[VOLG] Droom komt uit, grote pony met stal in de achtertuin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frutsel05

Re: [VOLG] Droom komt uit, grote pony met stal in de achtertuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:09

Ziet er leuk uit, blijf volgen

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:19

Als ik de foto van het houthok zie die leeg gehaald is dan krijg ik de kriebels omdat ik aan insecten ga denken en ik schrik hem al van slakken in de tuin. _O- Of viel het wel mee? :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:21

ClaireDeLune schreef:
Als ik de foto van het houthok zie die leeg gehaald is dan krijg ik de kriebels omdat ik aan insecten ga denken en ik schrik hem al van slakken in de tuin. _O- Of viel het wel mee? :D

Hahaha same here :')

Leuk project TS, ik ga je volgen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 00:45

ClaireDeLune schreef:

Nee joh ... geen slak of groot eng insect gezien :D Wel een gemummificeerd rattenlijkje :') Gelukkig vond mijn man die :+ Ik was meer bang dat er ineens een muis voor mijn neus weg zou schieten, maar die heb ik gelukkig helemaal niet gezien. Het viel me reuze mee!

Ik denk dat ik morgen de wanden van het houthok ga beitsen. Het is zulk lekker weer deze week.

paspopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:48

Een gemummificeerd rattenlijkje? Nee, bedankt ! :D Dat klinkt als horror haha. Insecten vind ik niet erg! Inderdaad een prachtige dag om te beitsen vandaag, succes!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:58

Wat een leuk project! Ik volg ook! :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 15:28

Ik word helemaal vrolijk van dit weer :D Nu even pauze en wat eten. Hek wilden we aan de muur gaan bevestigen, maar we komen pluggen tekort. Morgen dus even naar de bouwmarkt. Mijn man heeft een mooi steunwiel onder het hek gemaakt, zodat niet al het gewicht op de duimen komen te hangen aan één kant. Ook heeft hij netjes duimen gelast op een dikke metalen strip. Dan hangt de poort straks echt stevig. Zal er zo eens foto's van maken.

Gisteren mijn pakketjes binnen gehad. Voor de grote pony een hooikussen maat M besteld en voor de shetten voor ieder een hooikussen maat S. Makkelijk te vullen en op te hangen in de stal voor 's nachts.
Je kon zelf de kleur kiezen, dus eens gek gedaan en 3 lekker felle kleurtjes uitgekozen :P
Afbeelding

Ook een groot net besteld van 1.20m breed om buiten op te hangen. Ik wil twee palen met daarop horizontaal een balk. Aan die balk bevestig ik dan wat ogen en dan kan ik dit net er met wat musketonhaken makkelijk aan vastklikken.
Afbeelding

En omdat het geen drol kostte gelijk ook een zadeldrager/steun en hoofdstelhanger besteld :D
Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:30

Nu nog een pony hihihi. Een schimmel ofzo ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 15:34

benangelique schreef:
Nu nog een pony hihihi. Een schimmel ofzo ;)

Hahahaha. Hij is wel heel gaaf ondanks dat ik heb gezegd kleur maakt me niet uit, maar liever geen schimmel :D Ik vrees dat die hier niet wit te houden is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:07

Zo te zien netten van Zeldenrust? Goede keuze! Ik ben er super blij mee, heb ze al een jaar hangen en ondanks dat ze het zwaar te verduren hebben zijn ze nog helemaal heel :)

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:12

gaaf! ziet er goed uit :)

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:41

xJitskee schreef:
Zo te zien netten van Zeldenrust? Goede keuze! Ik ben er super blij mee, heb ze al een jaar hangen en ondanks dat ze het zwaar te verduren hebben zijn ze nog helemaal heel :)

Stille volger ... het wordt wel heel mooi! +:)+

Als je googeld op Zeldenrust kom je vreemd uit... :=
(patholoog anatoom, pensionstal en een of ander bedrijf met grondverzet leek het wel)

was wel benieuwd naar de praktische fijnmazige netten (& lange levensduur ook niet verkeerd)

Groet Karin.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 18:09

xJitskee schreef:

Ja klopt!!! Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ze zien er erg fijn en stevig uit! Fijn om te horen dat ze je bevallen!

missfalki schreef:
xJitskee schreef:

Stille volger ... het wordt wel heel mooi! +:)+

Als je googeld op Zeldenrust kom je vreemd uit... :=
(patholoog anatoom, pensionstal en een of ander bedrijf met grondverzet leek het wel)

was wel benieuwd naar de praktische fijnmazige netten (& lange levensduur ook niet verkeerd)

Groet Karin.

Oh apart inderdaad! Ik heb gegoogled op hooikussens en kwam hier op uit. Ze zijn van Zeldenrust Haystack (zeldenrusthaystack.nl). Ze zien er erg mooi uit en erg snelle levering. Ik heb ze met mazen van 3 cm. Je hebt er ook van 4,5 cm.

De grote groene komt van Cavalo.nl .

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:38

Delphi schreef:
Oh apart inderdaad! Ik heb gegoogled op hooikussens en kwam hier op uit. Ze zijn van Zeldenrust Haystack (zeldenrusthaystack.nl). Ze zien er erg mooi uit en erg snelle levering. Ik heb ze met mazen van 3 cm. Je hebt er ook van 4,5 cm.

De grote groene komt van Cavalo.nl .

