Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirgino schreef:ik zou wel willen weten of de verdroogde zaailingen giftig zijn
bij ons voor de wei staat nu best hoog gras en daar stonden veel stekken die nu bruin en verschrompeld zijn
en ook de wei naast de onze heeft ze en daar staan nu paarden op
weet iemand of ze nog giftig zijn?
mijn DA weet het niet....
HorseTopShop schreef:Met doodspuiten blijven ze er wel. Niet wetende of ze dan nog giftig zijn of niet.
Ik heb een cirkelmaaier met opvangbak. Dus alles wat gemaaid wordt, gaat ook echt het land af.
Demyana schreef:Wij hebben ook een rode esdoorn in 1 van de weilanden van onze pony's. Ik heb de zaden zitten bekijken en het zijn helicopters met een hoek van 180 graden. Absoluut niet de 90 graden, die als kenmerk van een gewone esdoornboom horen. Volgens de link hierboven van de paardenarts, zou die niet giftig zijn.
Hoe kom ik er achter of het echt niet zo is? De paarden staan hier al langer op, ook toen ik niet wist van het gevaar. Gelukkig nooit ergens last van gehad. Toch ben ik nu wel huiverig om ze er op te zetten. Maar zomaar omhakken terwijl er misschien geen gevaar is? Wat is wijsheid? Ik zet wat foto's erop.
HorseTopShop schreef:Met doodspuiten blijven ze er wel. Niet wetende of ze dan nog giftig zijn of niet.
Ik heb een cirkelmaaier met opvangbak. Dus alles wat gemaaid wordt, gaat ook echt het land af.