WANNEER inrijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:05

Jaaaa.... Grrrrrr

Haha!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:10

Hahaha ook totaaal niet offtopic ofzo ... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:15

Nee... reactie op vorige reacties Haha!
Maar goed... ik twijfel nu ook nog es hoeveel ik er voor over zal hebben Haha! is 1500 teveel?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:18

He fleur , heeft ze eigenlijk papieren ? Zoniet dan is 1500 misschien iets te hoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:20

nee die heeft ze niet Boos! daarom vind ik de prijs ook wat aan de hoge kant. als je langs wil komen en zeggen wat je vind van haar ben je welkom!! Mag je gelijk zeggen wat jij ervoor over zou hebben!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:21

Enne , denk je nog dat je aan een foto kan komen met jullie samen ? vanaf de zijkant en een vanaf de voorkant genomen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:29

ik zal ze morgen maken! naja laten maken dan he Haha! is wel handiger...
wanneer ben je weer op stal??? hihi *LOL*

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:30

Lees mn PBS maar Knipoog

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:33

1500 euro is veels te veel voor dit beestje!
Ik heb twee jaar geleden een beleerde new forest ruin M-niveau en L op wedstrijden, super mak, met papieren kende alles en ook nog eens een mooie gekocht voor 2000. Voor 1500 zul je geen beleerde KWPNer tegenkomen, maar een hoop pony's wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:37

Tsja... ik weet ook wel dat het wat veel is, maar het is een richtprijs. Ik heb er (nog) niet over onderhandeld ofzo. Ik denk dat ik de prijs iig wel naar 1200 omlaag krijg, verder weet ik het niet. En als ze een beetje meer kan dan nu (dus: 100% zadelmak, ze is al 100% verkeersmak, licht ingereden) dan is ze dat volgens mij wel waard.

of niet?????????????

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:41

Ik zal wat voorbeelden geven.
Het is iets meer zoeken, maar er zijn er meer dan genoeg voor die prijs en stukken beter beleerd en iets ouder.
Zelfde leeftijd, met papieren, groter & goedkoper;
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... 4.htm?fo=1
100 euro duurder (maar incl zadel), 2 jaar ouder, betuigd en bereden
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... 1&oudei=30
2 jaar ouder, iets groter, L dressuur, goedkoper
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... 1&oudei=60

Buiten dat, dit is je eerste pony toch?
Ik had begrepen dat je hiervoor op een manege reed?
Neem nou mij, ik reed ruim 5 jaar en het niveau in de ponylessen werd te laag voor mij, daarbuiten had ik ook nog behoorlijk wat verzorgpony's, maar kreeg ik van mijn ouders een pony.
Mijn pony is een van de makkelijkste pony's die je kan bedenken en toch heb ik heel veel moeite met hem gehad en ook heel veel van hem geleerd.
Probeer het hebben van een eigen paard niet te idealiseren, zelfs met het perfecte paard kun je veel problemen krijgen, waarom niet een pony kopen waarvan je zeker weet dat hij iig bij je past?
Laatst bijgewerkt door MilesNF op 21-01-04 19:50, in het totaal 3 keer bewerkt

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:43

Lieke schreef:
Het is iets meer zoeken, maar er zijn er meer dan genoeg voor die prijs en stukken beter beleerd en iets ouder.
100 euro duurder (maar incl zadel), 2 jaar oud, betuigd en bereden

Lekker voorbeeld 2 jaar oud en nu al betuigd en bereden ...........

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:49

SpLaSh_"]
[quote="Lieke schreef:
100 euro duurder (maar incl zadel), 2 jaar oud, betuigd en bereden

Lekker voorbeeld 2 jaar oud en nu al betuigd en bereden ...........
[/quote]
typfoutje, sorry

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:51

Volgens mij is ie NIET betuigd en bereden !! Groot typFOUTJE dus Knipoog

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:57

Goed lezen.
Je hebt de link van een andere add neergezet, die eronder is het paardje van mijn beschrijving.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:58

Ya idd , laatmaar , het is ook wel een beeeetje , heeel klein beetje onduidelijk welke beschrijving nou waar bijhoort Knipoog Maargoed, het paardje is dus 4,5 ..

Opgelost Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:59

Hallo Lieke
Dankje voor je reactie! Ik weet ook wel dat er nog meer pony's zijn die lief en leuk en misschien wel beter zijn qua grootte, maar er is iets in Lucky dat me trekt...
De opmerking (die ik inmiddels ook al vaak heb gezien) dat ik me teveel in haar vastbijt slaat echt nergens op, ik heb juist naar ongeveer 12 pony's en paarden gekeken voordat ik bij haar uitkwam. Okee, ze is misschien wat klein en nog onbeleerd, maar dat beleren kan iemand voor mij doen die zelf al een hoop pony's heeft ingereden (onder andere haar eigen pony, dus ik vertrouw haar wel), en ze zal ook nog wel net ff dat essentiele stukkie groeien (cm of 5).
Daarbij is haar 1 jaar oudere halfbroertje nog een heel stuk gegroeid in de zomer toen hij 3 was, en lucky gaat ook het land op van mei tot oktober. Iedereen verwacht dat zij heengaat als ong. 1.36/37m en dan als 1.43m terugkomt. Dat vind ik prima hoor!!!!!!!
En de prijs... ik zal erover onderhandelen...

