ook toen ik nog 1 paard op pension had gingen we niet.
Toerden we met de motor Duitsland in om in de avond weer thuis te slapen. En dat doen we nog steeds.
Waren we echte vakantie mensen geweest had ik de paarden nooit aan huis willen hebben.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:26

Ik heb samen met mijn zusje ons paard en gaan dit jaar gelukkig niet tegelijk op vakantie, anders hebben we nog hele lieve stalgenootjes die hem wel willen verzorgen voor even. In de zomer staan ze wel 24/7 buiten dus heeft hij ook weer niet heel veel verzorging nodig.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:28

damian23 schreef:
Die van mij gaat gewoon mee op vakantie. In Nederland heb je meerdere hotels waar je paard mee kan. Daarnaast ga ik een keer per jaar met mjjn moeder een stedentripje maken. Dan last mijn man en mijn vader op de dieren.

Dit inderdaad, mijn paardjes gaan gewoon gezellig een weekje mee naar ons vaste stekkie Hotel de Cantharel in Apeldoorn (is van van der valk) je zit zelf heerlijk, goed eten, paarden hebben grote stallen, je zit direct op het ruiterpad en je kunt je paard ook nog op een stukje land zetten (is wel erg kaal) :)

En anders heb ik gelukkig mn moeder die de verzorging een weekje op zich neemt :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:43

Volpensionstalling. Maar ongerust blijf je toch.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:51

Die van mij staat volpension dus krijgt alles wat hij nodig heeft. :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:07

Ik vind het ook wel eens lastig. Ik heb 5 paarden aan huis, 2 honden en 2 katten. We gaan eigenlijk nooit langer dan een week weg. De honden gaan mee (alhoewel we wel eens met het vliegtuig zijn gegaan en dan gingen ze niet mee). Mijn ouders komen in huis en verzorgen de boel. Maar ze worden nu wel oud. Dus ik heb er iemand bij, die het zware (mest)werk doet. Die komt dan elke dag een uur ofzo. Die huur ik in. Maar moet nog zien hoe dat straks gaat als mijn ouders echt te oud worden. Het fijnst is gewoon iemand in huis. Dus mss doe ik dat wel via zo n organisatie waarbij mensen dan hun vakantie in jouw huis hebben. Dan komt degene voor de paarden wel langer. Is dus duurder, maarja. Ik heb dus wel behoefte aan vakantie. Nooit meer op vakantie lijkt me echt vreselijk. Maar met zo n veestapel is het soms wel een geregel, ja.

_Mybrownpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:14

mijn leasepaard staat nu 24/7 op de wei. Stel de eigenaar en ik zouden beide op het zelfde moment weg zijn, zou niet niet veel uitmaken omdat het enige wat wij op de wei moeten doen is de waterbakken vullen. Als ze mijn eigenpaard zou zijn en ik lang weg zijn, zou ik vragen of me zus dr wilt longeren/lopen in het bos. Toch handig een zus die ook paardrijdt :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:17

Wat voor mij niet duidelijk is aan je vraag: staat je paard aan huis later of staat deze in een pensionstal. Dat maakt een heel verschil in hoe je weg kunt gaan een weekend of een vakantie.
Een paard aan huis vraagt hele andere voorbereiding, je moet iemand regelen die daar komt verzorgen of zelfs in huis komt als er nog meer dieren aanwezig zijn. Je kan het paard dan natuurlijk ook voor een vakantieperiode naar een pensionstal brengen.
Een paard die in een pensionstal staat is veel makkelijker, sta je vol pension is het een kwestie van doorgeven dat je dan en dan weg bent, vragen of ze je paard extra in de gaten houden en als je met iemand goed kunt wellicht soms een appje over en weer hoe het gaat. Sta je op een stal waar je zelf moet mesten zal je iemand moeten regelen die dat voor je wilt doen en die kan direct een oogje in het zeil houden het met je paard gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:18

Ondanks dat die van ons in volpension staat nemen wij nu al zo'n 8 jaar ons paard mee op vakantie. Betekent wel dat we in NL blijven, maar dat vinden we helemaal prima. Wij kiezen altijd een plekje waar wij en paard het beiden goed hebben, en waar mooie en goede uitrijmogelijkheden zijn.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:35

Vorig jaar niet op vakantie geweest ivm verhuizing. De 2 Jaren daarvoor paard meegenonen op vakantie. Toen waren we ook 4 weken weg.

Voorjaar of herfstvakantie bleef mijn paard op pension en deden mijn stalgenoten of mijn vriendin zijn stal.

Sinds vorig jaar staan de paarden aan huis.
Als we dit jaar een weekje weg gaan komen mijn ouders de dieren verzorgen.
2 honden 4 paarden 6 kippen 4 katten en een hamster.
Paarden staat 24/7 buiten dus alleen water geven.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:45

Ik heb mijn paard thuis staan, bij mijn ouders. Op vakantie gaan heb ik nog niet gedaan, echter, ben ik straks wel veel weg door mijn werk. Vaak door de week, maar ook geregeld 2 weken of langer inclusief weekend. Mijn paard krijgt buiten rijden en echt poetsen om alles wat hij nodog heeft, dus komt zeker niks tekort. Wel heb ik m op een wachtlijst staan voor een manege waar ik graag wil staan, omdat ik daar ook kom en die mensen daar zeker mee vertrouw, ook qua rijden.

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:11

Ik ben ook al een tijd niet meer op vakantie geweest. Mijn paard staat op een pensionstal, maar die is niet meer wat het geweest is. Vanmiddag nog (30 graden buiten, ik verwacht nog meer binnen in stal) trof ik mijn paard zwaar bezweet met vliegendeken aan in zijn stal. :n dit geeft nog minder vertrouwen om zonder zorgen op vakantie te kunnen. Wat zou ik ze toch ook graag aan huis hebben staan