Ik heb een slecht gevoel over mijn paard... weidegang

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

somokkele

Re: Ik heb een slecht gevoel over mijn paard... weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:43

Hoe oud ben je? Wordt wel lastig veranderen als je zelf geen zeggenschap over je paard hebt. Lastig! Ik snap heel goed dat verkoop dan een optie wordt.... Sterkte

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 22:47

somokkele schreef:
Hoe oud ben je? Wordt wel lastig veranderen als je zelf geen zeggenschap over je paard hebt. Lastig! Ik snap heel goed dat verkoop dan een optie wordt.... Sterkte

Ik ben 18, werk zelf, studeer in de stad (psychologie) en dop mijn eigen boontjes. Ik word er dus erg kwaad van dat ik hierin niet mijn eigen keuze mag maken. Maar aangezien mijn ouders het stalgeld betalen vind ik dat ik mij hierbij moet neerleggen. De andere stal zou ik zelf kunnen betalen, maar deze echt niet. Dan wordt mijn leven helemaal chaos want dan zou ik ongeveer 3 keer zo hard moeten werken en helemaal geen tijd meer over houden.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:57

Jammer ts dat jou moeder schijnbaar heel anders over sociale bewegingsdieren denkt dan jij!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:05

Als je de andere stal zelf kunt betalen kun je dan niet verhuizen? Of is het paard niet jouw eigendom? Vindt je moeder het wel goed dat je hem te koop zet?

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:06

Is het niet mogelijk om iets in de paddock te leggen waar hij eventueel mee zou kunnen spelen? Een bal ofzo. Of gewoon een sprongetje? Kunnen er geen 2 paarden tegelijkertijd in de paddock? Bijvoorbeeld die van jou en die van je moeder?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 23:08

Phoebert schreef:
Is het niet mogelijk om iets in de paddock te leggen waar hij eventueel mee zou kunnen spelen? Een bal ofzo. Of gewoon een sprongetje? Kunnen er geen 2 paarden tegelijkertijd in de paddock? Bijvoorbeeld die van jou en die van je moeder?

Ja die zet ik altijd samen, maar ze mogen daar niet zonder toezicht blijven staan. Is dus goed voor een halfuurtje maar dan is de volgende daar weer of heb ik en het paard het zelf wat gehad.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 23:11

Raamzicht schreef:
Als je de andere stal zelf kunt betalen kun je dan niet verhuizen? Of is het paard niet jouw eigendom? Vindt je moeder het wel goed dat je hem te koop zet?

Het is wel mijn paard, maar staat niet op mijn naam. Verkopen vindt ze prima ja, dat dan wel. Ook al doet dat mij veel pijn.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 23:12

pol1 schreef:
Jammer ts dat jou moeder schijnbaar heel anders over sociale bewegingsdieren denkt dan jij!

Ja heel jammer inderdaad, ze deed alsof ik de grootste drama-lama ooit was. Ik overdreef, draaide door en was wel 'een beetje getikt' als je daar 's nachts van wakker ligt. Niet bepaald een goeie dialoog.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:12

Wat een vervelende situatie TS! Heb er zelf helaas ook zo ingezeten. Kan mij ook goed voorstellen dat je niet de hele stal met jouw paard wil laten lopen, maar is het niet mogelijk om bijvoorbeeld 2 stalgenootjes die je wel vertrouwd te vragen om jouw paard buiten te zetten? Als hij dan dus twee keer buiten gezet wordt, nog een keer door jou en/of je opa en moeder dan komt hij al met al toch meerdere keren per dag buiten! En valt er met de stalhouder verder niks te regelen? Ik heb ook op een stal gestaan waar de stalhouder niet buiten zette, maar voor 40 euro wilde hij die van mij wel in de paddock zetten en binnenhalen. Dan kwam mijn moeder het s'middags nog een keer doen en ik 's avonds. Ook zette 2 stalgenootjes hem af en toe nog les met hun paarden, scheelde zoveel!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:16

Heleennn schreef:
pol1 schreef:

Ja heel jammer inderdaad, ze deed alsof ik de grootste drama-lama ooit was. Ik overdreef, draaide door en was wel 'een beetje getikt' als je daar 's nachts van wakker ligt. Niet bepaald een goeie dialoog.

Je mag trots zijn op jezelf! Want neem maar van mij en vele andere aan hier dat jij het bij het rechte eind hebt!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:21

Ik vind het heel dapper van je.
Hopelijk gaat je moeder een keer inzien dat jij hier de verstandige bent.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 23:21

Ik heb net contact opgenomen met iemand die op zoek was naar een halve stal. Dat is toch al een goed begin. Hopelijk draait dat goed uit, dan komt ze al vaker op de paddock en op het gras. Rijden wil ze dan ook graag wat ik 100% begrijp, daar moet ik mijn eigen gevoel maar aan de kant zetten dan.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:31

Tof dat je je paard meer beweging en buitenzijn gunt, maar als je je paard nu zou verkopen heb je geen garantie dat de nieuwe eigenaar zo voor het paard gaat zorgen zoalsjij dat zou willen...
En wat ik niet helemaal snap: jij durft je paard niet uit handen te geven; oftewel jij hebt er problemen mee als een stalgenoot jouw paard los zet met een ander paard? Waarom? Uit angst voor een blessure? Die kan je paard toch ook op de wei oplopen? Dan ligt een deel van het probleem toch bij jou? Ik zet mijn paard dagelijks in de paddock met twee andere paarden, die eigenaren zetten vervolgens mijn paard weer buiten op een ander tijdstip op die dag. Zo komt mijn paard 's winters toch veel buiten en doordat ie zoveel buiten komt bezeert ie zich ook niet snel, hij doet immers niet snel gek meer....