Nogmaals ik vind het heel lief dat jullie me proberen te helpen Haha! maar ik ben na al die paardjes bekijken toch echt een beetje verliefd geworden... misschien dat ik daarom wat fanatiek overkom (hihi Haha!) maar geloof me ik ga echt niet over 1 nacht ijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:44

Kleintje19 schreef:
Nogmaals ik vind het heel lief dat jullie me proberen te helpen Haha! maar ik ben na al die paardjes bekijken toch echt een beetje verliefd geworden... misschien dat ik daarom wat fanatiek overkom (hihi Haha!) maar geloof me ik ga echt niet over 1 nacht ijs.

Ja, verliefd geworden. Dat had ik ook toen ik mijn 2,5 jarige arabier kocht. Nu gaat het redelijk goed, maar wat heb ik me vervloekt om zo´n jong paard te kopen.. Verward
Dat probeerde ik uit te leggen in het bericht wat ik eerder heb geschreven. Natuurlijk weet ik dat je bij elk jong paard moet kijken of ze nadat ze ingereden is bij je past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:45

hmmz...

*nu onbeleerd en goedkoper kopen maar niet zeker weten of ze wel groot genoeg wordt, maar wel veel tijd in haar gaan steken

of

*haar later pas kopen, beleerd misschien dus verpest en duurder, maar wel pas over een tijdje (dus meer tijd om te sparen enzo)

Verward:?:?:?:?:?:?:?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:50

Kleintje19 schreef:
hmmz...

*nu onbeleerd en goedkoper kopen maar niet zeker weten of ze wel groot genoeg wordt, maar wel veel tijd in haar gaan steken

of

*haar later pas kopen, beleerd misschien dus verpest en duurder, maar wel pas over een tijdje (dus meer tijd om te sparen enzo)

Verward:?:?:?:?:?:?:?

Heel goed Kleintje, denk er inderdaad maar iets langer over na. Ga nog meer paarden kijken dan je nu gedaan hebt. Misschien kom je een ander paard tegen wat ook klikt, maar inmiddels al wat ouder is en ook groter.
Want ze lijkt me eerlijk gezegd ook erg iel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:55

Ik weet het.... Aaah! *zucht* het is wel moeilijk hoor. Ik heb overigens al bij zo'n 12 paarden gekeken nu (alle soorten en maten, dus ook ponies) maar ik vond niemand zo leuk als Lucky... het was echt liefde Haha! hihi!

Ik weet ook wel dat inrijden heeeeeel moeilijk is, en ik heb me ook echt geen droom voor ogen hoor wat dat betreft.

Ik ga er idd langer over nadenken. Denk erover om wat af te spreken met die eigenaren, dwz een goed contract op te stellen of zoiets dergelijks voor als/wanneer ik haar koop.

Oftewel, ik probeer me nu nog zo min mogelijk vast te leggen. Dan kan het nog alle kanten op gaan, en dat lijkt me voorlopig even verstandig.
Het klikt overigens wel heel erg met Luck, en dat vind ik zelf weer heel erg lekker. Ik heb dat normaal niet zo snel, dat ik me bij iets of iemand goed voel. Dat zat wel gelijk goed bij haar, en daarom is zij ook iets bijzonders voor mij op dit moment.
De komende tijd ga ik lekker veel naar haar toe, kijken of het blijft klikken enzo, en als dat zo is....

Dan horen jullie het wel Tong uitsteken

*LOL*

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:51

Ik moet zeggen dat de prijs inderdaad behoorlijk hoog is voor een jong onvolgroeid ding zonder papieren. Ik vermoed dat de eigenaren allang doorhebben dat je je zinnen erop hebt gezet en daarom de hoofdprijs vragen.

Nog een opmerking - je bent er nog niet als het beestje ingereden is he. Ik kreeg Rowan in handen toen er iemand op kon zitten en de basisknoppen erop zaten, maar nog niet veel meer. En het heeft me ruim een jaar lang ontzettend veel moeite gekost om hem goed te rijden, niet aan de kletter te gaan in het bos, en een normale kalme bosrit te maken zonder rare noodsprongen en achterlijk gedrag. Een jong paard gaat niet van 'groen' naar 'betrouwbaar', daar zit eerst nog een stadium 'puberteit' tussen en dat is vaak niet mals! Het is dat ik ons vorige paard (toen al wel volwassen maar nogal verwilderd) destijds ook al op de rails gezet had, anders had ik niet geweten wat ik er mee aan had gemoeten!

Nogmaals, ik wil je niet van die koop weerhouden. Maar ik zou wel graag willen dat je alle feiten weet voor je erin stapt, en een jong paard opleiden, ook al gaat een ander het inrijden doen, is een hele toer.

SpecialD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:03

Ik Begrijp dat je het paardje het beste wilt geven! Maar het ziet er nog niet te sterk uit...
Ik zou het nog even op de weide laten genieten *LOL* en dan langzaam aan opleiding geven mss aan de lijn om wat spieren te kweken. En zelf al zal het nu mss een dtuk goedkoper zijn ik denk dat je er mss beter eerst iemand anders die je vertrouwd en weet dat die geen kwaad kan doen dat paardje opleren zodat jij er mits een hogere betaling ZEER veel plezier mee zal hebben!!!
IK wens je veel succes verder
OK dan!
groetjes

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:07

Sorry, maar ik zou hem ook nog zeker tot de zomer op het land zetten, of in ieder geval niet aan het werk zetten. Tayga was ook nog een baby toen ze drie was, zag er precies zo uit. Wij hebben haar toen ook nog een heel jaar lekker laten lopen voordat we verder gingen. Als je perze wat wil doen zou ik haar 1 keer per week 10/15 minuten longeren, lekker wandelen en haar aan enge dingen leren wennen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:09

Ik zou max. 800 euro bieden ervoor! En dat vind ik nog erg aan de hoge kant!