Van het woord hooikussen had ik ook nog niet eerder gehoord,
maar bedankt voor de aanvullende info, heb ze nu wel gevonden ;)
als de netten aan vervanging toe zijn, is planning om voor kussens te kiezen :D

Groet Karin.

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:15

Je hebt er een nieuwe volger bij!
Echt een super leuk project! Ik hoop dat ik dat ook ooit ook mag doen. :)

Over die slowfeeders:
Ik zit al een heel weekend rond te speuren op internet en heb er nog geen gevonden. De ene keer denk ik toch beter een hooinet, dan een hooikussen. Dus als er iemand mij kan helpen? Je komt als geroepen :Y)
Ik had al eens bij Zeldenrust gekeken, maar dan toch weer getwijfeld enzovoorts.

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:06

Ik volg ook (: Echt heel tof!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 00:17

Bedankt voor de leuke reacties!

Blij met het hek dat vorige week geleverd is. Dit hek gaat de scheiding zijn tussen de stallen. We hebben ervoor gekozen om een hek te nemen met dikke 5 x 5 cm mazen aan de onderkant om te voorkomen dat er benen tussen komen. Wel kunnen ze door het hek heen makkelijk contact met elkaar maken.
Het hek is 3.05m lang. We gaan nog een muurtje of dicht houten hek o.i.d. maken om de overige 75 cm dicht te maken.
Afbeelding

Ons bolletje :')
Afbeelding

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 01:04

Ben ook al een paar dagen aan het meelezen ziet er allemaal al super leuk uit!!
Nog een tipje ik heb een aanhanger net gekocht bij de action die dubbelgevouwen en de zijkanten dicht gemaakt met tyrips zo heb je ook een "hooikussen" voor op stal met kleine mazen.

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 01:42

leuk volg topic zeg ik volg ook gezellig mee!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 15:05

Net de staldeuren voor de laatste keer in de beits gezet. Genieten met dit weer :D

Ik heb even snel een plattegrondje gemaakt van het stukje land waar ze op lopen.
Afbeelding

Voor degene die de foto's erbij willen zien van de 'route' hieronder de link.
Op de plattegrond heb ik in rode blokjes de positie aangegeven waar de foto gemaakt is. Onder aan de foto's heb ik de positie ook gezet. Zo kun je een beetje het rondje volgen. Het is in de vorm van een 8 gelopen. De foto's staan op volgorde als je eerst op het rondje met het pijltje naar beneden klikt (op de omslagfoto) En dan het plattegrondje aanklikken en vervolgens onderaan op het pijltje naar rechts klikken. Dan verschijnen ze in volgorde.
https://myalbum.com/album/QdqSElek2hur

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:23

Wat gaaf dat je ons zo laat mee kijken!
Jullie boeken ook voortgang zeg!

Wij hebben ook een track rond onze weides. Helaas is dit inmiddels groten deels zand geworden omdat de jonge mini paardjes nogal eens een sprintje trekken en in het najaar en winter met de regen is het dus om geploegd door ze.
Maar nog steeds meerdere keren per dag rennen ze een rondje, zelfs de volwassen mini paardjes doen dan mee!

Veel plezier met je pp en ik blijf jullie topic mee lezen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 15:30

da_re schreef:
Wat gaaf dat je ons zo laat mee kijken!
Jullie boeken ook voortgang zeg!

Wij hebben ook een track rond onze weides. Helaas is dit inmiddels groten deels zand geworden omdat de jonge mini paardjes nogal eens een sprintje trekken en in het najaar en winter met de regen is het dus om geploegd door ze.
Maar nog steeds meerdere keren per dag rennen ze een rondje, zelfs de volwassen mini paardjes doen dan mee!

Veel plezier met je pp en ik blijf jullie topic mee lezen!

Dank je wel! Hier is de track ook grotendeels zand geworden hoor. Hier en daar blijven stoppels gras zichtbaar. Het allermooiste vind ik het als de hele track is afgegraven en gedraineerd en dan wit of geel zand erop. Maar dat wordt iets te duur vrees ik en ik denk dat mijn man daar niet blij mee gaat zijn :+ Maar ik mag niet klagen, want met de regen van afgelopen tijd lagen er tijdens de regen wat plasjes maar die trokken alweer snel weg. Het blijft hier altijd goed begaanbaar en op een klein lokaal stukje na wordt het nooit een modderbende waar ze in weg zakken. Ik ben echt gezegend met deze fijne zandgrond.

Hier dreunt het in huis af en toe gewoon als ze hier over de track galoperen :')
Ik vind dit echt ideaal, omdat ze altijd buiten kunnen en ik tegelijkertijd wel mijn weides dicht kan gooien en kan sparen als ik wil. Ik kan ik zelf bepalen hoeveel uur ze mogen grazen om te op gewicht te houden.

Hier trouwens nog een link met duidelijkere foto's van de weitjes:
https://myalbum.com/album/LqbTMYZX7Avj

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:50

Wauw, het ziet er erg mooi uit. Handig dat je ook een 'rondgang' hebt. Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:02

Ziet er al goed uit.
Heb je ook iets van een Bak waar je straks kan rijden met je grote pony? of doe je dat dan op de Wei?
Lekker stukje hebben ze :) ben je alleen niet bang dat ze struikelen over de bielzen als ze een keer te debiel doen?

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:10

Wauuuw! Gaaf! Ik volg :)