Je zegt het zelf al: ik denk dat je je er echt overheen moet zetten en zo'n regeling moet proberen te treffen met meerdere stalgenoten. Fijn voor het paard, fijn voor jou...
Bij ons zijn de weides nu echt zeiknat, dus dat is geen optie, hij krijgt wel 5x per dag een portie hooi..

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:05

Als jij hun financiële steun niet nodig hebt op die andere stal, dan hebben zij toch niets te zeggen over het verhuizen naar die andere stal? Dan heb je ze toch niet nodig?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 16:23

Little_Gift schreef:
Als jij hun financiële steun niet nodig hebt op die andere stal, dan hebben zij toch niets te zeggen over het verhuizen naar die andere stal? Dan heb je ze toch niet nodig?

Ik heb wel nog genoeg respect voor mijn ouders om niet achter hun rug om mijn paard alsnog te verhuizen. Dat zou wel erg arrogant zijn aangezien zij nu alles betalen voor de stal.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:37

Heleennn schreef:
Little_Gift schreef:

Ik heb wel nog genoeg respect voor mijn ouders om niet achter hun rug om mijn paard alsnog te verhuizen. Dat zou wel erg arrogant zijn aangezien zij nu alles betalen voor de stal.

Niet voor de gezondheid van je paard kiezen, dat is pas arogant en egoïstisch.
Waarom is het arogant om voor een andere stal te kiezen, je kunt het zelf betalen dus heb je ook zelf de keuze lijkt me.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:40

Ik zou het eerlijk gezegd ook volwassener vinden als je zelf je verantwoording (en dus de juiste beslissing) voor je paard zou nemen in plaats van het te verkopen.

Dat komt nogal kinderachtig en dwingend over.
En zeker niet respectvol richting je ouders...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 16:41

Tja dat is misschien zo. Maar ik kies nu ook voor het welzijn van mijn paard door haar te koop te zetten. Dat is de beste oplossing, nu een verzorger zoeken is enkel een lapmiddel: ze kan nog steeds niet naar buiten toe en ik ga steeds minder tijd hebben door mijn studies. Verkopen lijkt mij dus het beste besluit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:41

Heleennn schreef:
Ik heb net contact opgenomen met iemand die op zoek was naar een halve stal. Dat is toch al een goed begin. Hopelijk draait dat goed uit, dan komt ze al vaker op de paddock en op het gras. Rijden wil ze dan ook graag wat ik 100% begrijp, daar moet ik mijn eigen gevoel maar aan de kant zetten dan.

Dat zou fijn zijn voor je paard, goede oplossing. En een mooi leerproces voor jou ;)
Hopelijk is het wat, succes.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 16:43

Shirley schreef:
Ik zou het eerlijk gezegd ook volwassener vinden als je zelf je verantwoording (en dus de juiste beslissing) voor je paard zou nemen in plaats van het te verkopen.

Dat komt nogal kinderachtig en dwingend over.
En zeker niet respectvol richting je ouders...

Ik beslis om haar te verkopen omdat ik het ook te druk het met studeren. Ze krijgt niet de aandacht die ze nodig heeft en aangezien van stal veranderen geen optie is, zoals eerder gezegd, heb ik dat besluit genomen. Ik hoef me eigenlijk ook niet te verantwoorden voor deze keuze.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:47

Van stal veranderen is wel een optie!

Maar nee, je hoeft je tegenover ons niet te verantwoorden.
Alleen tegenover je paard.

Je had ook geen topic hoeven openen, dan had je helemaal geen commentaar gekregen :(:)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 16:49

Nee dat is geen optie! Mijn ouders zijn hier erg duidelijk in. Jij kan mijn rekening daarover niet maken. Ik had inderdaad beter geen topic gemaakt.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:54

Als je dan nu echt een keuze hebt gemaakt en haar gaat verkopen, heb je misschien ergens een advertentie geplaatst?
Ik weet niet welk niveau ze getraind is en hoe oud ze is, maar misschien weet ik wel iemand voor haar.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:56

Heleennn schreef:
Raamzicht schreef:

Het is wel mijn paard, maar staat niet op mijn naam. Verkopen vindt ze prima ja, dat dan wel. Ook al doet dat mij veel pijn.

Ik bereken niks, jij wekt zelf de indruk dat je het zelf zou kunnen bekostigen.
Maar laat maar, je besluit is genomen en dat is je goed recht.
Maar niet zeuren over pijn als je het kunt voorkomen, dan ben je inderdaad een drama-lama zoals je mama al zegt ;)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 16:57

Dat doe ik via fb, ik wil ze liefst in België houden dus zet ik haar (nog) niet op marktplaats. Heb al van een aantal mensen een bericht gehad dus die ga ik nu bekijken. Ga het wel grondig aanpakken. Dan ben ik zeker dat ze goed terecht komt.