Paarden in de zomer lekker dag en nacht buiten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

njarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:27

elinefoto schreef:
Mijn paard staat zijn hele leven al 24/7 buiten. Op zijn huidige stal heeft hij een grote overkapping en staat hij in een groep. Ik zou nooit meer iets anders willen.

Zaterdag gaat mijn paard over naar zn nieuwe huisje... 24/7 buiten met grote schuilstal.... ik vind het spannend maar komt vast goed

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:30

Ik heb de mazzel, dat ze thuis staan en ik dus kan doen, wat ik wil. Ze staan al een maand dag en nacht buiten, t is zulk mooi weer ook. Al vriest het 's nachts soms wel,maar ach: droog en koud is niet erg.
De paarden vinden het fijner, en ik hoef geen stallen te mesten :Y) .

Sierro

Re: Paarden in de zomer lekker dag en nacht buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:04

Wij verhuren zelf, maar we zijn een kleine stal met in totaal 4 plaatsen (nu hebben we er maar twee owv verhuis). Onze paarden waren een mengeling van maten en 'gebruik'; van wedstrijdpaard tot recreatiepaardje over jaarlinghengst. Daarom dat hier iedere huurder zelf mag kiezen of zijn/haar paard binnen gaat 's nachts of niet.

Onze algemene werking: Ze gaan elke dag buiten, ook in de winter. Dan zeker in de paddock, en als het weer het toelaat ook gewoon in de weide. 's Nachts gaan ze op stal, tot juni: dan staan ze 24u/7 buiten. Als het echt heet wordt, gaan ze overdag op stal en 's nachts buiten. Maar ieder kiest het hier zelf, sommigen hebben liever dat hun paard ook in de zomer 's nachts op stal gaat zodat ze geen 'grasbuik' krijgen (meestal wedstrijdpaarden), en we hebben ook een meisje met een Freiberger, dit paardje staat altijd buiten, ook in de winter. Dus wij passen ons aan op de wensen van onze mensen. ;)